کد خبر 932228
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
ونزوئلا

در حالی که سفیر مسکو در سازمان ملل، آمریکا و متحدانش را متهم به تنظیم یک کودتا در ونزوئلا کرده و ضرب الاجل اروپاییان به دولت مادورو را مضحک خواند، سفیر آلمان در سازمان ملل این اتهامات را رد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، " واسیلی ننسایا"، سفیر مسکو در سازمان ملل متحد در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد آمریکا و متحدانش را متهم کرد که یک کودتا را در ونزوئلا تنظیم می‌کنند.

وی ضرب الاجل هشت روزه که آلمان و دیگر متحدان اروپایی آن برای دولت مادورو تعیین کرده‌اند که انتخابات مجدد را اعلام کند مضحک خواند.

بیشتر بخوانید:

واکنش پاپ به کودتا در ونزوئلا

رژیم‌صهیونیستی «گوایدو» را برسمیت شناخت

روز گذشته چهار کشور اروپایی یعنی بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا اعلام کردند: اگر درخواست مطرح شده برای برگزاری انتخابات ظرف هشت روز آینده با پاسخ مثبت روبرو نشود، آماده هستند تا خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت بشناسند.

در این میان "کریستوفر هوسگن"، سفیر آلمان در سازمان ملل متحد، این انتقادهای همتای خود در مسکو را رد کرده و گفت: این بحران یک تهدید آشکار برای صلح بین المللی است.

هوسگن تاکید کرد که در سخنان ننسایا هیچ چیزی درباره هجوم پناهندگان نشنیده است. به گفته وی تا به حال به دلیل بحران شدید عرضه و اقتصادی در ونزوئلا حداقل حدود ۳ میلیون نفر این کشور را ترک کرده‌اند.

خورخه آریزا وزیر امور خارجه ونزوئلا هم ضرب‌الاجل کشورهای بزرگ اروپایی در خصوص برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری تا نهایتاً هشت روز آینده را رد کرده است.

" خوان گوایدو" رئیس پارلمان و رهبر مخالفان ونزوئلا روز چهارشنبه خود را رئیس جمهوری موقت این کشور نامید. آمریکا گوایدو را به رسمیت شناخته و خواستار کناره گیری " نیکلاس مادورو" از سمت ریاست جمهوری شده است. در حالی که مادورو که در ماه مه سال گذشته در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی رسید، خود را رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا می‌داند و رهبر مخالفان را «مهره آمریکا» نامیده است.

تا این لحظه، علاوه بر آمریکا، کشورهای کانادا، دانمارک، برزیل، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، هندوراس، کوستا-ریکا، گواتمالا، پاناما، پاراگوئه، پرو و البته کشور گرجستان، ریاست جمهوری موقت گوایدو را به رسمیت شناخته‌اند. در حالی که روسیه، کوبا، اورگوئه، مکزیک و برخی دیگر کشورهای جهان، همچنان از دولت قانونی مادورو حمایت می‌کنند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز حمایت خود را از مخالفان دولت ونزوئلا اعلام کرده است.

" فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم اخیراً خواستار انتخاباتی مطمئن و آزاد در ونزوئلا شده و حمایت خود را از خوان گویدو اعلام کرده است.

روسیه و ترکیه ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرده‌اند که همچنان مادورو را به عنوان رئیس جمهور قانونی و مشروع ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

ارتش ونزوئلا اعلام کرده که همچنان از رئیس جمهوری قانونی این کشور حمایت خواهد کرد. نیکلاس مادورو روابط دیپلماتیک کاراکاس با واشنگتن را قطع کرده و خواستار خارج شدن دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا ظرف ۷۲ ساعت شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
    0 4
    خیلی متاسفم برای اصلاح طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس