کد خبر 935790
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
هشدار جنبش حماس به رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که از دعوت «ائتلاف دموکراتیک فلسطین» جهت اجرای انتخابات تحت نظارت دولت متحد و ملی استقبال می‌کند.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز شنبه اعلام کرد با پیشنهاد و دعوت «ائتلاف دموکراتیک فلسطین» موافق است.

به نوشته خبرگزاری «سما»، این جنبش از زبان «حسام بدران»، عضو دفتر سیاسی این جنبش شامگاه شنبه (۲۰ بهمن) اعلام کرد که از دعوت این ائتلاف برای برگزاری «انتخابات پارلمانی فراگیر» تحت نظارت «دولت متحد و ملی‌گرا» که با توافق سایر احزاب تشکیل شده باشد، استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بدران بر موضع ثابت جنبش حماس در التزام به گفت‌وگوی ملی فراگیر و غیر مشروط به عنوان پیش‌زمینه‌ای برای حل همه مسائل اختلافی تأکید کرد و گفت که حماس سیاست انحصارطلبی در تصمیمات ملی و دور کردن شرکای میهنی از سیاست تحت هر شرایطی و توجیهی را مردود می‌داند.

ائتلاف دموکراتیک فلسطین که ماه گذشته با مشارکت پنج حزب فلسطینی «جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین»، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل»، حزب «اتحاد دموکراتیک فلسطین» (فدا)، «حزب خلق فلسطین» و «جبهه ابتکار ملی فلسطین» تشکیل شد، امروز (شنبه) تأکید کرد که علاج بحران پیش‌آمده در مسئله آشتی ملی اجرای گفت‌وگو فراگیر و حرکت به سوی انتخابات ریاست دولت و پارلمان فلسطین است.

از زمان پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۷ که جنبش فتح از پذیرش آن سربازد، بین این دو جنبش دودستگی ایجاد شد.

هیأت جنبش فتح و حماس، بیستم مهرماه سال گذشته (۱۳۹۶) توافق آشتی ملی را در قاهره امضاکردند. طبق این توافق، فتح و حماس توافق کردند که دولت توافق ملی وظایف و مسئولیت خود در نوار غزه را از ۱۰ آذر (یک دسامبر)، همانند کرانه باختری به دست گیرد و در راستای حل مشکلات ناشی از اختلافات وارد عمل شود. با این حال، توافق به دلایل عدیده همچنان بدون اجرا باقی مانده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس