image-20191022141805-2.jpeg

در هفته‌های اخیر فعالین اصلاح‌طلب بارها تاکید کرده‌اند که اقداماتی همچون تحریم انتخابات و حضور مشروط نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه نتیجه‌ای معکوس برای طیف اصلاحات در بر خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر با آل سعود توافق کنیم،منطقه آرام می شود!

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«در شرایط کنونی منطقه و همچنین تنش‌هایی که وجود دارد بسیاری از ناظران و تحلیلگران بر این نظرند که اگر میان تهران و ریاض توافقی حاصل گردد و نوعی آرامش پدید آید بسیاری از تنش‌ها افول خواهد کرد، همچنین شرایط مساعدتری برای منطقه به‌وجود خواهد آمد».

متاسفانه رسانه های اصلاح طلب ایران را که در صف مقدم مبارزه با تروریست های تکفیری در منطقه بوده است، با آل سعود که یکی از حامیان اصلی ترورییست های تکفیری است، در یک کفه ترازو قرار داده و مدعی هستند که اگر این دو با یکدیگر به توافق برسند، منطقه آرام می شود.

اکنون بیش از 4 سال است که آل سعود، مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده و از تروریست های تکفیری در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، لبنان و بحرین حمایت کرده است.

نکته قابل توجه اینجاست که طیف اصلاح طلب حتی پا را فراتر گذاشته و مدعی شده اند که ایران باید پیشقدم شده و در رفتار منطقه ای خود تجدیدنظر جدی انجام دهد.

** اصغرزاده: تحریم انتخابات، سر به بیراهه گذاشتن است

«ابراهیم اصغرزاده» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«تحریم انتخابات، سر به بیراهه گذاشتن است».

اصغرزاده در ادامه گفت:«متاسفانه نظرسنجی ها گزاره کاهش شدید سرمایه (اجتماعی اصلاحات) را تایید می کند».

اصلاح طلبان همواره در آستانه هر انتخابات موضوعاتی همچون تحریم انتخابات، حضور مشروط و نظارت استصوابی را مطرح می کنند. یکی از اهداف اصلی مطرح کردن موارد فوق، به حاشیه رفتن زنگ حساب نهادهای در اختیار اصلاح طلبان است.

اکنون موعد ارائه گزارش عملکرد از سوی طیف اصلاح طلب به افکار عمومی است. دولت، شوراهای شهر در برخی کلانشهرها از جمله تهران و فراکسیون امید مجلس در اختیار این طیف بوده و مردم در انتظار گزارش عملکرد هستند.

در هفته های اخیر فعالین اصلاح طلب بارها تاکید کرده اند که اقداماتی همچون تحریم انتخابات و حضور مشروط نه تنها جواب نمی دهد بلکه نتیجه ای معکوس برای طیف اصلاحات در بر خواهد داشت.

** برجام فقط روی کاغذ وجود دارد

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت:«به گفته ناظران، برجام اکنون بر روی کاغذ وجود دارد...هر‏چند به واسطه تحریم‌های آمریکا مراودات مالی، اقتصادی و تجاری ایران با موانعی مهم مواجه شده است، اما ذیل توافق هسته‌ای مواردی همچون خروج از فصل هفتم منشور، شکست اجماع جهانی، بسته شدن پرونده PMD و نیز چارچوب زمانی رفع محدودیت‌های نظامی و هسته‌ای ایران همچنان در مفاد توافق هسته‌ای وجود دارد».

اصلاح طلبان اذعان دارند که برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشته است، اما علیرغم این اعتراف، همچنان به دستاوردسازی برای توافق هسته ای مشغول هستند.

قرار بود که بر طبق برجام در ازای محدودیت گسترده در صنعت هسته ای، تمامی تحریم ها یکباره لغو شود. اما حالا طیف اصلاح طلب، دورشدن سایه جنگ و شکست اجماع جهانی را به عنوان دستاوردهای برجام جا می زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    11 1
    یاعلی دشمن تو نیست جز سه کس: حرام نطفه، حرام لقمه و مشرک دشمن ایران انقلابی نیز جز اینان نیستند
  • SY ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    6 1
    اگر با آل سعود توافق کنیم،منطقه آرام می شود! این حرفو الان فقط یه عامل خودفروخته خارجی میتونه بزبان بیاره
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    3 0
    در هر منطقه از سوریه که کار گره میخورد ؛ این فرمانده ی شجاع به کمک ارتش می‌شتابد
  • سید رضا IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    4 0
    مگه در دوران تعامل اون مرحوم و دولت اصلاحات ، آل سعود رو بغل نکردیم ؟ چی گیرمون اومد ، جز گستاخ شدن بیشتر اونها ؟!!
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    5 0
    خدایا جواب افساد طلبان را بده.
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
    5 0
    تمام ناآرامی منطقه از آل سعود.!
  • DE ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    3 0
    اگر با آل سعود توافق کنیم، منطقه آرام می‌شود!/کاری نداره که از حاج خانوم خواهش کنید یک مهمونی ترتیب بدهند و آش شلقلمکار بپزن تا دوکشور ایران و آل سقوط باز با هم آشتی کنند.بعد دیگه اردوغان به سوریه حمله نمیکنه !!
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    4 0
    مگه آل سعود چه خرين ؟ مشكلات خودشونم نميتونن حل كن عقده حقارت
  • DE ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر با آل سعود توافق کنیم، همه بی منطق ها آرام می‌شوند!و دیگر صدایی جز هالاپ و هولوپ خوردن بیت المال و هپل هپو کردن منابع ایران از اصلاحاتچی ها شنیده نخواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس