حسین کاشفی

عضو حاما: مردم اصلاح‌طلبان را مقصر وضع موجود می‌دانند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سفارش شاه درباره «همسر حجاریان»

«سعید حجاریان»، ا ز تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص و فردی که مدعیست ایران اسلامی در چهلمین سال عمر خود در «شرایط عام البلوی» قرار گرفته و هر لحظه امکان رویارویی مردم و نیروهای نظامی وجود دارد به تازگی در بخشی از مصاحبه با یک سایت اینترنتی اصلاح‌طلبان، به نکته‌ای قابل تأمل درباره زندگی و ارتباطات همسرش در دوران رژیم ستمشاهی اشاره کرده است.

او در این باره می‌گوید:

«شاه از مقطعی احتیاج به دین و تأیید علما نداشت. البته لازم به ذکر است، تا زمانیکه آیت‌الله بروجردی زنده بود، شاه نمی‌توانست چنین چرخشی را انجام بدهد اما بعد از او، به‌طرز رادیکالی چرخش کرد. به‌عنوان مثال زمانیکه همسر من در زندان بود، آیت‌الله شریعتمداری در نامه‌ای از شاه تقاضا کرده بود، ایشان از زندان آزاد شود. رئیس دفتر شاه پاراف کرده و نوشته بود، "به شرف عرض رسید، فرمودند بایگانی شود". این پاسخ را مقایسه کنید با توصیه‌های شفاهی آیت‌الله بروجردی برای آزادی زندانیان. البته باید اضافه کنم، این ماجرا حوالی سال‌های ۵۴ و ۵۵ اتفاق افتاده است. یعنی زمانیکه سازمان تغییر ایدئولوژی داده بود و مبارزان مسلمان تضعیف شده بودند و از طرف دیگر، ساواک هم مقتدر بود. شاه، آن زمان جناح "باز" بود و به دنیا امر نهی می‌کرد.» [+]

*ما درباره این اظهارات حجاریان چند اطلاع را ارائه و قضاوت را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم:

۱_ «سیدمحمد کاظم شریعتمداری» یکی از مراجع تقلید در دوران ستمشاهی بود که ارتباطاتی با شاه داشت و حتی به روایت برخی نزدیکان دربار بصورت تلفنی هم با شاه صحبت کرده بود.

او پس از انقلاب اسلامی به دلیل مخالفت‌های منجر به اخلالی که با امام راحل و سیاست‌های انقلاب اسلامی داشت با رأی عالی نظام اسلامی محصور شد و تا آخر عمر نیز محصور ماند و در سال ۶۵ نیز از دنیا رفت.

نحوه ارتباط او با همسر حجاریان و چیستی این ارتباط سازمانی بر ما پوشیده است.

۲_ صحبت‌های حجاریان درباره چرخش شاه و ارتباط این چرخش به مرحوم آیت‌الله بروجردی درست نیست و صراحتاً جعل تاریخ است.

چه اینکه اعدام «شهید نواب صفوی» و یاران او در دوران مرحوم بروجردی صورت گرفت.

پس جلّاد بودن شاه چیزی نبوده که به حیات برخی مشاهیر دینی دوران پهلوی مربوط بوده باشد.

طرفه آنکه ظاهرسازی‌های مذهبی شاه هرگز دچار تبتّل نبود و او در دوران سلطنت خود بصورت علی‌الرویه مرتکب برخی ظاهرسازی‌ها و ریاکاری‌های مذهبی بوده است.

۳_ حجاریان نخستین کسی نیست که از ارتباطات و شفاعت‌خواهی‌های برخی مدعیان مبارزه در دوران رژیم ستمشاهی با تشکیلات دربار سخن می‌راند!

پیش از این اسنادی در زمینه همکاری‌های مسعود رجوی و مهدی هاشمی معدوم با ساواک نیز ارائه شده است.

۴_ اگرچه بعید است اما اگر حجاریان اسنادی را بر ماجرای روایت شده از سوی خود ارائه کند و یا از طریقی دیگر این اسناد رؤیت شود یقیناً رگه‌های جدیدتر و جالب‌تری از ماهیت فکری و ارتباطی برخی اصلاح‌طلبان امروزین مشخص می‌شود که برای مردم ایران جالب توجه خواهد بود.

ما قضاوت درباره آنچه حجاریان گفته است و اطلاعاتی مستندی که درباره این اظهارات ارائه کرده‌ایم را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

***

شیطنت علیه بیانیه رهبری!

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در قسمتی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا درباره وضعیت امروز کشور گفته است:

«جامعه امروز ما با آن آرمان‌هایی که مردم به خاطرشان دست به انقلاب زدند، فاصله دارد. هنگامی که انقلاب شد به هیچ عنوان به این‌جایی که امروز رسیده‌ایم، فکر نمی‌کردیم. پس باید در چهل سالگی انقلاب یک آسیب‌شناسی در این‌باره صورت گیرد که چرا جامعه امروز با آن آرمان‌هایی که برایشان دست به انقلاب زدیم، همخوانی ندارد.»!

او همچنین در بخش دیگری از این اظهارات می‌گوید:

مگر رهبر فقید انقلاب نگفت هر نسلی باید بر سرنوشت خود حاکم باشد. خوب، از این نسل نظرشان را بخواهیم و در صورت لزوم رفراندوم و همه‌پرسی برگزار کنیم و ببینیم چه می‌خواهند. این منطق انقلاب و بنیانگذار نظام برآمده از آن است و هیچ‌کس هم برتر از این منطق نیاورده است، همچنانکه کسی بهتر از «ایران برای همه ایرانیان» شعاری مطرح نکرده است.

تاجزاده در ادامه کنایه‌های خود به انقلاب اسلامی همچنین می‌گوید:

امروز بخش زیادی از انقلابیون از مردم فاصله گرفته‌اند، زیرا سبک زندگی آنها عوض شده است. اگر تهران را یک دایره در نظر بگیرم که خیابان آزادی و انقلاب آن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند، اکثریت قاطع مقامات در قسمت شمالی تهران سکونت دارند در حالی که قبل از انقلاب بسیاری از آنها در نیمه جنوبی شهر زندگی می‌کردند. همین امر یکی از عواملی است که بین مسئولان و مردم فاصله انداخته است. [۱]

*اظهارات تاجزاده تنها چند روز یا بهتر بگوییم چند ساعت پس از بیانیه مهم رهبر انقلاب در ترسیم فضای واقعی کشور و انقلاب اسلامی منتشر شده است.

بیانیه‌ای که آنچه که به اثبات عقل و آمار می‌دانستیم را در آن دیدیم و از لسان رهبر معظم انقلاب خواندیم که چگونه فضای امروزین کشور و انقلاب اسلامی یک فضای قابل دفاع و حاوی پیشرفت‌های بزرگ در همه عرصه‌ها از جمله اقتصاد و مبارزه با فساد است.

اما گویا تاجزاده و دوستان او که از ۷ سال قبل مشغول سیاه‌نمایی از اوضاع کشور شده‌اند و نتیجه آن چیزی جز «فتنه اقتصادی» نبوده و نیست، این حقایق را برنمی‌تابند و همچنان بر این اصرار دارند که «جامعه امروز با آن آرمان‌هایی که برایشان دست به انقلاب زدیم، همخوانی ندارد»!

تاجزاده باید ثابت کند که اگر مردم برای استقلال، آزادی، پیشرفت اقتصادی، خلاصی از استبداد داخلی و خارجی و اسلامی شدن سبک زندگی قیام و انقلاب کردند؛ امروز در کدامیک از این شاخص‌های به پیشرفت‌های بزرگ نائل نشده‌اند؟!

آیا قدرت خرید مردم به نسبت دوران شاه افزایش نیافته است؟

تاجزاده آیا حرف‌های اخیر سعید لیلازرا خوانده است که می‌گوید «سرانه تقاضای خودرو در ایران ۸ برابر زمان شاه است» و «ضریب جینی بهبود یافته است »[۲]

اظهارات این فرد درباره «مگر رهبر فقید انقلاب نگفتند هر نسلی باید بر سرنوشت خود حاکم باشد» نیز ناشی از یک فهم غلط نسبت به صحبت‌های امام راحل و تأکید همیشگی سران اصلاحات بر «تجدید نظر در انقلاب»! است.

مقوله‌ای که سعید حجاریان به تازگی ورژن جدید آن با محتوای «اصقلاب و حق عزل» را مطرح کرد .[۳]

جالب است که تاجزاده توضیح نمی‌دهد کدام نظام سیاسی اصل و بنیان خود که منجر به تغییر سرنوشت مردم می‌شود را به رفراندوم می‌گذارد و مثلاً در آمریکا، هندوستان، روسیه و فرانسه که سابقه تغییر یا انقلاب دارند آیا کسی از فعالان سیاسی یا مقامات این کشورها حاضر است خواهان رفراندومی بر خلاف قانون اساسی و شرایط بنیادی نظام خود باشد؟

در واقع تاجزاده باید با این حقیقت کنار بیاید که بهبود سرنوشت مردم در دامان انقلاب اسلامی خواهد بود نه در هیچ ساحت دیگری...

درباره فاصله گرفتن انقلابیون از مردم نیز باید دانست که این اصلاح‌طلبان و چپ‌ها بوده‌اند که در عمده سال‌های پس از انقلاب در قدرت بوده‌اند و هم اکنون نیز به اذعان خود، عمدتاً به زندگی مرفّه روی آورده‌اند.

چهره‌های اصیل و انقلابی کشور اما پس از انقلاب یا ترور شدند، یا مثل شهید لاجوردی و عزت مطهری به پارچه فروشی و ساخت پاکت نامه روی آوردند و یا مثل رهبر معظم انقلاب همچنان در مناطق جنوبی تهران زندگی می‌کنند.

اما اینکه تاجزاده قصد دارد در مقابل این حقایق بایستد تا مردم آنها را نبینند و درباره ایام پر افتخار ۴۰ سالگی انقلاب، نظری غیر از واقعیت داشته باشند؛ مسئله دیگریست...

***

عضو حاما:

مردم اصلاح‌طلبان را مقصر وضع موجود می‌دانند

«حسین کاشفی»، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای "حزب اتحاد ملت ایران" به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان امروز در پاسخ به این سؤال که «‌واقعیت این است که مردم اصلاح‌طلبان را به‌دلیل حمایت از حسن روحانی مقصر مشکلات خود پس از انتخابات سال ۹۶ می‌دانند؟ آیا این مساله را می‌پذیرید؟» گفته است:

«این مساله صحیح است و نمی‌توان آن را انکار کرد. به همین دلیل نیز در این زمینه باید با مردم گفت‌وگو کرد و شرایط به وجود آمده و دلایل آن را برای مردم توضیح داد.»

او در ادامه می‌افزاید:

نکته مهم در این زمینه این است که در انتخابات سال ۹۶ اصلاح‌طلبان در یک وضعیت خاص قرار داشته‌اند. اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ با آلترناتیوهای مختلف و راه‌های متنوعی مواجه بودند شاید باید آنها را مقصر اصلی وضعیت موجود جامعه معرفی کرد. با این وجود اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی نبودند و با آلترناتیوهای متنوعی مواجه نبودند. این مساله‌ای است که باید به مردم گفته شود. مردم باید متوجه باشند که دست اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۶ بسته بوده و حسن روحانی بهترین گزینه ممکن به شمار می‌رفته است. [۴]

*کاشفی نیز یکی دیگر از چند اصلاح‌طلبی است که گویا مایل نیست نقش اصلاح‌طلبان در وضع موجود کشور و گرانی‌ها و ناکارآمدی‌ها را منکر شود و حقیقت تصوری که مردم از اصلاح‌طلبان پیدا کرده‌اند را می‌پذیرد.

این در حالیست که افراد دیگر و حلقه اصلی ستاد اصلاحات با انکار هرگونه گذشته مشترک و حتی «ائتلاف با روحانی» منکر مسئولیت در قبال وضع موجود هستند.

برخی تحلیلگران معتقدند اما اگرچه صدای گروه مسئولیت‌پذیر در اردوگاه اصلاحات، یک صدای خفیف و کوچک است ولی ستاد اصلاحات در پروژه خود ناموفق خواهد ماند و کارنامه دولت رئیس جمهور روحانی مثل وزنه‌ای است که به پای اصلاح‌طلبان قفل شده و آنها را به قعر دریای سوء ظن مردم خواهد فرستاد.

لازم به اشاره است که اظهارات کاشفی در توجیه تصمیمات اصلاح‌طلبان برای حمایت از آقای روحانی نیز عذر بدتر از گناه و نوعی فرافکنی است.

ضمن اینکه صحبت‌های او مبنی بر اینکه «باید با مردم صحبت کنیم» هم راه علاج مسئله نیست.

اصلاح‌طلبان برای این در سال ۹۲ از آقای روحانی حمایت کردند که مایل نبودند کارنامه‌ای مثبت‌تر از آنها در اردوگاه اصولگرایی به مردم ارائه شود.

آنها هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ و هم در دو انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم می‌دانستند که مثلاً اگر کارنامه مدیریت جهادی اصولگرایان در شهرداری تهران؛ برای مردم ایران و در همه منصه‌ها اعم از اجرا یا تقنین تکرار شود دیگر جایی برای اصلاح‌طلبان و بهانه‌های سیاسی آنها نخواهد ماند و کسی برای بهانه‌هایی مثل حق عزل و تجدیدنظرطلبی! تره هم خرد نخواهد کرد.

و برای همین عالمانه و عاشقانه به سمت روحانی شتافتند و در حمایت از او تا جایی پیش رفتند که صدای «ما فدائیان روحانی هستیم» و «تَکرار می‌کنم» نیز از اردوگاه اصلاحات به‌گوش رسید و تا همیشه در خاطره مردم ثبت شد.

اکنون نیز راه انفکاک و برائت از این کارنامه تباه و غیر قابل دفاع؛ نه سیاست‌بازی و «عبور از روحانی» که پذیرش واقعیت است.

***

۱_ https://www.ghatreh.com/news/nn46288684

2_ mshrgh.ir/934527

3_ mshrgh.ir/936218

4_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/248896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ناشناس IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    حجاریان اصلاح طلب تهوع اور.
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      سروکله ربات منفی ساز هنوز پیدا نشده وگرنه تا الان این تعداد انگشت شمار منفی ها،باید بالای صدتا می شد.احتمالا ربات جلبک های سبز هنوز در عالم نعشگی و خماری به سر می بره.خخخ
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      49 20
      مستر تاجزاده مرد باشید اول بگید تهران برای همه تهرانی ها، بعد بیاید وضعیت زندگی و درامد خودتون و همکاراتون رو به تصویر بکشید تا ملت ببینند به چه کسانی اعتماد کردند؟ نمی خواد ادای مصلحان مثلا غمخوار زندگی مردم رو در بیارید.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      41 20
      اینها به فکر فقط حسابهای بانکی شان در اسرائیل و آمریکا هستند مشتی مزدور دوباره فضای مشروطه بعد ستارخان را به یاد می اورد
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      31 36
      وقتی اکثر انتخابات ها با مشارکت بالای 60 درصدی برگزار میشود احتیاجی به رفراندم نیست در ضمن به تاجزاده بگویید امام فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      27 34
      به این یارو حجاریان بگید اول خودت و دارو دسته تان بخاطر کودتا علیه رای ملت در سال 88 پای چوبه دار بروید و با بعد از انهم که مردم چه سرنوشتی بخواهند کار نداشته باشید
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      13 18
      با وجود دست پا زدن اروپا و برخی داخلی ها بحمدالله با روشنگریهای گسترده انجام شده در رسانه های ارزشی و فضای مجازی مشخصا مردم آماده پذیرش رد فتف هستند پس مجمع هم نترسد و یاعلی بگوید و کار این خدعه خزانه داری آمریکا را تمام کند
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      11 9
      مسئولان خودشون راضی به این وضعیت هستند شاید برنامه برای فروپاشی ایران دارند
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      14 15
      اگه سر انگشت تاجزاده و حجاریان به بحر محیط بخورد، آن را نجس می کنند. مطمئن باشید این دو موجود پلید چیزی کم از صهیونیست ها ندارند. هر دو به خون انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی ص تشنه اند. اگر بروز نمی دهند بخاطر اینه که فضای کافی در اختیارشان نیست.
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
      0 0
      یه بار محکم زدید زیر میز بازی شماها خیلی دم از رفراندوم نزنید خواهشا
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    23 13
    سفارش شاه درباره «همسر حجاریان»!!! تو متن نوشتید که فرد دیگه ای سفارش آزادی همسر ایشان رو به شاه داشته، نه اینکه شاه یراس همسر حجاریان سفارش کرده باشه.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      30 6
      و بعدم شاه دربارش یه سفارش دیگه کرده
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      24 4
      اینجوری تیتر زده که ملت بیان بخونن
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    متاسفانه مردم دیگر فرقی بین اصلاح طلب و اصولگرا قائل نیستند
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      89 16
      الان ما دو گروه داریم ، انقلابی و غیر انقلابی
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      34 27
      بهتر است بگوئیم الان دو گروه سیاسی در کشور داریم : ۱ - انقلابی پیرو امام و رهبری ۲- وادادگان متمایل به دشمن
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      32 9
      شما که میگی ما دو گروه داریم.عمو جان ما دو گروه داریم!بله!ولی گروه اول اسمشون مردمه. گروه دوم تمام گروه های موجوده که خودشون رو مردم فرض میکنن.مردم یه گروهن اونم گروه ایران.
  • امانی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    31 16
    البته اقای تاجزاده درست میفرمایند دقیقا همه اصلاح طلبان دیروز وامروز وحتما فردا در لباس مدیران ووزرا در شما شهر تهران وبهترین نقاط زندگی میکنند چرا که راه وروش این جماعت رفاه طلبی بوده وهست وخواهد بود فقط با فریب مردم خصوص جوانان در حین انتخابات متاسفانه راس اتمور قرار گرفتند امید است در اتی اینچنین نشود
  • DE ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    93 5
    من هم از اصلاح طلب و هم از اصولگرایان متنفرم چون یکقدم واسه رضای خدا برنمیدارن فقط مصلحت پست و مقام و حزب مهمه اما ایشون حرف بدی نزده مگه آرمانهای امام و شهدا این بود؟مگه نگفت روزی که مسئولین از مردم فاصله بگیرن (حقوق و زندگی اشرافی و خانه های بالاشهر و بادیگارد و میله جدا کننده و...)روز مرگ انقلاب است انقلاب شد فساد و فاصله طبقاتی و آقازاده بازی و رانت و اختلاس از بین برود و مستضعفین ولینعمت شوند نه مسئولین
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    49 36
    جناب زاده تاج و تخت شما ابتداءً برای پرسش های آقای زاکانی از جنابعالی پاسخ منطقی و به دور از هوچی گری بفرمایید، بعداً افاضات جدید عرضه نمایید!!!!!
  • سید IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    42 48
    و شنبه ای جدید ولی با اصلاح طلبان تهوع آور سابق!!!!!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    11 15
    چه تیتر بدی
  • موریس IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    34 32
    مردم نون ندارند بخورند شما کلید کردید به حجاریان ..ولمون کنید با این بازی های سیاسی تون ... سگ زرد بردار شغاله .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    41 7
    اقای تاج زاده شخصیت بزرگ متلونی دارد دقیقا وقتی ادم مقایس می کند مثل شبث بن ربعی است با عرض معذرت یعنی واقعا یک دیوث سیاسی به تمام معنا البته این از محسنات شخصیت ایشان است ، اما سعید حجاریان یک ادمی بین نفاق و مارکسیست دارد
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      12 5
      بیچاره شبث بن ربعی جلوی اصلاح طلبها و اصول گرایان سوسک هم نیست
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    36 6
    مشکل اصلی ما نه آمریکاست نه اسرائیل!!! ونه حتی منافقین فراری و بی وطن!!!....چون این دشمنان دستشان برای ملت رو شده و کمتر کسی است که از ته دل به اینها دل ببندد....اما مشکل اصلی ما عده ای به اصطلاح هموطن هستند که با مخفی شدن زیر پوشش اصلاح طلبی دقیقا همان کار و حرفی را به انجام میرسانند که دشمنان ما میخواهند و هزینه هایی برای این مردم ایجاد میکنند که از هزاران ساعت بمباران بدتر و جنایت آمیزتر است
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    73 54
    نواب صفوی یک تروریست بود و آیت الله بروجردی (ره ) به هیچ وجه زیر بار شفاعت خواستن برای وی نزد شاه نرفت . چه اگر ایشان از شاه می خواست مطمئنا شاه نواب را عفو می کرد.
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      16 10
      شما اگه مرحوم نواب تروریست می دونید پس به مرحوم امام هم که حکم قتل سلمان رشدی رو داد چی میگی ؟؟
    • محسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      6 6
      فرق است ميان حكم ارتداد سلمان رشدي و دست به اصلحه شدن نواب صفوي
  • CA ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    33 8
    ریشه این اصلاح طلبان مشخصه از رژیم گذشته هست و نیازی به کندوکاو بیشتر ندارند چون خود پهلوی دوم با همدستی همین ها به زندان می‌رفتند تا تطهیر شوند و البته انقلابیون مسلمان شکنجه میشدند ولی اینها برای تطهیر می‌رفتند چون خود ساواک بدست افراد همین اصلاح‌طلب اداره میشد و کار اینها بیشتر بعنوان مخبر و یا شخصیت پردازی برای تغییر جهت انقلاب بود. که توسط کد خدا حمایت مستقیم میشدند و امروز نیز همینطور هست. تمامی طرحهای اینها مستقیم از کشور کد خدا سفارش میشه مثل پیوستن به لایحه های جنجالی اخیر یا آدرس دهی برای تحریم و یا حتی حملات سایبری یا هماهنگی کامل این اصلاح طلبان هست. در زمان جنگ نیز تمامی عامل تلفات اینها بودند و البته ادامه جنگ تمامی افراط گری ها توسط اینها و عقبه آنها که بصورت پنهانی در حوزه های علمیه هستند راهبری میشود. هدف اینها تاسیس یک سیستم نئولیبرال هست تا برده داری را حاکم کنند. پولهای بسیاری توسط اینها دزدیده شده و امروز که شرایط منطقه ای علیه این گروه هست دوباره نقشه ها برای بازآرایی و شخصیت پردازی جدید هستند. مردم نبایستی اجازه بدهند که بخواهند دوباره نقش جدیدی بازی کنند .البته ریشه کن نمودن از دسترسی به بخش های اجرایی و قانون گذاری نظام توسط عقبه ها به اندازه خود اینها در عدم اجازه به دسترسی اهمیت دارد. بایستی متوجه بشوند که شرایط بین المللی تغییر کرده و هر گونه بازی جدید علیه منافع مردم ایران برایشان هزینه خواهد داشت.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    42 8
    از این دیوث های سیاس که برای رسیدن به قدرت هر کاری می کنند حتی همراهی با بیگانگان حالم بهم می خورد
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    21 6
    آقای حجاریان ، این خانم زمانیکه در زندان بود همسر شما بود یا بعد از آن ازدواج کردید ؟ احتمالا شما که مسوول پرونده ایشان نبودید ؟ نه ؟!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    15 9
    مشرق جان، دکتر لیلاز اینا رو هم گفته: مخالفان برجام مثل مخالفان FATF و مخالفان کنوانسیون پالرمو، منافع و مصالحشان در انزوای ایران است.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      3 6
      آقای باسواد همان دکتر سعید لیلاز دکتر تاریخ دانشگاه شهید بهشتی را میگویی که او را مشاور اقتصادی دکتر روحانی قرار داده اند را میگویی دیگر نه ؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      2 4
      خب اون تیکه حرفاش غلطه.
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    35 24
    آیا قدرت خرید مردم به نسبت دوران شاه افزایش نیافته است؟ بعله !!! به لطف حکومت هزینه های روزمره آنچنانی که نداریم (آب ، برق ،تلفن ، آموزش وبهداشت و... که رایگان است ) نفت هم که سر سفره مااست . به همین خاطر این قدر پس انداز و پول تو جیبی ام زیاده که نمی دانم چه جوری خرجش کنم
    • AE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      3 11
      جمع كن برو دنبال كار
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    1 1
    مال کیه
  • RO ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    27 2
    نظرات شخصی تاجزاده وحجاریان درهمان سطح بی سروبی دم خودمیمانند زبرا اصولا اعتقادی به آنچه میگویند ندارند . بعنوان مثال درحالیکه طیف اصلاحطلبان میخواهندولی نمی توانند سرنوشت خودرااز دولت بی کارنامه قبولی جداکنند هرگز ودرموارد مشابه حرفی ازرفراندوم نمیزنند . مخرج مشترک تمام مصاحبه هاواظهارنظرهای این دو ورفقا حذف دین وماهیت دینی انقلاب و درمورد جمهوریت هم همین تاجزاده پرونده خلاف ومحکومیت دارد . خیلی بی اخلاقی وناشکری میخواهد سرسفره انقلاب مردم باشی وهمیشه سخنگوی دشمن درتحریم این مردم باشند . آقای تاجزاده مردم میدانند سلطنت طلبان فامیلیهایی که با تاج وملک وخاتون وملکی شروع شده وپیوند دارنددرزمان شاه نهایت ارادت افراد به شاهگندشاه آرما یامار بود !
  • علی علیمحمدی FR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 0
    عزیزان من نیاییم به نام اصول گرا و اصلاح طلب منفعت کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهیم معیار حفظ منافع مردم باشد نه گروه خاص
  • فرهاد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    13 4
    آقای تاج زاده وحجاریان اگر اعتقاد به رای مردم داشتن که این همه سیاه نمایی برای دولتی نمیکردن که با اتفاق آرای حزب اصلاحات به مسئولیت دولت رسیده است.البته تقصراصلی را ما مردم داریم که یکبار وبرای همیشه با این حزب تصویه حساب نمیکنیم که اینها دیگرنتواننددرانتخابات آینده خودشان را بزک کنند و به ما وعده بدهند و بتوانند افرادلایق را به حاشیه ببرندوسرنوشت ما را به تصویب برجامهای بعدی و ایسنکس وfatf وصل کنند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    24 1
    بزرگترین اشتباه شاه
  • صادق IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    15 1
    در حال حاضر کشور به دست نااهلان مانند اصول سوران و نامحرمان مانند افساد طلبان افتاده است و با ید با یک اقدام انقلابی کشور را به دست صاحبان اصلی انقلاب اسلامی مردم سپرد،
  • FR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    16 3
    پروردگارا ايران زمين و تمامي ساكنان ان را از نتراشيده هايي و بي سوادهايي و جنايتكاران ناقص الخلقه اي مثل حجاريان و كاشفي و مطهري و و و و و و و و و و نجات بده !!! آمين يا ارحم الراحمين
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    15 2
    آقای تاج زاده!! شرایط نامطلوب امروز نتیجه مدیریتهای تخریبی همفکران و همپالکی های شماست...بله امام گفته بود سرنوشت به همان نسل سپرده شود(!!؟؟) وهمزمان در وصیتنامه تاکید کرد که نگذارید که انقلاب بدست نا اهلان و نامحرمان بیفتد..منظور از نااهل و نامحرم کسانی هستند که در آشوبهای سال 78 ،آدرس بیت رهبری را به آشوبگران میدادند...در تمام عرصه هایی که انقلاب در دست اهلان و محرمان افتاد ،ما پیشرفت کردیم و پیروز بودیم..ای کاش مدیریت اقتصادی و معیشتی و سیاست خارجی کشور هم بدست اهلان و محرمان می افتاد.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    18 2
    طبق نظرسنجی های معتبر ، اصلاح طلبان در سال انتخابات 92 و 96 کلا 10درصد بیشتر رای نداشتند! حالا اگر دنبال گزینه دیگری بدتر از روحانی می افتادند که در همان حالت کما مانده بودند و به جایی نمی رسیدند. اما این واقعیت است که در مشکلات دولت بی تدبیر با روحانی شریک اند و در مقابل خدا و ملت باید پاسخگو باشند. سهمشان هم از مناصب و مزایای این دولت کم نبوده !!!
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 4
    شک نکنید اصلاح طلبان افراطی با کمک منافقین و ضد انقلاب، شرارت مسلحانه را آغاز خواهند کرد. البته پس از نا امید شدن از نفوذی ها و مدیران بی کفایت. راهی جز انتحار ندارند.
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    19 2
    واقعا انسان می ماند از اینکه کسیکه هیچ نقشی نه در جنگ تحمیلی و نه در انقلاب نداشته برای بنیانگذار انقلاب اسلامی تعیین تکلیف میکند او حد خودش را نمی شناسد و هرروز افاضات جدیدی میکند چرا نمایندگان مجلس او را از کرسی نائب رئیسی مجلس پائین نمی اورند ؟ چرا شورای نگهبان باید صلاحیت این فرد را که جاوتر از دماغ خود را نمی بیند تائید صلاحیت کند آیا علی مطهری فرد نااهلی نیست که حضرت امام (ره) فرمود انقلاب را بدست نااهلان ندهید
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    9 2
    اصلاح طلب ها برخلاف مصالح جامعه حرف میزنند علی رغم حزبی که به آن منصوبند.
  • مراد IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    8 2
    اصلاح طلباني كه در بيان واقعيت دچار سردرگمي و سرگرداني در بين مردم شده اند‘ وتنها راه نجاتي كه براي اينها قابل تصور است سرنگوني خودشان و اطرافيانشان مي باشد ‘ مردن اينها بااين ذلت و خواري بهتر است بهتر است ‘ پس برويد بميريد .
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    0 0
    كداميك از مراجع بزرگ
  • مصطفی اصل IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    9 23
    با سلام. جناب تاجزاده شما درست می گید. باید مردم سرنوشت خود را تعیین کنند. اما فقط یک سوال را پاسخ دهید: سطح فهم مردم چه میزان است ؟!! در حد شیطنت های بین المللی ست ؟!! در حد درک قرآن و توحید ناب و اسلام امام خمینی ره ست ؟!! آیا یک بیمار در مقابل یک پزشک فوق تخصص . درمان خود را به رفراندوم می گذارد. آیا یک خلبان با مسافران خود حاضر به مشارکت و جابجایی در امور فنی و پروازی خود می باشد. آیا کسی از این مردمی که شما می گویید شرایط احراز فتوا در خصوص بارزترین شخصیت مدنی و سیاسی و اجتماعی و دینی جهان را دارد ؟ آیا فرد دیگری را می شناسید که صاحب تقوا باشد . که بتواند این جابجایی را انجام دهد؟ اگر وجوددارد معرفی کنید . حداقل یک مورد کافیست . بنظر حقیر عدالت محض . و انتخاب عادل در این شرایط سخت بین المللی آزمایش خطا نمی تواند جبران خسارت کند. اگر پاسخی ندهید. این آخرین بار باشد که نق و نوق می کنید . زیرا که ما در مرحله اول انقلاب نیستیم و این عبور نیازمند صرف وقت گرنبهای ملت مان در مسیر توسعه و پیشرفت اسلامی ست.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 3
    امروز منافقین و سکولارها شمشیر از رو بستند و دیگر تقیه نمی کنند و علنا با انقلاب و ولایت مخالف می کنند و افراد به ظاهر انقلابی دیروز امروز نقاب از چهره کنار زده و نقش عوامل سیا و انگلیس را بازی می کنند پس ما چه زمانی برای ریشه کنی این هیزم های جهنم بایستی اقدام کنیم ؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    5 3
    اینها اگر بگیم از اول با امام بودند در بهترین حالت همان طلحه هستند که در ابتدا با علی بودند اما جنگ جمل را علیه اسلام و انقلاب علوی علیه عثمان رهبری می کنند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 8
    زرشک مردم کدام مردم؟؟؟ مردمی که با 24 میلیون رای به کاندیدای شما نه گفتن هزار سال هم بگذرد مقصر وضعیت موجود را دلواپسان می دانند
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      8 4
      موادی که کشیدی ناخالصی داشته شما سگتو بغل کن و پای ماهواره شعار بده باور کن سنگینتری هان!!!
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    5 3
    باید با پاسخ محکم وانقلابی اصلاح طلبها را سرجایشان نشاند تا کی می خواهیم در برابر اقدامات تهاجمی آنها نسبت به اصول انقلاب ساکت بمانیم وقتی که کشور از دست رفت؟
  • مردم IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 1
    سركارهستند
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 2
    آقای تاجزاده وطن فروش همین شمای غرب زده هستید که نمی گذارید کشورما روی آرامش را ببیند.فرق شما ومنافقین آنور آبی اینست شما درلفافه سحن می گوید ومنافقین در خارح از کشور آشکارا.بنظرم باید اسم شمارا منافق گذاشت وآنورآبی هارا مخالف .مگر کشور ما 5 سال با تفکرات شماها اداره نمی شود .چه غلطی کردید.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 3
    مشرقجان من ازاصلاح طلبان ووطنفروشان وسلطنت طلبان وازهمه گروههای ضدانقلاب تبری میجویم.. اما ما نباید انقلاب وحکومت کنونی ووضع اقتصادی مردمو با زمان پهلوی مقایسه کنیم. ما باید وضع موجودرا با جکومت واقعی اسلامی وبااحکام وعدالت اسلامی مقایسه کنیم. که متاسفانه لحظه بلحظا فاصله مون باعدالت اسلامی بیشترمیشه وفساد دربدنه حاکمیت روزافزون شده.وادامه داره
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 0
    مردم اصلاح طلبان واصولگرایان را مسبب این اوضاع میدانند این دوجناح هرزمان به قدرت رسیدند فقط به نفع خودعمل کردند ومردم را به فراموشی سپردند
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    4 2
    شاه نيز ، وقتي اعلم از اوضاع نا به سامان مملكت در سال 56 به او گزارش داده بود ، گفته بود كه اعلم مشاعرش را از دست داده است و نتيجه آن بي توجهي شد انفلاب 57 . حالا تاجرزاده دارد هشدار ميدهد . مقامات هوشيار باشند .
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      3 1
      انقلاب اسلامی باید احیا شود
  • منصور IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    1 1
    به به چقدر کامنت چقدر نظرهای جالب و خردمندانه ای خیلی خوشحالم که این همه انسان فهمیده توی جامعه داریم کاش منم یک دهم شما بلد بودم !
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 0
    گرچه چون مشرق یک رسانه جناحی است ولی بدنیست این مطلب را چاپ کنه. تاریخ راتحریف نکنید اولا نواب تروریست نبود وشکل مبارزه را مسلحانه انتخاب کرده بود وواقعیت دیگراینکه مرحوم آیت ا...بروجردی باشکل مبارزه شهید نواب مخالف بود ازنظرایشان نواب حوزه را وارد یکسری درگیریهای سیاسی کرده بود که ایشان مخالف بود ودرمورد شفاعت نواب ازشاه ایشان جندان پی گیر نبودتا بدانجا که نوشته اند روزی امام خمینی درحالیکه ناراحت بودند به منزل آمدند ازایشان پرسیدند برای شفاعت نواب با آیت ال...بروجردی صحبت کردید امام باناراحتی گفتند ازدست من کاری ساخته نیست چون آقای بروجردی چندان به سفارشات اطرافیانش توجهی نمی کرد
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    6 2
    اقایان افساد طلب اگه بحث رفراندومه اولویت با حقوقهای نجومی است و مدیران بی کفایتی که به صرف رنگ بنفش در مسند قدرت هستن اول رفراندوم بشه در مورد قطع حقوقهای نجومی مسئولین و عزل مدیران مارماهی دوتابعیتی و قطع سفرهای خارج ژنهای خوب بعد برسه به 100 گرم روسری.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    3 2
    مشرق اگر میخواهی خبری بدهی مثل همین خبر حجاریان اول نظر خودت رو بگو تا کسایی که اطلاعی ندارن با خواندن خزعبلات حجاریان ذهنشان منحرف نشه بعد نظر مخالف را بگو چرا که از نظر روانشناسی مردم جمله های ابتدای متن را به ذهن می سپارند و ان را معیار قرار می دهند در مقاله نویسی هم اول نظر خود شخص در همان سطر اول مطرح می شود بعد لابه لای بحث جملات دیگران.
    • هموطن AE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      2 0
      اصلاح طلب و اصولگرا بین مردم فقط شایعه است بعد جلسه همشون تو کافه میشینن همین مردم رو مسخره میکنن
  • مادر ايراني IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 0
    يكي از قول من بزنه تو دهن اين
  • علی NL ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 0
    هر چه مکر و حیله در آستین دارید رو کنید که ان شاء الله به یاری حق به زودی با عصای موسی نیست و نابود خواهند شد! منتظر اون روز باشید که بسیار نزدیک شده!!
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    2 0
    الهی همانگونه که شهاب سنگ عاملی شد تا داینازورها از زمین محو شوند بساطی پیش بیایید که نسل این اصلاح طلب های تهی سر نیز از میان بروند تا انقلاب نفس بکشد
  • احمد IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    3 1
    راست ميگه كه اكثرمسئولين شمال تهران زندگي ميكنن ودردمردم رانميفهمن چون انها دوستان اصلاح طلب واعتدالي خودذن واونهاروخوب ميشناسه بدبخت حنوب وشرق وغرب تهرانيهابودن كه به ليست بي بي سي وسفارش سلبريتيهاي بي بندوباروعياش وبيسواد وغربزده بهشون راي دادن وگرنه توهيچ دوره انقلاب تاده سال پيش نه وضع اقتصادي وفساد اينجوري بود ونه اشرافي گري
  • محمد IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    3 0
    کاش تیری که به گردن این عنصر کثیف خورد به مغز ناقصش می خورد و ملت را راحت می کرد . وقتی اسم این اصلاح طلبان می اید اسهال می گیرم
  • محسن IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
    0 2
    سلام اولا شما به تنهایی وقتی میتونی هرصحبت وایده ای رو از جانب اصلاح طلبان به سخره وباد انتقاد بگیری و همه مشکلات مملکت رو ازاصلاح طلبان میدونی چرا کاندید ریاست جمهورری نمیشی ثانیا همه مشکلات مملکت فقط وفقط به خاطر وجود امثال شماست که حزب پول هستید وهر کس بیشتر چرب بکنه طرفدار اون میشی قطعا اگه فردا روحانی صد میلیون بهت بده اصول گرایان جاشون میره شمال شهر وقص علی هذا
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    نمیدونم حجاریان و تاجزاده و علوی تبار چه نفعی در بین بردن این مملکت میبینند که لحظه ای از بافتن کلمات تهوع آور دست بر نمیدارند این شما هستید که باید جوابگو باشید از دولت و مجلسی که با حمایت شما بر کشور مستولی شد و مشغول غرت و چپاول شده اند و این دوران سخت نتیجه عملکرد شما میباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس