عادل الجبیر

عادل الجبیر وزیر خارجه سابق عربستان که این روزها پست وزیر مشاور در امور خارجی عربستان را برعهده دارد، سابقه چندین دهه جاسوسی برای موساد را داشته است.

سرویس جهان مشرق - بر اساس اطلاعاتی که سایت اینترنتی اودیسی ( ODYSSEY) و جما بوکلی (Jemma Buckley) نویسنده این سایت منتشر کرده ارتباط عادل الجبیر با موساد به دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی باز می‌گردد و پیش از ورود وی به سلک دیپلماتیک عربستان و پیشرفت‌های وی در مناصب دیپلماتیک از جمله وزارت خارجه رژیم آل سعود بوده است.

باکلی از تحقیقاتی سخن می گوید که موفق شده طی ده سال گذشته اطلاعات بسیار مهم و حساسی را در خصوص وزیر خارجه سابق عربستان سعودی به دست آورد. وی نسبت به حجم بالای اطلاعات در این پرونده امنیتی ابراز شگفتی کرده و می‌گوید به همین علت نگران تهدیدات امنیتی خطرناکی است که احتمال دارد متوجه وی شود.

باکلی در حال حاضر به دنبال جمع آوری اطلاعات بیشتر است تا بتواند پروژه گسترده‌ای را در خصوص زندگی الجبیر و مناسبات وی با سازمان جاسوسی موساد انجام دهد.

وی گفته است که عاملی که باعث شدت گرفتن روند این تحقیقات از سوی وی شده، اظهارات زیپی لیونی وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی است که موساد را به علت عدم تحرک در زمینه برکناری الجبیر از پست سابق خود در وزارت خارجه عربستان توبیخ کرده بود.

این تحلیلگر اروپایی می‌گوید که بعد از این اظهارات اشتیاق بالایی پیدا کرده تا تمام وقت خود را طی ماه‌های گذشته صرف این پرونده نماید. او می‌افزاید که بعد از چند هفته بحث و بررسی و جستجو در شبکه مجازی موفق شده به فیلیپ جرالدی دست پیدا کند که از افسران سابق سازمان فدرال آمریکا است. او موفق شده برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در این خصوص با این افسر سابق اف بی آی مصاحبه کند.

باکلی می‌گوید که نسبت به مسائل محرمانه و بسیار مهمی که جرالدی آنها را افشا کرد، شوکه شده است. و همین موضوع باعث شد که به دنبال تکمیل تحقیقات خود در این پرونده امنیتی باشد.

باکلی می‌افزاید که در حال حاضر تعدادی از نویسندگان مطرح در پیشبرد این تحقیقات عمیق و گسترده با او همکاری می‌کنند و تلاش دارند اطلاعات بیشتری در خصوص مناسبات محرمانه عادل الجبیر و موساد به دست بیاورند و این اطلاعات در نزدیک‌ترین زمان ممکن منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری چنین اطلاعاتی نیازمند سفر به ریاض و تل‌آویو است، می‌گوید که این موضوع بسیار خطرناک است و در حال حاضر تهدیدات شدید امنیتی را احساس می‌کند، اما تیم کاری وی متعهد شده است این تحقیقات را دنبال کند و آن را کنار نگذارد.

این نویسنده انگلیسی از دوستان و همکاران و مخاطبان خود در آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی که اطلاعات بیشتری در خصوص این پرونده دارند، خواسته است تا این اطلاعات را از طریق پست الکترونیکی در اختیارش قرار دهند.

** نحوه جذب الجبیر به موساد / باز هم پای یک زن در میان است

جراردی در خصوص نحوه جذب عادل الجبیر به موساد می‌گوید که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، الجبیر را از زمانی که سخنگوی رسمی سفارت عربستان در واشنگتن بود، زیر نظر داشت. چند سال بعد شبهه‌هایی در خصوص تلاش موساد برای جذب وی در این سازمان مطرح شد.

تحقیقات بیشتر سرنخ‌های جدیدی را در این پرونده روشن کرد، هنگامی که الجبیر در سال ۱۹۸۱ دانشجوی رشته اقتصاد و علوم سیاسی در دانشگاه شمال تگزاس بود، با «کای آن ماتیوز» یکی از دانشجویان دختر سابق در رشته علوم سیاسی و مناسبات بین‌الملل ارتباط پیدا کرد.

ماتیوز روابط بالایی با تاجران اسرائیلی الماس در آمریکا داشت و همین موضوع باعث ارتباط الجبیر با بازرگانان و شخصیت‌های مهم یهودی در آمریکا شد. اف بی آی از طریق یک صحبت دوستانه با ماتیوز که در آگوست سال ۱۹۹۸ انجام شده، متوجه شد که اولین دیدار میان عادل الجبیر و سازمان جاسوسی اسرائیل در اکتبر سال ۱۹۹۵ انجام شده است.

الجبیر به علت ارتباط عاطفی که با ماتیوز ایجاد کرده بود و بدهی‌های سنگینی که به بازرگانان یهودی آمریکا داشت، مجبور به همکاری با موساد شد. بعد از شکل گرفتن این همکاری بود که موساد از ماتیوز خواست تا روابطش را با عادل الجبیر قطع کند.

نویسنده این مقاله تاکید دارد که دلایلی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد فعالیتها و تحرکات عادل الجبیر در داخل سفارت عربستان در آمریکا کاملاً از طریق موساد مدیریت می‌شده است.

وی می‌افزاید که با توجه به ماهیت کاری الجبیر، از او خواسته شده بود که مناسبات مستحکمی را از طریق سفارت این کشور با آمریکا ایجاد کند.

نویسنده این مقاله می‌افزاید که ارائه اطلاعات بیشتر در خصوص پیشرفت کاری الجبیر از سخنگویی سفارت عربستان در آمریکا به عنوان سفیر و وزیر خارجه این کشور بعد از تکمیل تحقیقات و در نوشته‌های بعدی وی منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • یک بسیجی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    درس عبرتی به شما بدهیم که یادتان نرود تا سالها. لعنت بر وهابی سعودی
    • ایرانی سرفراز IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      42 7
      انشالله به یاری خدا و تمامی مسلمانان واقعی ازجمله شیعی وسنی دودمان وهابی را نابود میکنیم . برادران سنی هم دلخوشی از این افراطیها و وهابی های جاهل ندارند.
    • قریشی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      27 10
      من بعنوان یک ایرانی سنی مذهب از این دارودسته آل سعود صهیونیست متنفرم . جانم فدای رهبرم
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    41 4
    چه فایده عکس دختره را نزدید که
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      14 0
      خخخخخ ای شیطون
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    34 1
    حد اقل بگید چطوری بوده قصه تا گول نخوریم ما یه وخت
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      6 3
      الجبیر به علت ارتباط عاطفی که با ماتیوز ایجاد کرده بود و بدهی‌های سنگینی که به بازرگانان یهودی آمریکا داشت، مجبور به همکاری با موساد شد. بعد از شکل گرفتن این همکاری بود که موساد از ماتیوز خواست تا روابطش را با عادل الجبیر قطع کند.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      3 8
      طرف میاد جای شما و یه گوشه‌ای نشون میده؛ بعد ... بعد هم اتفاقی نمی‌افتد و این شمایی که توی دام افتادی. آش نخورده و دهن سوخته...خخخخخ
    • AE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      8 1
      شما مردها بالاخره گول ما زنها را می خورید . حالا این قصه را هم بشنوی و کلک ماجرا را یاد بگیری ، یه جای دیگه از یه قصه دیگه گول خواهی خورد . ههههه
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      12 0
      کمم نیستند زنهایی که در نتیجه این قول زدن ,یا زیر خاک تشریف دارند یا هیچی ازشون باقی نموند ویا مطرود دوعالم شدند!
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    6 5
    انتشار این کتاب انفجار بزرگی رو توی عربستان ایجاد می کنه
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    6 3
    دین مثل گوشی موبایله دین اسلام مثل یه گوشی جدید تر از مسیحیت و یهودیته به روزتره اما در هر حال با همشون میشه ارتباط برقرار کرد افراط گر های مذهبی مثل کسانی هستند که گوشی هک شده دارند اینکه گوشی اونها درست کار نمیکنه مشکل به خاطر هک شدنشه
    • DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
      0 0
      دین مثل گوشی موبایله بایستی دایم شارژش کنی بهترین دین موبایلی هم لابد اَپل و نوکیا و سامسون.....یادت باشه دینتو از جیبت نزنن ...عجب قیاسی به به
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    5 0
    عکس دختره کو؟
  • محمد IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    7 3
    یکی از شگردهای جاسوسی موساد استفاده از خانم ها می باشد،همانند موضوعی که توسط وزیر سابق خارجه اسراییل که در یکی از کشورهای مرتجع عربی حاشیه خلیج همیشه فارس ودر سطح بالایی نفوذ صورت پذیرفته بود.....اینچنین اقدامات در گذشته منتج به سابقه بوده
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    9 5
    چرت و پرت
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 5
    اینکارها تو ایران وجود نداره.
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    6 6
    حکام کشورهای مرتجع منطقه کمر به پائین شان مشکل داره البته نه اینکه غربیها بهترند بلکه اینها ویژه اند با توجه به تمکن بالای مالی جزو تفریحات همیشگی شان است
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
      2 1
      آمریکاییها باج نمیدن ورابطه رو زیاد عاطفی نمیکنند!اینا خرپولند خیلی چیزا هم حالیشون نیست!
  • DE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    11 3
    عادل الجبیر وزیر خارجه سابق عربستان ..، سابقه چندین دهه جاسوسی برای موساد را داشته است.// اصلا به این جاسوس نمیگن صهیون ووهابی ها از یک ریشه اند و قوم و خویش .جاسوسی نکرده .صهیونی ها ازش پرسیده اند از پسر عمو بن سلمان چه خبر گفته پسر عمه جون نتانیابو بنشین تا برات همش رو بگم....
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    8 2
    دخترای آشغالی که از بدنشون وحرمتشون مایه میذارند جهت حرص وپولپرستی ؛کم نیستند!حالا یاظاهر صلاحند ویا ظاهر خراب!
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    9 8
    مشرق لطفا خبر از اين اشغال ميزاري عکسش را نزار حالم بد ميشه اين اشغال را ميبينم خيلي کريه المنظر است.
  • علی IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    3 4
    وزیر های خودمون چه طور
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    من خودم نسبت به زن خیلی مهربانم. اگه جونم هم بخواهد بهش میدم
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
    0 0
    من از مسئولین خودمون می ترسم....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس