صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۹ بهمن

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که بازرگان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی باور داشت. این در حالی است که انقلابی گری منهای استکبارستیزی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مهندس بازرگان یک انقلابی بود!

روزنامه سازندگی در یادداشتی با عنوان «روشنفکران دینی و انقلاب اسلامی» به قلم «مهدی معتمدی مهر» نوشت: «واقعیت این است که بازرگام هم انقلابی بود و هم خواستار سقوط نظام پهلوی و ایجاد تحولات عظیم ساختاری…اما بازرگان به مدیریت دموکراتیک و قانون مند انقلاب مردمی باور داشت و معتقد بود که به این هدف می‌توان با رعایت قواعدی دست یافت. البته در برابر این نگاه، شیوه دیگری نیز مطرح بود که به مشارکت توده‌ای (پوپولیستی) و مشی مدیریت ضربتی و خلق الساعه و مبتنی بر تصمیمات فردی و جناحی علاقه مند بود...بعد از انقلاب هم مهدس بازرگان همچنان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی باور داشت اما با انقلابی گری به معنی بی نظمی، تصمیم گیری‌های ضربتی و اقدامات ضرب الاجل، دورزدن قانون، موازی کاری و قانون شکنی مخالف بود.»

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که بازرگان به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی باور داشت. این در حالی است که انقلابی گری منهای استکبارستیزی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

امام خمینی (ره) - ۳۰ بهمن ۶۶- در پاسخ نامه «علی اکبر محتشمی پور» وزیر وقت کشور تاکید کردند: «در موضوع نهضت به اصطلاح آزادی مسائل فراوانی است که بررسی آن محتاج به وقت زیاد است. آنچه باید اجمالاً گفت آن است که پروندهٔ این نهضت و همین طور عملکرد آن در دولتِ موقتِ اولِ انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا است، و در اینباره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است؛ و حمل به صحت اگر داشته باشد، آن است که شاید امریکای جهانخوار را، که هرچه بدبختی ملت مظلوم ایران و سایر ملتهای تحت سلطهٔ او دارند از ستمکاری اوست، بهتر از شوروی ملحد می‌دانند. و این از اشتباهات آنها است».

در ادامه این نامه تاکید شده بود: «در هر صورت، به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقاتهای مکرر اعضای نهضت، چه در منازل خودشان و چه در سفارت امریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها، که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند ملتهای مظلوم بویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال امریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرنها سر بلند نمی‌کرد، و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی را ندارند؛ و ضرر آنها، به اعتبار آنکه متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویلهای جاهلانه موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهکهای دیگر، حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، بیشتر و بالاتر است».

امام خمینی (ره) در نامه مذکور تصریح کردند: «" نهضت آزادی" و افراد آن از اسلام اطلاعی ندارند و با فقه اسلامی آشنا نیستند. از این جهت، گفتارها و نوشتارهای آنها که منتشر کرده‌اند مستلزم آن است که دستورات حضرت مولی الموالی امیرالمؤمنین را در نصب ولات و اجرای تعزیرات حکومتی که گاهی بر خلاف احکام اولیه و ثانویهٔ اسلام است، بر خلاف اسلام دانسته و آن بزرگوار را نعوذبالله تخطئه، بلکه مرتد بدانند! و یا آنکه همهٔ این امور را از وحی الهی بدانند که آن‌هم بر خلاف ضرورت اسلام است. نتیجه آنکه نهضت به اصطلاح آزادی و افراد آن چون موجب گمراهی بسیاری از کسانی که بی اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند می‌گردند، باید با آنها برخورد قاطعانه شود، و نباید رسمیت داشته باشند». (صحیفه امام جلد ۲۰، صفحه ۴۸۰)

** اگر از برجام خارج شویم، بهانه‌ای موجه برای حمله به ایران ایجاد می‌شود!

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: «اتحادیه اروپا…مصمم به حفظ برجام است و این توافق را گامی مهم در راستای ایجاد خاورمیانه بدون سلاح هسته‌ای (البته جز اسرائیل) و ثبات بین کشورهای منطقه می‌داند. موضع اروپا در حمایت از برجام از دیدگاه منافع غرب منطقی‌تر از آمریکاست. آمریکا به دنبال تحریک ایران برای خروج از برجام و کسب بهانه‌ای موجه برای حمله به کشور ما با کمک اسرائیل و عربستان است».

این روزنامه اصلاح طلب، مدعی شده است که خروج ایران از برجام، بهانه‌ای موجه به آمریکا و شرکای واشنگتن برای حمله به ایران می‌دهد. این ادعای مضحک در کنار ربط دادن برجام به مساله عاری سازی منطقه از سلاح هسته‌ای، دقیقاً بازی در پازل ترامپ و تروئیکای اروپایی است.

مقامات آمریکایی و اروپایی پیش از این بارها مدعی شده بودند که برجام برای راستی آزمایی از ایران-در موضوع سلاح‌های هسته‌ای- بوده است. بر این اساس، هیچ وظیفه‌ای از جمله لغو کامل تحریم‌ها بر عهده طرف مقابل نیست. براساس این روایت آمریکایی، وقتی ایران از برجام خارج شود، یعنی تصمیم دارد که به سمت سلاح هسته‌ای برود و به همین خاطر آمریکا و شرکای واشنگتن، بهانه‌ای موجه برای حمله به ایران پیدا می‌کنند!

آنچه مقامات ارشد دولتی و اعضای تیم مذاکره کننده بر آن تاکید داشتند این بود که برجام یک توافق برد-برد و دوطرفه است. یک طرف محدودیت‌های هسته‌ای برای ایران و طرف دیگر لغو یکباره تمامی تحریم‌ها و گشایش اقتصادی برای مردم.

متاسفانه طیف اصلاح طلب با بازی در پازل ترامپ و هراس افکنی در افکار عمومی در پی آن است تا اینگونه القاء کند که خروج ایران از برجام، مساوی با جنگ است! این در حالی است که به دلیل شکست‌های فضاحت بار آمریکا و شرکایش در منطقه و پیروزی‌های مستمر ایران در منطقه، به هیچ عنوان گزینه جنگ علیه ایران روی میز نیست.

آمریکا و اروپا به دلیل اطمینان از «اجرای برجام به هر قیمت» توسط دولت آقای روحانی، نه تنها تعهدات خود را اجرایی نمی‌کنند، بلکه در پی تعمیم برجام به حوزه‌های دیگر از جمله موشکی و منطقه‌ای هستند!

** تاجزاده: عده‌ای صندوق رأی را از معنا تهی کرده‌اند

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «دموکراسی از صندوق رأی بیرون می‌آید؟» نوشت: «سعید حجاریان، علیرضا علوی‌تبار و مصطفی تاجزاده در سلسله میزگردهایی که سایت «مشق‌نو» برگزار می‌کند، این‌بار به بحث درباره مقاله «چهارراه اصلاح‌طلبی» پرداخته‌اند که تاجزاده چندی پیش آن را به نگارش درآورده بود…تاجزاده گفت:.. از نگاه من صندوق رأی بالذات بی‌معنا نیست؛ بلکه عده‌ای آن را از معنا تهی کرده‌اند و هدف باید احیا و زنده‌کردن اعتبار آن باشد؛ نه بی‌اعتنایی به آن».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «تاجزاده گفت:.. اگر انتخابات را رها کنیم باید به خیابان برویم که به اعتقاد من در ایران امروز، هر روشی جز انتخابات بن‌بست است، البته با یک تبصره؛ تظاهرات مسالمت‌آمیز می‌تواند حول انتخابات شکل بگیرد و در غیر این صورت نهایتاً بی‌نتیجه و خسارت‌بار تمام می‌شود».

برخلاف ادعای تاجزاده، این اصلاح طلبان بودند که علیه آرای مردم و صندوق رأی دهن کجی کردند.

طیف اصلاح طلب نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه جنبه پیروزی. اگر در انتخابات شکست بخورد-به دلیل شهوت قدرت و بی اعتنایی به حق الناس- زیر میز می زند و دروغ تقلب را مطرح می‌کند و علیه جمهوریت شورش می‌کند.

اگر در انتخابات پیروز شود هم علیرغم دروکردن کابینه، از پذیرش مسئولیت وضع موجود شانه خالی کرده و با دروغ ناکافی بودن اختیارات، تقصیرها را به گردن دولت قبل، دولت پنهان و…می‌اندازد. و هروقت فصل پاسخگویی فرا رسید، با حمله به اسلامیت، افکار عمومی را از مسئه اصلی منحرف می‌کند.

** مگر نگفته بودید که تحریم‌ها به تاریخ پیوسته است؟!

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «تحریم‌ها را با بخش خصوصی دور می‌زنیم» نوشت: «محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: امریکا با تحریم‌های اقتصادی از تمام توان خود برای ایجاد نارضایتی و شکاف بین حاکمیت و ملت استفاده می‌کند تا به هدف‌های سیاسی خود برسد؛ درحالی که از طریق بخش خصوصی می‌توان تحریم‌ها را دور زد».

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرده است که دولت، تحریم‌ها را با بخش خصوصی دور می زند. این در حالی است که دولتمردان و فعالین اصلاح طلب و رسانه‌های اصلاح طلب پیش از این بارها تاکید کرده بودند که «تحریم‌ها به تاریخ پیوست» و «دیوار تحریم فرو ریخت» و «ساختمان تحریم ترک برداشت» و «صبح بدون تحریم فرا رسید»!

دورزدن تحریم‌ها با کمک بخش خصوصی، پیش از برجام هم انجام می‌شد. آیا ما در صنعت هسته‌ای بتن ریختیم و ۵ سال فرصت‌های عظیم را هدر دادیم تا به این نتیجه برسیم؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • مهران IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    توزمان جنگ ودفاع مقدس هم از ترس ... پنهان شده بودی
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      17 75
      زنده باد برجام
    • بهداد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      52 6
      مردم دیگه خسته شدن از دست این عناصر فتنگر ببندید بابا دهانهای اینها رو نفوذی خود همینها هستن
    • علی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      12 1
      مشرق 200 خواننده حامی جورنکردی کامنت و نمره انقلابی بدن؟؟؟ دولتیها این ایام اجیرشدن تو همه سایتها از فتف حمایت میکنن و فضای ذهنی و روانی مردم را که ضدفتف شد برگردانند به نفع فتح . کمی هوشیاری و همت لطفا
  • وطن پرست IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    ما در درجه ی اول چوب سادگی و فراموشی و احساساتی بودن را می خوریم!!!
  • AE ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    دشمن داخلی کاری نداشته باشه .آمریکا وبزرگتر از آمریکا هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      35 7
      خیلی جالبه!!! تا الان یعنی ساعت 5.45 دقیقه بعدازظهر، سه تا نظر اول کاملا تصادفی دقیقا هر کدام 123 منفی خورده اند!!!
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    ایران در حرف لاف زن و در عمل ناتوان است و مردم هزینه می شوند .
    • حسینی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      50 12
      آقا ! گیریم لاف زن؟! این 40 سال پایداری و موندگاری رو کور جماعت نمی بینن! 40 ساله شما و اربابانتون جیغ سرخ و بنفش و... می کشید، اگه لاف بود که اینقدر نمی سوختین. چه بخواین و چه نخواین نظام جمهوری اسلامی ایران ماندنی و هرچی گندو کثافته رفتنی است. ان شاء الله
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    تف به هرچی ادم ... البته منظورم دیوس سیاسی مثل تاج زاده و حجاریان و ....است .
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      20 3
      احسنت احسنت احسنت
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    23 89
    با برجام ایران از طریق خائنین به مملکت کنترل خواهد شد ولی با CFT هزینه کرد برای ساخت موشک هم که برای دفاع از کشور است متوقف میشود از این گذشته مگر کره شمالی CFT را اجرا نکرد آیا مشکلات اقتصادی این کشور حل شده است؟
  • AE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    دولت غصه نخوره از برجام خارج شه آب از آب تکان نمیخورد.
    • سید IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      دولت مضحک آمریکا این را متوجه شد اما دولت ترسو و چلمنگ ایران هنوز می ترسد و دودستی جسد برجام را چسبیده است!!!
  • حسان IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    این مطلب رو با عنوان «خيانت نهضت آزادي از زبان رهبر معظم انقلاب» در کیهان شماره 20955 بخوانید http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3084252
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    خروج از برجام رو که همه مردم جهان دارن هر روز انجام میدن . طبیعیه که هر کی میره مستراح
  • DE ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    اونا باید با حفظ برجام سایه جنگ رو از خودشون دور کنن نه ما.اونا هستن که در خطر هستن نه ایران. لعنت بر تمام این ترسوهای اصلاح طلب .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    مرد حسابی الانم حمله اقتصادی کردن چرا تو خوابی اونم با ابزار برجام که گند زدید به کشور رفت کشور به رکود بردید چون مردم رویایی این کشور در رویای ارزان شدن گذاشتید
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    17 4
    کسانیکه فکرمیکنندکشوری بخوادبه ایران حمله کنه بایدمخ خرخورده باشه چون بااین اقتدارارتش وسپاه کشوری جرئت فکرحمله به این ملت رونداره
  • US ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    11 45
    زنده باد اصلاح طلب نابود باد موشک طلب
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      36 3
      زنده باد الاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااغ
    • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
      2 2
      رنگ پرچم خبر ميدهد از سر درون
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    21 6
    خدا شر این اصلاح طلبهای خائن افساد طلب رو از ملت کم کن
  • وحید RO ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    12 4
    کشته شدن در جبهه جنگ با عزت و افتخار بهتر از زندگی کردن با خفت و خواری است. ایران با برجام (اروپا) ویرانه ای بیش نیست
  • نادر IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    6 2
    اقای حجاریان ،و غیره انها هیچوقت حمله نمیکنند بلکه به کمک امثال شما از داخل ضربه میزنند ترس ما از شماهاست نه دشمن خارجی ما از برجام خارج نمیشویم ،بلکه ان را تعلیق میکنیم تا دشمن و شما سردر گم بمانید
  • ایرانی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    12 9
    آمریکا هیچ غلطی نمی کنه (تو کارش هیچ غلط و اشتباهی نداره)
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      2 1
      زنده باد مخالف من ( خسته شدن از بس یه من یه من جو خوردن )
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    8 5
    کسی جرئت ندارد به ایران چپ نگاه کند -این آشغالهای ترسوی از جان بی مقدارشان که حاضر نیستند در راه شرف ملی باشد می ترسند بخواهند نخواهند خواهند مرد اما روزی که می میرند شرمنده وطن خواهند بود
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    13 4
    مگر زمانی که غنی سازی میکردیم و برجامی نبود چه غلطی کردن که حالا کنند ما از روزی که این برجام را امضا کردیم چه دیدیم ۴۰سال تحریم بودیم این وضع مان نبود که حالا هست شما بگوید کدام قردادی که امضا کردید با اروپا بعد از برجام عملی شد به قول امام ( ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند
  • ناشناس IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    3 0
    معلوم نیس که این لایک های منفی ساختگیه ؟ نه اصلا معلوم نیس
  • دکترسید IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    13 1
    آمریکا غلط می کند به ایران حمله کند ما بسیجیان با دست های خالی انها را شکست می دهیم.نصرمن الله و فتح قریب
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      2 5
      از زاهدان چه خبر؟
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    4 0
    دقیقا یادمان است که روحانی گفت؛ دیوار تحریم ها terekبرداشت.منظور ایشان ازterek چه بود.؟؟؟!
  • علی اصغر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    8 1
    با سلام ما اگر در برجام بمانیم این شرایط بحرانی خواهیم مرد پس چه بهتر باعزت و اقتدار پای دینمان بمیریم الله اکبر مرگ بر ظالمان ملتی که شهادت دارد اسارات ندارد راه شهیدان ادامه دارد
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 1
    مشرق میگم ک اون بالای سایت نوشته : سیاست، جهان و ورزش و ... یک بخش هم به تبلیغات بده اینطوری راحت میتونیم ببینیم چی تبلیغ میشه
  • عبدالله IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    1 0
    چنانچه یکی از اعضا توافق لژ برجام خارج شود صرف همه چیز ایران حق خروج دارد و اگر جنگی پیش آید برخورد ایران با متجاوز مشخص است و گفتن این حرف مغلطه ایی بزرگ است و نظر یک شخص و یک طرز فکر خاص است و به تمام نهادهای حکومتی ایران تعمیم داده نمیشود
  • محمود US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    4 0
    هر کس این حرف و حتی از فکرش بگذراند که اگه از برجام خارج شویم بحانه برای حمله است کاملا یک بزدل است و ریشه ایرانی ندارد حیف اون نون!
  • رحمن GB ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    2 0
    روزنامه اعتماد یا میفهمد چی میگه یا نمی فهمد اگر بفهمد معنیش اینست که با علم به این موضوع طرفدار برجام بوده که ایران را همراه اروپا و آمریکا در دام بیندازد و آنان خائن به وطن هستند اگر هم نمیفهمد چی میگه بهتر است خفه شوند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    5 0
    امسال تاجزاده را اعدام کنند معطلش نکنند تا هتاکان بفهمند تا کی اینقدر توهین به انقلاب ورهبری ومردم میشه
  • Mohammad Reza US ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    3 0
    خاک توی سر لیبرالها با این طرز تفکرشان..
  • محمد مهدی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    11 0
    یااااااافتم !!!!!!!! من اینترنتم مشکل داشت خواستم لایک بدم ۳۰ یا چهل بار کوبیدم دیدم به جای یک لایک ۳۰ یا چهل تا لایک ویا آنلایک اومد مثل اینکه سایتتون مشکل نظرخواهی داره
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    4 0
    حمله کنند شکست بخورن وضعمون عالی میشه جان بچتون حمله کنین
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    عزت و اقتدار ما در داخل است نه در خارج از اقتصاد درون گرا به استقلال پایدار میرسیم
  • US ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 1
    خیر، اگر از NPT خارج شویم شاید احتمال حمله نظامی باشد، ولی‌ نه از برجام
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    2 0
    اگر قرار بود حمله کنند,همون موقع که احمدی نژاد گوسفندم حسابشون نکرد وهمه هسته ای رو راه انداخت,باید حپله میکردن تازه اومدن مذاکره؛که به شیره مالی دولت تدبیر وامید واین فضاحت مبتلا شدیم!
  • بیات IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    1 0
    کی میخواید از خواب بیدار بشیددشمنی غرب و شرق و عرب با ایران ومردم ایران چهارصد سال شروع شده چهل سال به اوج خودش رسیده قانون دنیا شده قانون جنگل ضعیف باید بمیره
  • ایرانی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    اینقدر آقایان اصلاح گرا مردم رو از جنگ نترسانید این مملکت حاصل خون شهداست این مردم ترسی از شهادت ندارن نه از آمریکا و نه از نوکرهای آمریکا این مردم فقط منتظر یک فتوای رهبرشون هستند بعد خواهید دید چطوری طومار استکبار رو جمع خواهند کرد.این مردم سربازان امام زمانند. پس اینقدر سنگ جنگ رو به سر ملت شجاع ایران نکوبید‌
  • ایران آباد AE ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    چطور بخاطر ترک یک معاهده که طرف مقابل به مفاد آن پایبند نیست جنگی که تمام منطقه وجهان راتحت شعاع خود قرار خواد داد و اقتصاد جهان را به سرازیری سقوط خواهد کشاند ونتیجه آن نامعلوم خواهد داشت اتفاق خواهد افتاد .جرا نمی گویید اروپا علنا وآمریکا درخفا شدیدا به برجام نیاز دارند و بخاطر جلوگیری از خروج ایران از برجام 1+5مجبور خواهد بود به دنبال تامین منافع ایران از برجام باشند چرا باید تحلیل های جریان اصلاح طلب خالی کردن دل مردم ونظام ایران وترمز دستی برای حرکت های قاطع برای تامین منافع کشور مقابل زورگویان باشد .اگر دولت ودستگاه دیپلماسی به اندازه یک ذره قاطعیت و غیرت انقلابی داشتند امروز هم از سوی تمام کشورهای 1*5به بند بند تعهدات برجام احترام گذاشته می شد هم ایران از منافع آن بهره مند بود .
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    قرار بود اتیش بزنید
  • کمیل IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    آقای باسواد !آیا آنها هم اکنون حمله نکرده اند ؟....!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    5 0
    بله کسانی که زیر بار نتیجه انتخابات در سال 88 نرفتند انتخابات را بی معنی کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس