هر مدیر، یک بنر

سفرمعاون اول رئیس جمهور به استان همدان حاشیه‌‎هایی به دنبال داشت که می‌توان از رونمایی طرح «هر مدیر، یک بنر» تا اعتراض یکی از جوانان به جهانگیری اشاره کرد.

به گزارش مشرق، سفر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو از آغازین ساعات صبح امروز ۱۶ بهمن‌ماه به استان همدان آغاز شد. افتتاح نیروگاه خورشیدی شهدا و مجتمع فولاد راد در شهرک صنعتی ویان نخستین برنامه سفر بود که انجام شد.

معاون رئیس جمهور و وزیر نیرو برای افتتاح پروژه‌ها با بالگرد در شهرستان‌ها حضور می‌یافتند و خبرنگاران هم سوار مینی‌بوس دنبال بالگرد؛ همین وضعیت موجب شد بیمارستان ۸۲ تختخوابی شهرستان بهار، واحد گندله‌سازی اسدآباد و واحد تولید هگمتان‌دارو در تویسرکان بدون حضور خبرنگاران همراه با تیم استانداری افتتاح شود.

مینی‌بوس در تعقیب بالگرد

سوالی که برای برخی ایجاد شده بود این بود و با خبرنگاران در میان گذاشتند این بود «شما چطور با مینی‌بوس دنبال هلی‌کوپتر رفتید؟» البته این سوالی بود که برنامه‌ریزان شاید از خود نپرسیدند.

حرف‌هایتان را عملی کنید

پس از اینکه خبرنگاران راهی شهرک تخصصی مبل و منبت ملایر شدند، جهانگیری هم برای بازدید از شهرک به ملایر رسید. بسیاری از جوانان این منطقه اطراف او را گرفته بودند، یکی از آنها خود را به جهانگیری رساند و گفت هشت ماه بیکار است؛ جوان دیگری که نتوانست از حلقه اطراف معاون اول عبور کند کنار خودروی حامل او ایستاد، و با حرکات دست و صدایی تقریباً بلند خطاب به جهانگیری گفت: «وعده ندهید؛ سر حرفتان باشید».

هر مدیر؛ یک بنر!

مقصد بعدی ناحیه صنعتی جوکار بود تا واحد تولیدی آهن و سیلیس آذرخش افتتاح شود. البته صحنه ورودی واحد تولیدی توجه همه را جلب کرد. انواع و اقسام بنرهای مسؤولان بلندمرتبه کشور تا مدیران استانی با عکس‌های بزرگ نصب شده بود. به قول مهرداد حمزه یکی از خبرنگاران همدان، جهانگیری از طرح «هر مدیر، یک بنر» نیز رونمایی کرد.

او با کنایه این اتفاق را یک «طرح عظیم» عنوان کرد و نوشت: در این طرح به ازای حضور هر مدیر در این مراسم یک بنر ۱۲ متری نصب شده بود.

در ادامه که خبرنگاران استان به دلیل عدم برنامه‌ریزی نتوانستند در مراسم افتتاح فروسیلیس غرب پارس حاضر شوند، راهی همدان شدند تا بتوانند حداقل در شورای برنامه‌ریزی و هیأت اندیشه ورز جوان که در سالن شهدای استانداری تدارک دیده شده بود، حضور به هم رسانند.

سید سعید شاهرخی استاندار همدان نخستین سخنران برنامه بود و پس از او نماینده ولی فقیه در استان به ایراد سخن پرداخت.

آیت‌الله محمدی خطاب به جهانگیری: «تفکر و تعقل شما را قبول دارم»

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی خطاب به جهانگیری با بیان اینکه «تفکر و تعقل شما را قبول دارم» خواستار نیروسازی برای عرصه‌های مختلف شد.

طه‌محمدی که استاندار همدان را «آقاسید» خطاب می‌کند بار دیگر اعلام کرد که وقتی من به ایشان آقا سید می‌گویم استاندار بیشتر از من کیف می‌کند.

وی به زمان انتصابش به عنوان امام جمعه اشاره کرد و گفت: من برخلاف سایر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها که از آیت‌اللهی به نمایندگی رسیدند از روضه‌خوانی به نمایندگی حضرت آقا رسیدیم بنابراین باید به مراسم روضه‌خوانی بانوی دو عالم که در یک از شهرستان‌ها قول دادم بروم و نمی‌توان مستمع سخنان شما باشم.

مطالبات جوانان از دولت همچنان باقی است

در ادامه مراسم چهار تن از جوانان عضو هیأت اندیش‌ورز به ارائه سخنانی در حضور جهانگیری پرداختند. رسول نصراللهی با بیان اینکه دولت یازدهم، زمانی دولت را تحویل گرفت که در شرایط بحرانی قرار داشتیم افزود: البته امروز هم مشکلاتی چون رکود اقتصادی، معضل مسکن و اشتغال و ریشه دواندن فساد خودنمایی می‌کنند.

وی از مطالباتی سخن گفت که در زمان انتخابات ریاست جمهوری نیز مطرح شد اما همچنان باقی است. نصراللهی ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیلکرده و تفویض ۳۰ درصد مدیریت‌ها به جوانان را از جمله این مطالبات عنوان کرد.

وی همچنین از سو استفاده کشورهای بیگانه از تنگ‌نظری‌های داخل کشور سخن به میان آورد که باعث خروج نخبگان کشور می‌شود.

عضو شورای اندیشه‌ورز جوان همدان با بیان اینکه نشاط اجتماعی کمرنگ شده است گفت: امید است تریبون‌های آزاداندیشی برای جوانان فراهم شود.

در پایان سخنان نصراللهی، المیرا سماواتی مجری برنامه از رعایت وقت، سرعت کلام و انرژی نصراللهی تقدیر کرد.

شیما حیدری، از اعضای هیأت اندیش‌ورز جوان همدان به بررسی نقش زنان در ارتقای سرمایه اجتماعی پرداخت. او از نقش مهم زنان در توسعه کشور سخن گفت و خواهان تغییر نوع نگاه به این قشر از جامعه شد.

حیدری تأکید کرد: سپردن امروز به زنان باعث کاهش فساد و دقت در اجرای کارها می‌شود چراکه ما نشان داده‌ایم از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستیم.

وی به نقش زنان خانه‌دار به عنوان بزرگترین معلمان عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و خواستار توجه به این قشر شد، او در پایان خواستار تحقق وعده دولت برای بکارگیری دختران در امور اجرایی شد.

صالح جهانگرد، نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد نیز به ارائه راهکارهایی برای بسترسازی بیشتر به منظور نقش‌آفرینی جوانان پرداخت.

حجت الله‌یار محمد جوانی دیگر بود که پشت تریبون قرار گرفت و اعلام کرد هیأت اندیش‌ورز استان همدان از یک سال پیش در مرکز استان تشکیل شده و ۶۰۰ عضو دارد، او از اینکه این هیأت در همه شهرستان‌ها راه اندازی شده است و با پنج کارگروه مختلف به فعالیت می‌پردازد، سخن به میان آورد.

در ادامه نوبت به رضا اردکانیان وزیر نیرو رسید. اردکانیان قبل از اینکه مجری برنامه سخنان خود را پشت تریبون به پایان برساند و بگوید که اردکانیان در برنامه‌های وزارت نیرو از مجری استفاده نمی‌کند، وزیر نیرو خود را به تریبون رساند و شروع به سخنرانی کرد.

وی در همان ابتدا اعلام کرد که مخالفتی با حضور مجریان نداریم بلکه به دلیل نبود وقت به سرعت به سراغ سخنان اصلی می‌رویم.

لزوم اطلاع رسانی وزیر نیرو درباره آبرسانی به همدان

پس از صحبت‌های اردکانیان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از جای خود برخاست و گفت: انتظار داشتیم درباره آبرسانی به کلانشهر همدان با ۷۰۰ هزار نفر جمعیت اشاره می‌کردید.

وی با بیان اینکه تاکنون با وجود برگزاری جلسات متعدد در وزارت نیرو نتیجه خوبی نداشته است و بودجه خوبی نیز برای آن دیده نشده است اظهار کرد: آب برای همدان در آینده یک ابرچالش است چراکه از ۱۰۰ چاه، ۵۰ چاه خشک شده است.

نماینده مردم همدان در خانه ملت با تأکید بر اینکه امکان آبرسانی از سد تالوار نیست و راه دیگری مطرح شده است افزود: لطفاً برای مردم همدان توضیح دهید که این اقدام به چه نتیجه‌ای رسیده است.

پس از اتمام سخنان خجسته حضار جوان او را تشویق کردند. اردکانیان نیز در یک جمله گفت: به طور قطع موضوع تأمین آب شرب همدان برای مرکز استان بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل برنامه‌ای به صورت پایدار برای آن در نظر گرفته شده که به زودی گزارش آن را خواهیم داد.

بانوان همدانی حضور مطلوبی دارند

در پایان نوبت به معاون اول رئیس جمهور رسید. اسحاق جهانگیری ابتدا حضور بانوان در همدان را بسیار مطلوب خواند و گفت: در برخی از استان‌ها و جلسات یک بانو هم حضور ندارد و امروز خوشحالم که حداقل یک سوم جمعیت این سالن را بانوان تشکیل می‌دهد.

وی از مجری برنامه نیز تقدیر کرد و او را از معدود مجریان مسلط به زبان خارجی دانست و گفت: اجرای خانم سماواتی به دو زبان در برنامه همدان ۲۰۱۸ خیره‌کننده بود، آقای وزیر نیرو بهتر است که اینگونه مجریان را حفظ و اگر می‌خواهد سایر مجریان را حذف کند.

جهانگیری در پایان گفت: بانوان نشان دادند که مدیران بهتری هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
    4 12
    جهانگیری در پایان گفت: بانوان نشان دادند که مدیران بهتری هستند. هر چرتی تو این 40 سال گفته باشه این حرفش درسته! از امثال شماها و نویسنده های مشرق خیلی مردترن بعضی خانم ها.
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      4 1
      حضور بیشتر زنان در جامعه = فساد بیشتر همه میدونن ولی خودشون رو به خواب میزنن
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
      0 0
      همين كه به حرفهاي كسي مثل جهانگيري استناد ميكني ,كاملا" معلومه چقدر حرفات معقوله!!
  • الهیار IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    23 1
    بدبختی ما اینه که پاچه خواری تو تمام سطوح جامعه همه گیر شده انگار اگه عرض ارادت و غلو و جفنگیات مان بت نسازیم کره زمین لنگ خواهد زد و از سرعت و گردشش کاسته و تا ابدیت در کهشان گم خواهیم شد یکی از عوامل گمروهی شاه همین دغل بازان ثناگو بودند
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۷
    13 1
    کاش همشون می مردن
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
    1 0
    قابل توجه همسر محترم جهانگیری. خییییییییییییلی ذوق زده شده هااااااااا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس