کد خبر 939538
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
عراقچی: پیوستن به FATF "هیچ خطری" ندارد/ نظر هند، چین و روسیه در این باره

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان جزئیات جلسه امروز این فراکسیون با عراقچی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، غلامرضا کاتب، عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح جلسه صبح امروز (یکشنبه ۵ اسفند) این فراکسیون، گفت: سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه میهمان جلسه امروز اعضای فراکسیون بود که بررسی کنفرانس ورشو در لهستان در دستورکار جلسه قرار داشت.

وی افزود: آقای عراقچی در این جلسه عنوان کرد که آمریکا به هدف خود یعنی ایجاد اجماع علیه کشورمان نرسید و توفیقی از این کنفرانس برای آن حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید:

اعتراف صادقانه سخنگوی FATF +فیلم

تهدید معیشت مردم با تفنگ بی‌فشنگ FATF

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس تصریح کرد: در این جلسه درباره مهلت ۴ ماهه کنوانسیون "FATF" به ایران و اینکه این مهلت آخرین فرصتی است که به ایران می‌دهند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظر خود را درباره لایحه الحاق ایران به این کنوانسیون اعلام کند نیز مباحثی صورت گرفت.

کاتب افزود: معاون وزیر خارجه عنوان کرد که اگر این کنوانسیون تصویب نشود، هیچکدام از کشورهای همسایه ما حتی روسیه و چین که مخالف آمریکا هستند، مبادلات پولی با ما نخواهند داشت. مسئولان هند، چین و روسیه عنوان می‌کنند که ما کاری با آمریکا نداریم اما شما باید استاندارد سازی‌های مبادلات پولی را انجام دهید.

نماینده مردم گرمسار در مجلس با اشاره به دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه یادآور شد: پیوستن به FATF هیچ خطری برای کشور ندارد و تنها ۲ کشور ایران و کره شمالی به این کنوانسیون نپیوسته‌اند.

وی ادامه داد: آقای عراقچی اعلام کرد این کنوانسیون، یک قانون بین‌المللی است. اگر آن را تصویب نکنیم، تحریم علیه خودمان است و ما نباید این خود تحریمی را خودمان انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهران IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    6 0
    با این تبلیغات مزخرف نمیتونید متولیانومسئولان مربوطه در مجمع را دور بزنید وفریب دهید چون شما خودتون فریب خورده غرب وامریکا هستید وبا نفهمیتون میخواهید ک پیتولاسیون دیگری به نظامتحمیل کنید این کار خیانت به نظام وملت وکشور است
  • سید رضا IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    6 0
    عمله کدخدا ؛ باز دارن چماق و هویج نشون می دن !!
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    3 0
    Fatf یعنی ترکمنچایی دیگر
  • نبی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 0
    هم هسته ای رو دادید هم تحریمیم . بهتر نیست هسته ای رو شروع کنید و رویکرد تهاجمی بگیرید. مشکل داخل هم با مدیریت صحیح حل کنید.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 0
    اول برجام بود .وحالا وقت انقضاء برجام .حالا نوبت fatfبعد یه مدت هم بگند اینهم وقتش تموم شد .خلاصه همینطور اینا مردم آزاری دارند .شغلشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس