کد خبر 932814
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
تیم ملی

تیم ملی ایران در بازی مرحله نیمه نهایی برابر ژاپن تن به شکست ناباورانه ۳ بر صفر داد.

به گزارش مشرق، نمایش ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ این امید را در دل اهالی فوتبال ایجاد کرد که تا سرانجام حسرت ۴۳ سال ناکامی در صعود به فینال جام ملت‌های آسیا به پایان خواهد رسید ولی تیم ملی باز هم در مرحله نیمه نهایی توفیقی نداشت تا این آرزو همچنان پابرجا بماند. ایران در دیدار با ژاپن، شصت و هشتمین دیدار خود را در تاریخ جام ملت‌های آسیا برگزار کرد تا با پیشی گرفتن از کره‌جنوبی به تنهایی رکورددار تاریخ این مسابقات باشد ولی این نکته آماری تنها اتفاق مثبت بازی برای ایران بود.

بیشتر بخوانید:

دادکان: همه تقصیرها را گردن کی‌روش نیندازیم

پایان نوار کلین‌شیت‌های ایران
مهمترین رکوردی که در این بازی متوقف شد رکورد بسته نگه داشتن دروازه بود. تیم ملی از ابتدای بازی‌ها در ۵ بازی متوالی کلین‌شیت کرد تا با رکورد تاریخ این رقابتها برابر شود و این فرصت را در این بازی داشت تا رکورد منحصر به فردی به نام خود ثبت کند ولی مقاومت ایران در دقیقه ۵۶ شکسته شد. حال قطر می‌تواند با کلین‌شیت در بازی مرحله نیمه نهایی این رکورد را به نام خود کند. دروازه ایران در ادامه بازی دو بار دیگر باز شد تا برای اولین بار از سال ۲۰۰۱ که در دیدار دوستانه با اسلواکی در یک نیمه ۳ گل دریافت کرده بود این اتفاق بیافتد. در این مسابقه علیرضا بیرانوند سنگربان تیم ملی که آمار خیره‌کننده‌ای در بازی‌های ملی دارد برای نخستین بار در یک بازی ۳ گل دریافت کرد.


سنگین‌ترین شکست
کارلوس کی‌روش در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، صدمین دیدار خود را روی نیمکت ایران تجربه کرد که این بازی تبدیل به تلخ‌ترین تجربه این مربی شد. تیم ملی تحت هدایت کی‌روش، در برابر قدرتهای بزرگ دنیا نظیر اسپانیا و آرژانتین با اختلاف یک گل شکست خورده بود ولی مقابل ژاپن ۳ بر صفر بازی را واگذار کرد تا سنگین‌ترین شکست دوران حضور او در ایران رقم خورد. آخرین دیداری که ایران با ۳ گل از حریف شکست خود بازی دوستانه برابر برزیل در سال ۲۰۱۰ بود.اما ایران از سال ۱۹۹۳ و در رقابتهای انتخابی جام جهانی که با ۳ گل مغلوب کره جنوبی شده بود در یک دیدار رسمی متحمل باخت با اختلاف ۳ گل نشده بود.آخرین باخت با اختلاف ۳ گل ایران نیز در جام ملت‌های آسیا نیز برابر کره جنوبی بود که در سال ۱۹۸۸ در یک بازی تشریفاتی با نتیجه ۳ بر صفر بازنده از زمین خارج شد.


اولین باخت
تیم ملی از جام ملت‌های ۱۹۹۶ که در بازی نخست مقابل عراق متحمل شکست ۲ بر یک شد هیچ وقت در جام ملت‌های آسیا در ۹۰ دقیقه وقت قانونی متحمل شکست نشده بود تا اینکه پس از ۳۲ بازی و در دیدار با ژاپن متحمل شکست شد. این اولین باخت ایران در وقت قانونی مرحله حذفی جام ملت‌ها از سال ۱۹۸۸ محسوب می‌شود.
 

آمار بد برابر ژاپن
این نتیجه سنگین‌ترین شکست ایران برابر ژاپن در طول نزدیک به ۷۰ سال رقابت با این تیم است و تیم ملی هیچ وقت با این اختلاف مقابل ژاپن شکست نخورده بود.ایران در طول تاریخ رقابت نزدیکی با سامورایی‌ها داشته ولی در جام ملت‌های آسیا کفه ترازو کاملاً به نفع ژاپن سنگینی می‌کند.تیم ملی برابر ژاپن نه تنها به پیروزی نرسیده بود بلکه حتی گل هم نزده بود که این آمار بد حفظ شد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس