جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استقلال امروز ملت ایران در همه ابعاد زبانزد است، گفت: ما دستور کسی را اجرا نمی‌کنیم.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری عصر امروز در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان و هیأت اندیشه‌ورزان جوان، با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ۴۰ سالگی در فرهنگ ما نشانه بلوغ و کمال است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در این ۴۰ سال به بلوغ کامل رسیده است، گفت: انتظار می‌رود انقلاب اسلامی ایران بیش از گذشته بتواند الهام‌بخش باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مجموعه‌ای از خواسته‌ها در مردم شکل گرفته بود که مهمترین آن تقاضا برای آزادی و استقلال و رهایی از وابستگی بود، اظهار کرد: استبداد داخلی مردم را رنج می‌داد و دین‌ستیزی حاکمان، سکه رایجی در کشور شده بود؛ بنابراین مردم ایران برای استقرار نظام اسلامی به دنبال احیای نظام اسلامی رفتند.

بیشتر بخوانید:

وعده جهانگیری درباره سبد حمایتی+فیلم

وی با بیان اینکه همه اقشار دنبال پیروزی انقلاب اسلامی بودند، افزود: جز خاندان سلطنت، همه مردم خواهان پیروزی انقلاب اسلامی بودند و در نتیجه این اتفاق رخ داد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید از گذشته بیاموزیم، در امروز زندگی کنیم و برای آینده بیندیشیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی آغاز جدیدی برای ملت ایران بود.

وی ادامه داد: مردم برای حاکمیت بر سرنوشت خود تلاش جدیدی آغاز کردند، البته مدعی نیستیم امروز آزادی کامل محقق شده است اما به قاطعیت می‌توان گفت که در خاورمیانه هیچ کشوری به اندازه ایران آزادی ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه استقلال امروز ملت ایران در همه ابعاد زبانزد است، گفت: ما دستور کسی را اجرا نمی‌کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه امروز در ایران بزرگترین شبکه گازرسانی را داریم، گفت: ۱۴ هزار پزشک در ابتدای انقلاب داشتیم که ۶ هزار نفر آنها خارجی بودند اما امروز پیچیده‌ترین جراحی‌ها در ایران انجام می‌شود که در دنیا بی‌نظیر و کم‌نظیر است.

وی با بیان اینکه گذشته با هر متری که بخواهیم اندازه بگیریم این دستاوردها بسیار پر از افتخار است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، گفت: برای رسیدن به این نقطه مطلوب همچنان باید تلاش کنیم و نقاط ضعف را اصلاح کنیم تا به آن برسیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب با وجود مانع‌تراشی دشمنان رخ داده است، اظهار کرد: هر کدام از اتفاقات می‌توانست کشور و یا نظامی را زمین‌گیر کند و کشور را دچار آسیب سازد، اما با وجود این کارشکنی‌ها دستاوردهای بزرگی کسب شد، پس با اتخاذ یک روش صحیح می‌توانیم در آینده دغدغه‌ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری ثروتمند است، افزود: ما اولین ذخایر نفت و گاز، مواد معدنی و بهترین جوانان را داریم، بسیاری از کشورها به دنبال جذب جوانان ما هستند چون خودشان این ظرفیت را ندارند.

جهانگیری با اشاره به اینکه با انسجام و وحدت می‌توانیم به اهداف خود برسیم، ادامه داد: عبور از تنگناها و مشکلات غیرممکن نیست چرا که ما از مشکلات بزرگ‌تر عبور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جوانان با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانند مشکلات را پشت سر بگذارند، بیان کرد: بسیاری از جوانان با حداقل سرمایه و امکانات بنگاه‌های بزرگی ایجاد کرده‌اند که تحقق این مهم به خلاقیت جوانان متکی است.

حق همدان است که پایتخت گردشگری آسیا باشد

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همدان استان مهمی در کشور است افزود: این حق همدان است که پایتخت گردشگری آسیاست، کمتر شهری مانند همدان در آسیا یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌توان با تکیه بر ظرفیت‌های هر منطقه آن سرزمین را ارتقا و توسعه داد، تصریح کرد: امروز شاهد بودم که خداوند در هر گوشه‌ای از این استان ظرفیت بسیاری قرار داده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه ۲۴۲ طرح به مناسبت ۴۰ سالگی انقلاب با ۱۴۲ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اظهار کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های افتتاحی در حوزه نفت و گاز بوده و مابقی در سایر دستگاه‌هاست.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه شبکه‌های خارجی اصرار دارند این طور القا کنند که وضع مردم نسبت به قبل از انقلاب بدتر شده است، افزود: آنها هر کاری می‌کنند که این باور نادرست را نهادینه کنند اما موفق نخواهند شد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت بانوان گفت: آنجا که خانم‌ها کارها را به دست گرفتند بهتر از مردان عمل کردند؛ از همه استاندارهای کشور می‌خواهیم که انتخاب یک معاون زن در همه فرمانداری‌ها را اجرا کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه وقتی خانمی پیدا می‌شود که سفیر می‌شود از ظرفیت بالا در این حوزه خبر می‌دهد، ادامه داد: در حوزه استفاده از مدیریت زنان در کشور وضعیت خوبی نداریم و باید به این سمت برویم.

وی با بیان اینکه اجرای قانون بازنشستگی مدیران در ابتدا سخت بود اما وقتی به جوانان اعتماد کنیم ضرر نخواهیم کرد، گفت: با استفاده از نیروی جوان به موفقیت می‌رسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    0 0
    من بعنوان یک اقلیت کاملا حرف ایشون را قبول دارم در این یه نقطه موافقم راست گفته اشاره به آزادی.... منظورش از خاورمیانه فک کنم أشاره به همون کشورهای قبایلیه عرب حوزه ای خلیج فارس باشه حالا با وضع زندگی سخت مردم و فلاکت اقتصادی کشورمون کاری ندارم اما در شأن آزادی ایران حرف اول داره میزنه....
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    0 0
    من وخیلیای دیگه برا همین آزاد نبودن رفتیم و خیلیام درحال رفتن اسحاق جان کاش زودتر میگفتیا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس