ستاد اجرایی

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق محروم کشور خبر داد.

به گزارش مشرق؛ محمد مخبر افزود: این ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی با ۲۸ عنوان در عرصه‌‌‌های کشاورزی، آب و فاضلاب، سلامت و بهداشت، آموزش، فرهنگی، ورزشی و…  به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در آیین شکرگزاری بهره برداری از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم ستاد اجرایی فرمان امام گفت: طی سال های اخیر بیش از ۴۰ هزار پروژه زیربنایی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی اجرا شده که سهم ستاد اجرایی فرمان امام در این طرح ها زیر ۱۲ درصد بوده و از منابع مردم تمام این پروژه ها ساخته شده یا در حال اجراست.

به عنوان مثال تاکنون ۱۵۵۰ مدرسه، ۱۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰ هزار واحد مسکونی، ۱۱ باب بیمارستان (۲۵۰۰ تخت بیمارستان)، ۱۵۹ مرکز جامع بهداشتی و… به بهره برداری رسیده است.

مخبر با اشاره به کمک به حدود ۱۰ هزار زوج نابارور در مناطق محروم، اظهار کرد: مهرماه امسال حدود ۳۰۰ هزار لوازم التحریر برای مناطق محروم ارسال شد.

رئیس ستاد اجرایی امام با بیان این که طی ۷ ماه اخیر بالغ بر ۴۱ هزار شغل در مناطق محروم ایجاد شده است، گفت: علاوه بر این،۴۱ هزار شغل غیرمستقیم نیز به واسطه این تعداد اشتغالزایی مستقیم، ایجاد شده است.

مخبر با انتقاد از میزان کم صید ماهی (۲ دهم درصد) اظهار کرد: صنایع آب بر کشور را به مراکزی که آب نیست، برده ایم و آب شرب مردم را به این صنایع می دهیم. در استان های شمالی میانگین بارندگی ۱۳۰۰ میلیمتر داریم که وسعت این استان ها به اندازه هلند است. در این کشور سالانه ۸۵ میلیارد دلار درآمد از کشاورزی دارند و ما ۴۰۰ میلیون دلار. ۳۵ درصد درآمد برخی کشورها از جمله کره و چین از محل کشتی سازی تامین می شود، اما ما کاری در این زمینه انجام نداده ایم.

وی تاکید کرد: هر تشکیلات خصوصی که یک درصد تا ۱۰۰ درصد شرکت های ستاد اجرایی فرمان امام را بخواهد آماده ایم شرکت ها را واگذار کنیم. هدف ما درآمدزایی نبوده و حل مشکل مردم بوده است. برای سال آینده ۴۰ هزار شغل مستقیم را به ۷۰ هزار شغل خواهیم رساند.

در این مراسم همچنین تعدادی از کارآفرینان برتر در حوزه های مختلف از جمله طرح های اجتماع محور به تشریح فعالیت های اشتغالزایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام پرداختند.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه جانبی با حضور کار آفرینان استانهای مختلف کشور که با کمک بنیاد برکت به عرصه اشتغال و تولید رسیده اند نیز برقرار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس