روزنامه های اصلاح طلب 30 دی

روزنامه اصلاح طلب نوشت:با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارخانه‌های ما امروز تعطیل شده‌اند یا نیروهای کار خود را تعدیل یا اخراج کرده‌اند، رسیدن به خودکفایی کار بسیار دشواری است و می‌توان گفت رویاست!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** رسیدن به خودکفایی،صرفا یک رویا است

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «دستاورد اقتصادی،مشروط به تعامل با دنیا» به قلم «یلدا راهدار» نایب رئیس سازمان ملی کارآفرینی نوشت:«نمی‌توان در دنیای امروز منزوی بود و این موضوع را همه کشورها تجربه کرده‌اند. قاعدتا باید ارتباطات سازنده با دیگر کشورها وجود داشته باشد تا چرخ اقتصاد بچرخد. فرض کنیم تلاش ما این باشد که همه چیز را خودمان تولید و مصرف کنیم، اما پرسش این است که با کدام کسب و کار قرار است چنین اتفاقی بیفتد؟...با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارخانه‌های ما امروز تعطیل شده‌اند یا نیروهای کار خود را تعدیل یا اخراج کرده‌اند، رسیدن به خودکفایی کار بسیار دشواری است و می‌توان گفت رویاست».

متاسفانه شعار «ما نمی توانیم» به جزو لاینفک رفتار طیف اصلاح طلب و همچنین بخشی از بدنه دولت تبدیل شده است.

چندی پیش «پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به حضور شرکت فرانسوی توتال در ایران گفته بود:«شرکت های ایرانی توان انجام کارهای تخصصی در حوزه نفت را ندارند»!

پیش از آن، «اکبر ترکان» مشاور سابق رئیس جمهور گفته بود:«ما ایرانی ها قدرت رقابت در هیچ صنعتی جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را نداریم»!

همچنین «عیسی کلانتری» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفته بود:«خودکفایی در کشاورزی "مزخرف" است»!

از این قبیل اظهارات در کارنامه دولت آقای روحانی و فعالین اصلاح طلب فراوان است.

این دیدگاه غلط، عقیم و بی‌فایده می‌گوید «ما نمی‌توانیم؛ رونق و پیشرفت اقتصادی تنها و تنها با نگاه به بیرون از مرزها امکان‌پذیر است». این در حالی است که تمام کشورهایی که امروزه حرفی برای گفتن در هر عرصه‌ای دارند، جز با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی خود به این جایگاه نرسیده‌اند. این همان نقطه قوتی است که در فرهنگ ملی ما و با تعبیر رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی» نامیده شد.

یکی از شعارهای اصلی دولت روحانی «چرخیدن همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها» بود. اما برجام که دولت آن را فتح الفتوح نامیده بود هم چرخ کارخانه ها را از کار انداخت و هم چرخ سانتریفیوژها را.

** دعای روزنامه اصلاح طلب برای پایان جمهوری اسلامی

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «بازرگان میان انقلاب و اصلاح» به قلم «سید علی اصغر غروی» از فعالین جریان موسوم به ملی مذهبی در اصفهان که سابقه فعالیت های انحرافی با محوریت ضدشیعی و ضدروحانیت را در کارنامه خود ثبت کرده و در سال ۸۰ و همچنین ۸۹ نیز بازداشت شده است، نوشت:«مهندس بازرگان به هیچ روی معتقد به تداوم انقلاب نبود و ادامه آن را مخرب و ناسازگار با اصلاح می دانست و نیز مغایر با قوانین حاکم بر نظام هستی، چرا که اساسا کمال یافتگی و رشد و توسعه در این نظام، تدریجا و به آهستگی صورت می پذیرد.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اولین جمله بازرگان بعد از قبول نخست وزیری این بود که:"اکنون انقلاب به پایان رسیده، بروید در خانه هایتان تا ما مشغول ساختن کشور شویم!". مهندس بازرگان بسیار کوشید که این قاعده لایتغیر هستی را قابل فهم برای همگان سازد. ولی متاسفانه در زمان حیات خود، توفیقی بر این امر نیافت. اما از این مسئله نه غافل بود و نه مأیوس، که سرانجام ملت ایران به اساسی ترین مطلوب خود که دست یابی به آزادی است، خواهد رسید».

نویسنده مطلب مذکور که سابقه اقدامات ضدشیعی و ضدروحانیت در کارنامه خود دارد، صراحتا مدعی شده است که انقلاب اسلامی و به عبارتی جمهوری اسلامی قابل تداوم نیست و به مخاطب نوید داده است که ملت ایران در آینده به آزادی خواهد رسید!

در حقیقت نویسنده در روزنامه متعلق به حزب کارگزاران- به دبیرکلی «غلامحسین کرباسچی»- و - به سردبیری «محمد قوچانی» (از دستگیرشدگان فتنه ۸۸)- برای پایان جمهوری اسلامی دعا! کرده است!

لازم به ذکر است که حضرت امام خمینی (ره) - ۱۹ بهمن ۱۳۶۶ - در پاسخ نامه محتشمی پور وزیر کشور وقت درباره نهضت آزادی تصریح فرمودند: «پرونده و عملکرد این نهضت در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. به حسب این پرونده‌های قطور و نیز ملاقات‌های مکرر اعضای نهضت چه در منازل خودشان و چه در سفارت آمریکا و به حسب آنچه من مشاهده کردم از انحرافات آنها که اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد».

** بزک دموکرات ها در ارگان رسانه ای دولت

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «پیدا و پنهان تحریم» نوشت:«اهداف تحریم از منظر رؤسای جمهوری در امریکا متفاوت است؛ یعنی اهدافی که اوباما از تحریم دنبال می‌کرد قطعاً با ترامپ متفاوت است».

ارگان دولت در ادامه نوشت:«ترامپ اعلام کرده که می‌خواهد در ایران اغتشاش و آشوب به پا کند و علاقه به فروپاشی نظام نشان داده است؛ درحالی که اوباما با سیاست مرحله‌ای خود به دنبال راهی برای توافق با ایران بود، در نتیجه ابتدا جامعه جهانی را اقناع و سپس برای مذاکره اقدام کرد. اما ترامپ برعکس دیگران را اقناع نکرد و یک طرفه از برجام خارج شد. پس می‌توان گفت کار اوباما پخته‌تر است».

متاسفانه ارگان رسانه ای دولت در اقدامی مسبوق به سابقه به بزک دموکرات ها پرداخته است

«عباس عبدی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش نوشته بود:«به نظر بنده حتی اگر ترامپ هم نمی‌آمد و کلینتون انتخاب می‌شد، باز هم در اجرای برجام دچار مشکل و حتی مشکلات بدتری می‌شدیم».

همچنین «احمد زیدآبادی» از فعالین اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «به نظر من اگر خانم کلینتون نیز در آمریکا به قدرت می‌رسید سرنوشت برجام مانند امروز بود و هیچ تفاوتی بین ترامپ و کلینتون در این زمینه وجود ندارد».

برخی دولتمردان و فعالین و رسانه‌های اصلاح طلب بارها با طرح دوگانه دروغین «دموکرات خوب- جمهوری خواه بد« اینگونه القاء کرده‌اند که دموکرات‌ها با ایران همراه هستند و جمهوری خواهان با ایران دشمن، این در حالی است که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در هر مسئله‌ای با یکدیگر اختلاف داشته باشند، در دشمنی با ایران هیچ اختلافی با همدیگر ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    62 6
    روزنامه ایران حرف بدی نزده داره حدیث نفس میکنه واقعا اوباما پخته تر از ترامپ عمل کرد در فریب دادن این دولت البته این دولت در فریب خوردن ید توانایی داره و با استعدادی که در بحث توتال فرانسه ، پتروشیمی آلمان و ... نشان داده می تواند از ترامپ هم فریب بخورد
    • پری مجرد48ساله IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      15 6
      احسنت
    • فاطیما IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      8 0
      ید طولایی داره
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    30 3
    بیانات حضرت امام و حضرت آقا ادم را تکان میدهد
    • رضا IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      6 1
      بله ، آدم را !
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    24 2
    باعث تعطیلی کارخانجات دولت واگرا ومنفل است که حل کل مشکلات کشور به مزاکره وبرجام پیوند زدن و هرگز به اینفکر نکرد یا نخواست فکر کند که منظوراز مراکره بک بهانه است اصل نابودی جمهوری اسلامی است شاید کسانی در دولت باشند این خواسته غربی ها رادنبال می کنند
    • پری مجرد48ساله IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      6 15
      مذاکره درسته نه مزاکره منفعل نه منفل بیسواد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      0 0
      باعث تعطیلی کارخانجات دولت منفعل...‌مذاکره وبرجام پیوند زدند...‌منظور از مذاکره یک بهانه است....!
  • اصلاح طلب IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    2 15
    راست گفته .
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      9 2
      از نظر دشمنان ایران
    • علی IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      4 0
      در حد نابلدان انشا فرمودن!
  • سید IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    14 2
    اصلاح طالبان تهوع آور!!!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    12 5
    خوبه والا تو هیچ جای دنیا یه همچین چیزی نیست روزنامه دولتی یه کشوری اینطور علنی آرزوی سرنگونی کشورشو بکنه نوبرید بخدا...
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
      7 0
      برخی از دفاتر روزنامه، بدون شک نمایندگی آمریکا در کشور را دارند.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    11 2
    کراوات بازرگان نشان میداد اووهمچون اویی نگاهشان تقلید ازغرب است . درتاریخ ایران هرگاه حکومتی مردم رامحترم شمرد نخبه ها متولدشدند . شاهزادگان قاجار چگونه مردم رابه خانه میفرستند اماقصدندارند یادشاهان ضدمردمی قاجار وپهلوی رازنده کنند . هرگز پایان بدانقلاب مشروطه تکرارنمیشود چون اینجاکسی نیست به مردم بگوید حالاکه انقلاب کردید بروید خانه نشین شوید تاماکشورا توسعه دهیم بدون مردم یک کراوتی بیل وکلنگ وآچار وجوشکاری واختراع میکند ؟ بازرگان هرگز نگفت حودکفایی راچطورمیخواهدعملی کند . چطور میخواهد ازنظرنظامی کشوربجایی برسد ابرقدرتی راگوش مالی بدهد وبه اوبگوید میخواهم توراازمنطقه بیرون کنم ؟ نقش ونگار زدن به حرفهای بی بنیاد مردم راکه همین روزها بزرگترین سردارش وبزرگترین تشیع تاریخ رابعدازتشیع امام انجام دادند وفریادزدندآمریکارابزنید وسوخت موشکهای کشور خواسته شدیدوجدی آنهابود راناراحت نکنید . چرااین مردم نمیدانند شماکی به دنیا آمدید وکی ازاین دنیارفته اید . چون آنهاشماراخانه نشین کردند وحاضرنیستند تاانقلاب پسر فاطمه زهرا س کوتابیایند . دراین غفلت بمیرید یابیدارشوید بزودی این ملت زمینه ظهورراکامل میکنند وشماهنوز مشغول تکرار آرزوی خانه نشینی این مردم که رهبران جهانیان هستند باناامیدی هستید . کراوات یکطرف چفیه یکطرف بوده تاامروزکه ترامپ ازترس الله اکبریکنفرپابه فرارمیگذارد ! فیلمش راببینید! آیاشمامیتوانید اینطور وحشتی دردل دشمن این ملت بزرگ ایجادکنید !؟ هرگز..حقارت این روزنامه هانشان میدهد باخداهم مشکل دارند وگرنه ملت مشغول ساختن آینده دنیاست .
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    3 0
    مملکت کار بلد می خواهد.
  • DE ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    8 0
    رسیدن به خودکف آیی صرفا یک رؤیا است چرا رویاست شما لیبرالها و غربزده ها و اصلاحاتچی ها چند دهه است که کف کردید و خود کف آ شُدید . ولی ملت ایران اثبات نمود با وجود کارشکنی ها و خرابکاریهای شما ها میتوان در بسیاری از زمینه ها ازجمله استقلال که از هر چیز سخت تر است خود کفا شد و شد .چون دست شما وابستگان نبود
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    5 0
    «مهندس بازرگان به هیچ روی معتقد به تداوم انقلاب نبود و ادامه آن را مخرب و ناسازگار با اصلاح می دانست و نیز مغایر با قوانین حاکم بر نظام هستی، چرا که اساسا کمال یافتگی و رشد و توسعه در این نظام، تدریجا و به آهستگی صورت می پذیرد. الان کشورهایی مثل آمریکا مرزهای کمال رو جابه جا کرده اند و توانسته اند شهری به نام شهر گناه رو داشته باشند و شنیع ترین اعمال حتی غیر حیوانی رو مجاز و قانونی کنند. نمردیم و معنی کمال رو هم فهمیدیم.
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 1
    مهندس بازرگان چقدر بچه زرنگ بوده؟؟؟ بیخود نبود بهش میگفتن مهندس! شما انقلاب کردید حالا برید کنار تحویل ما بدید تا ما دوباره تقدیم آمریکا کنیم!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۳۰
    7 0
    راست میگن نکبتا چی بلدن خاک بر سروشون کنن زودتر با تدبیر و امید جهنمیشون شرشونو از سر مردم کم کنن صلوات
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    2 0
    مهم نیست شما گری گوری ها چی میگید . مهم اینه این مملکت صاحب داره و وعده الهی محقق خواهد شد
  • حسن IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    دعای روزنامه سازندگی اصلاح طلب برای پایان جمهوری اسلامی شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ زندگه دانه دانه معمولا کسانیکه این آرزو را بکور می برند و تعدادی هم بردند در سر میپورورانند
  • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    چرا این روزنامه سازندگی که رسما علیه انقلاب و برای سرنگونی کار کار کرده توقیف نمیشه
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    خدایا جواب افساد طلبان را محکم وزودتر بده.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
    0 0
    درود برمشرق.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    ما نمی توانیم! می توانیم، شما نمی گذارید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس