عراق.jpeg

تروریست های مخفی داعش موجود در استان دیاله، در جدیدترین اقدامات ضد امنیتی به ربودن شهروندان عراقی روی آورده اند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی استان دیاله حاکیست، عملیات نیروهای عراقی در محورهای شمال، شمال شرق و شمال غرب علیه هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات تحرکات عناصر مخفی داعش در استان دیاله اشاره کرد و افزود: تروریست‌ها در جدیدترین اقدامات ضد امنیتی به ربودن شهروندان عراقی روی آورده اند.

بیشتر بخوانید:

محاصره بازمانده‌های داعش در شرق رود فرات / بیش از ۱۰۰ حمله هوایی به مناطق مسکونی و اردوگاه آوارگان به بهانه مبارزه با تروریست‌ها

این منبع میدانی با بیان اینکه هسته‌های خاموش داعش به دنبال ایجاد جو رعب و وحشت هستند، گفت: حدود ۳۰ تن از اهالی برای ماهگیری به منطقه «الابیض» در حومه رشته کوه‌های حمرین در شمال غرب استان دیاله رفته بودند که در کمین تروریست‌ها گرفتار شدند.

وی با بیان اینکه تروریست‌های داعش تلاش کردند تا شهروندان عراقی را در این محور بربایند، تصریح کرد: اهالی با سلاح سبک در مقابل تروریست‌ها مقاومت کردند و با آنان در این محور درگیر شدند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای تیپ ۸۸ بسیج مردمی پس از اطلاع از درگیری‌ها به سرعت برای کمک به شهروندان گرفتار شده به منطقه «الابیض» اعزام شدند و با عناصر تروریستی داعش درگیر شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای تیپ ۸۸ بسیج مردمی پس از درگیری‌های سنگین در نهایت موفق شدند تروریست‌ها را در این محور عقب برانند و شهروندان عراقی را نجات دهند و آرامش را به منطقه بازگردانند.

دو تن از عناصر تروریستی داعش در جریان درگیری‌ها زخمی شدند که توسط همرزمانشان از منطقه خارج شدند؛ گفته شده عمده حملات و کمین‌های داعش علیه شهروندان عراقی در مناطق دور از دید نیروهای امنیتی و بسیج مردمی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر، عملیات نیروهای اطلاعات و بسیج مردمی در این محور برای شناسایی عناصر مخفی، انبارهای سلاح، تجهیزات نظامی، تونل‌ها و مقرهای هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش ادامه دارد.

نیروهای بسیج مردمی مستقر در ایستگاه‌های دفاعی در ورودی‌های مناطق در حالت آماده باش کامل هستند تا به حملات احتمالی هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش واکنش نشان دهند.

از ورودی شهر خانقین در شمال شرق استان دیاله خبر می‌رسد، تروریست‌های داعش حملاتی را علیه مقر نیروهای بسیج مردمی انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه رو شدند و پس از درگیری‌های سنگین ناکام ماندند.

در جریان درگیری‌ها در این محور یک تن از عناصر انتحاری داعش به هلاکت رسید و یک تن دیگر زخمی شد؛ تروریست‌های انتحاری گروهک تروریست داعش در جریان این عملیات تلاش کردند وارد پایگاه نیروهای بسیج مردمی شوند اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، محورهای شمال، شمال شرق و شمال غرب استان دیاله از جمله مناطق «السعدیه، بعقوبه، جلولاء، مقدادیه و خانقین» به عناصر مخفی داعش آلوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس