رضا رحمانی نمایه

وزیر صنعت، معدن و تجارت ‌آخرین وضعیت بازار خودرو را تشریح کرد و گفت: از حضور وزارت دفاع و ‌سپاه در صنعت خودروسازی حمایت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی کشور در ماه‌های اخیر به مشکلاتی دچار شده بود، اظهار داشت: تولید خودرو در طی ماه‌های اخیر به لحاظ مشکلات کاهش یافته بود و اکنون با رفع موانع کاهش تولید نداریم.

وی افزود: شرکت‌های خودروسازی از قبل یکسری تعهدات داشتند و جدیداً خودروسازها شروع به تحویل خودروها و عمل به تعهدات کرده‌اند، شاید در تحویل تاخیر صورت گیرد ولی با برنامه پیش می‌رویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخشی از تولیدات خودروسازی‌ها روانه بازار می‌شود و التهابات اخیر در بازار خودرو به دلیل هجوم مردم به سمت بازار این صنعت بود.

رحمانی بابیان اینکه با تحویل فوری خودرو و تحویل خودروها در زمان معیین، التهابات بازار خودرو را کاهش می‌دهد، گفت: تامین نیاز خودرویی بازار و قطع دست سودجویان از دیگر اولویت‌هاست.

بیشتر بخوانید:

وزیر صنعت بازهم وعده کاهش قیمت داد

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر اینکه آیا از ورود سپاه و وزارت دفاع به صنعت خودروسازی حمایت می‌کنید؟ افزود: ایران‌خودرو و سایپا برای تولید قطعات خودرو وارد شده خارجی نمایشگاه برپا کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خوشبختانه در حال حاضر بخش عمده‌ای از قطعات وارداتی صنعت خودروسازی در داخل تولید می‌شود و می‌توان گفت ۸۰ درصد قطعات خودروهای پر تیراژ داخلی در کشور تولید می‌شود.

رحمانی ابراز داشت: هر ارگان، نهاد و بخش خصوصی بتواند قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را تولید کرده و بومی‌سازی کند، وزارت صنعت از آن تولیدکننده حمایت کرده و هم تشویقش می‌کند و امیدوار هستیم تولید قطعات خودرو به طور کامل بومی‌سازی شود.

وی با تاکید بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از کسانی که قطعات وارداتی صنعت خودروسازی را بومی‌سازی کنند گفت: در حال حاضر بخشی از قطعات خودروهای داخلی وارداتی هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص این‌که شنیده شده برخی خودروی ثبت‌نامی را از شهرستان‌های دورافتاده دریافت و در تهران به قیمت بسیار بلاتر به فروش می‌رسانند چه اقدامی انجام داده‌اید؟ گفت: قاعدتاً وقتی خودروساز خودرویی را به فروش می‌رساند و بعد از آن کنترلی ندارد که مردم خرید و فروش می‌کنند یا خیر، و طبق مصوبات خودروسازان ملزم به فروش خودروها با کد ملی شده‌اند.

رحمانی تاکید کرد: فروش خودروسازها با اخذ کارت ملی در راستای بهبود وضعیت بازار خودرو است تا هر فرد بتواند یک‌دستگاه خودرو خریداری کند و التهابات اخیر در بازار خودرو زودگذر است به مردم هم توصیه می‌کنیم همانند گذشته همکاری کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازی‌های ایران‌خودرو و سایپا روزانه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌کنند، گفت: در شش‌ماهه نخست سال‌جاری بنابر مشکلات موجود تولید روزانه خودروسازان به زیر ۱۰۰۰ دستگاه کاهش یافته بود و التهابات بازار خودرو از این مشکلات ناشی می‌شد و ظرفیت تولید خودروسازها تا تولید روزانه ۳۰۰۰ دستگاه افزایش می‌یابد و با تداوم افزایش تولید تب بازار خودرو فروکش می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    8 2
    آره دیگه . خوب باطری ماشین رو که دارن(صبا باطری) فقط باید برای چیزهای جزئی دیگرش صنعت راه بیاندازن
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    5 1
    امیداور هشتاد درصد تولید کنید نه 20 درصد
  • سامان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    7 8
    کم کم داریم تبدیل به کره شمالی میشیم
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    3 0
    داداچ خوبه 80 درصد تولید میکنید این همه گرون میفروشین ماشینهای عتقیقتونو...اگه 20 درصد تولید میکردین چی میشد؟
  • پویا IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
    9 2
    خب بجای طلب چند هزار میلیارد تومانی قرار سازندگی خاتم الانبیا از دولت ، یکی از خودروسازیها را از دولت بردارد و لااقل جلوی دزدی و سوء مدیریت را در یکی از این بنگاههای بزرگ بگیرد
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۳
      0 0
      گل گفتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس