کد خبر 932340
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
انتقاد وزیر صنعت از کیفیت خودروهای ساخت داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای ساخت داخل قابل قبول نیست، گفت: صنعت خودروسازی ایران ۱۰ هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگویی در پاسخ به اینکه علت مشکلات متعدد در خودروسازی، علی‌رغم حمایت‌های بسیار از این صنعت چیست؟ گفت: اگر چه در سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از این صنعت انجام گرفت، اما پس از تحریم‌های جدید، حمایت جدی مانند پرداخت تسهیلات به آنان اتفاق نیافتاد.

بیشتر بخوانید:

نحوه اعتراض مشتریان سایپا و ایران خودرو

رایزنی مجلس با دولت برای تعیین تکلیف خودرو

وی در پاسخ به اینکه در خودروسازی همه دم از تولید ملی می‌زنند، در حالیکه با شروع تحریم‌ها خودروسازان از عمل به تعهدات وا مانده‌اند، خودورسازی چه منفعتی برای کشور دارد؟، افزود: در صورتی که صنعت خودروسازی در کشور وجود نداشت، برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه ۱۵ هزار میلیارد دلار هزینه می‌شد؛ در حالیکه در حال حاضر حدود ۵ هزار میلیارد دلار برای واردات قطعات مورد نیاز خودروسازی هزینه می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که با خبرگزاری خانه ملت گفت‌وگو کرده است، ادامه داد: صنعت خودروسازی، ایران علی‌رغم مشکلات موجود، ۱۰ هزار میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

رحمانی در پایان با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای ساخت داخل قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    نه بابا، شوخی میکنی؟!!!
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 0
    تو خودت از همونهایی حال ...
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    یکی از اصلی ترین دلایل بحران در خودروسازی ها، خود دولت و وزارت صنایع در دوره های مختلف بوده که با انتصاب افراد ضعیف و یا تحمیل سیاست ها مزخرف این صنعت بزرگ و پر اشتغال رو به این روز انداخته!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
    0 0
    متاسفانه به جای جولان شرکت هایی مانند ال جی و سامسونگ در بازار 80 میلیونی ایران، باید شرکت های ارج و آزمایش حداقل تو ایران و منطقه حرف اول رو می زدن!!! هپکو اراک باید در حد کتپیلار می بود! خودروسازی ما باید حداقل رقیب کره ایی ها می شد و...!!! صنایع خودروسازی، نساجی، لوازم خانگی، کشاورزی و... همه و همه دچار بحران هستن و به نظر من اصلی ترین دلیل این بحران هم سیاست های اشتباه و بچه گانه مسولین مربوطه در واگذاری های خائنانه و انتصاب افراد بسیار ضعیف در پست های مدیریتی این شرکت ها هستش. شایدم عمدا این شرکت های بزرگ رو ورشکسته کردن تا آقازاده های (بخوانید حرامزاده) بی مصرف خودشون انواع رانت و امتیاز واردات رو به راحتی و بی دردسر بدست بیارن و کارگران این مرز و بوم در صنایع مختلف بیکار بشن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس