کد خبر 154962
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰

افسر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا فاش کرد، حدود 50 جاسوس ارشد آمریکایی، فرانسوی، آلمانی وانگلیسی در مرزهای ترکیه با سوریه در حال فعالیت هستند.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، یک افسر سابق سی. آی. ای. تأکید کرد شبکه ای از جاسوسان بین المللی زیر نظر جاسوسان ارشد آمریکایی، فرانسوی، آلمانی و انگلیسی در حال فعالیت در مناطق مرزی ترکیه با سوریه هستند.

این افسر سابق سی آی ای به روزنامه "حریت" ترکیه گفت: 15 تا 20 جاسوس ارشد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در حال کار کردن روی پرونده سوریه هستند.

وی تأکید کرد: مزدوران شبه نظامی در کنسولگری آمریکا و پایگاه هوایی انجرلیک مستقر هستند، که البته ممکن است عملیات میدانی نیز داشته باشند.

وی که در این مصاحبه خود را "جرالدی" معرفی کرده، می افزاید: سی آی ای فقط 10 جاسوس دارد که می توانند به راحتی عربی سخن بگویند و شاید هم 5 نفر که بتوانند به خوبی ترکی صحبت کنند؛ به همین دلیل این سازمان برای تعامل با عناصر مسلح سوریه نیازمند عناصر دستگاه اطلاعاتی ترکیه است.

جرالدی ادامه داد: واشنگتن تصاویر ماهواره ای و اطلاعات فنی حساس را که معمولا در اختیار کسی قرار نمی دهد، به آنکارا داده است.

بر اساس این گزارش، جرالدی طی سالهای 1986 تا 1989 بعنوان رئیس تیم "سی آی ای" در استانبول فعال بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس