کد خبر 101401
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷

سخنگوي دولت حماس از توافق نخست‌وزير حماس و رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در مورد تداوم همکاري‌ها براي اجراي توافق‌نامه آشتي ملي خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رساني فلسطين، طاهر نونو، سخنگوي دولت حماس طي اظهاراتي اعلام کرد: اسماعيل هنيه، نخست‌وزير حماس با محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين براي تداوم همکاري‌ها جهت اجراي توافق‌نامه آشتي ملي توافق كردند.

وي افزود: در اين نشست كه با حضور هياتي از جنبش‌هاي حماس و فتح در کاخ اندلس واقع در قاهره صورت گرفت، طرفين درباره اجراي توافق‌نامه آشتي ملي و اتخاذ تدابيري که در پرتو آن شهروند فلسطيني مثمرثمر بودن اين ديدارها و مذاکرات را لمس کند، به توافق‌هايي دست يافتند.

نشست هنيه و عباس در دو دور صورت گرفت، دور نخست يک ساعت و دور دوم يک ساعت و نيم به طول انجاميد.

همچنين در اين ديدار به نمايندگي از جنبش حماس خالد مشعل، رئيس دفتر سياسي اين جنبش، دکتر موسي ابومرزوق نائب رئيس اين دفتر، عزت رشق، محمد نصر، خليل حيه، نزار عوض‌الله و طاهر نونو و به نمايندگي از جنبش فتح ، صائب عريقات، نبيل ابوردينه، عزام احمد و برکات فرا، سفير فلسطين در قاهره حضور داشتند.

از سوي ديگر، عزت الرشق، يكي از اعضاي دفتر سياسي جنبش حماس اعلام كرد: در دولت آينده فلسطين هيچ سهميه‌بندي در پست‌هاي وزارتي ميان جنبش فتح و حماس وجود ندارد بلكه دولت جديد، دولتي شايسته‌سالار است و برگزاري انتخابات پارلماني، انتخابات رياست تشكيلات خودگردان فلسطين، انتخابات شوراي ملي و نيز بازسازي غزه از جمله الويت‌هاي اصلي آن است.

وي در پايان، مذاكرات صورت گرفته در خصوص تشكيل دولت آينده فلسطين را مثبت ارزيابي كرد.

خالد مشعل و محمود عباس پيش‌تر طي نشستي در دوحه پايتخت قطر در خصوص تشكيل دولت جديد فلسطين به رياست محمود عباس به توافق رسيدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس