اسماعیل گونکالوس

اسماعیل گونکالوس بازیکن مد نظر باشگاه استقلال در باشگاه قبلی اش با اختلاف یک گل نفر دوم جدول گلزنان لیگ برتر ازبکستان شده است.

سرویس ورزش مشرق – " اسماعیل گونکالوس" مهاجم مدنظر استقلال حالا در تهران به سر می‌برد و در آستانه عقد قرارداد رسمی با آبی‌های پایتخت است. فوتبالیستی گلزن که حداقل در ماه‌های اخیر توانسته به اندازه قابل توجهی گل بزند. او در لیگ ازبکستان توپ زده و سابقه گلزنی در لیگ‌های معتبر اروپا و باشگاه‌های همان قاره را نیز در کارنامه دارد. در ادامه به بررسی بیشتر کارنامه بازیکن مد نظر باشگاه استقلال پرداختیم.

بیشتر بخوانید:


بازیکن پرتغالی مدنظر استقلال وارد تهران شد


فیلم / سوپرگل مهاجم جدید استقلال به گلر تیم ملی فرانسه

مهاجمی چابک!

اسماعیل گونکالوس، فوتبالیستی درشت‌هیکل با قامتی ۱۸۴ سانتی‌متری است که البته ۷۵ کیلو بیشتر وزن ندارد و از این حیث او را به فورواردی چابک و سرزن تبدیل کرده است.

مهاجم ۲۷ ساله!

متولد چهارم تیر سال ۱۳۷۰ یا به عبارتی ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۱ در کشور گینه بیسائو است. در واقع این بازیکن ۲۷ سال و ۷ ماه سن دارد.

مهاجرت در ۳ سالگی!

او در سن ۳ سالگی به اتفاق خانواده اش راهی اروپا و کشور پرتغال شده و در این کشور زندگی جدیدی را آغاز کرد و مانند کارلوس کی‌روش که اصلیتی موزامبیکی دارد، با شناسنامه پرتغالی به زندگی ادامه داد.

شاگرد مدرسه بوآویستا!

این بازیکن در خاطرات دوران نونهالی اش نوشته با عضویت در مدرسه باشگاه بوآویستا الفبای فوتبال را همانجا آموخته ولی در ادامه وقتی به عنوان بازیکن با اسماعیل قرارداد بستند، هرگز پولی بابت حضورش در این باشگاه به وی پرداخته نشد!

شروع از لیگ یک فرانسه!

اسماعیل گونکالوس فوتبال رسمی اش را از فصل ۱۱-۲۰۱۰ در لیگ دسته اول فرانسه و با تیم نیس شروع کرد. او دو فصل در این تیم توپ می‌زد. سال اول تنها ۲۹ دقیقه در یک دیدار به میدان رفت و گلی هم نزد. ولی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ توانست با ۱۷ بار حضور در ترکیب تیم نیس ۲ گل به ثمر برساند.

بازگشت به پرتغال!

اسماعیل گونکالوس در فصل بعد راهی لیگ برتر پرتغال و تیم «ریو اَوه» شد. نیم‌فصل در این تیم ماند و با توجه به تعداد بازی‌های کمی که به او رسید گلی هم برای باشگاهش به ثمر نرساند. اسماعیل در این تیم ۶ بار بیشتر به میدان نرفت.

انتقال به اسکاتلند!

بازیکن مد نظر استقلال در نیم‌فصل همان سال (۱۳-۲۰۱۲) راهی لیگ اسکاتلند شده و به تیم «میرن» پیوست. ۱۲ بازی و ۳ گل آمار او در این تیم بود.

قهرمانی با سنت میرن

اسماعیل در فصل ۱۳-۲۰۱۲ در دو لیگ چلنج کاپ و جام حذفی همراه با تیم سنت میرن به عنوان قهرمانی دست یافت.

در اسکاتلند گرانقیمت شد!

او در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در لیگ‌های قبرس، یونان و پرتغال توپ زد و آمار خیلی جالبی هم نداشت ولی در فصل ۲۰۱۶۰۱۷ به لیگ اسکاتلند برگشت و عضو تیم هیرت آف میدلتون این کشور شد. یک سال و نیم بازی برای این تیم با ۳۵ بازی و ۱۳ گل همراه شد تا ارزش این بازیکن را از حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پوند به ۳۵۰ هزار پوند افزایش دهد.

قهرمانی با آپوئل!

گونکالوس در فصل بعد و در تیم آپوئل در لیگ قبرس موفق شد با این تیم عنوان قهرمانی فصل ۱۴-۲۰۱۳ را از آن خود و تیمش کند.

انتقال به الاتفاق عربستان!

اسماعیل گونکالوس در برهه‌ای در فصل ۱۶-۲۱۰۵ هم به عنوان یار قرضی راهی کشور عربستان شده و در دو دیدار برای تیم الاتفاق توپ زده است. او در دو دیدار جام حذفی برای این تیم به میدان رفت و سپس دوباره به تیم «آنورتوسیس» در لیگ قبرس برگشت.

اوجگیری در پاختاکور!

اسماعیل گونکالوس نیم‌فصل سال گذشته و در زمستان ۲۰۱۸ از این تیم اسکاتلندی جدا شده و به تیم پاختاکور ازبکستان پیوست. اوج درخشش این بازیکن در آسیای میانه و این تیم بود. زدن ۱۶ گل در ۳۱ بازی آمار کلی بیش از ۰.۵ گل در هر بازی را برای این بازیکن برجای گذاشت.

۴ دبل و یک هت‌تریک در ۱۰ بازی!

اسماعیل گونکالوس ۱۶ گل فصل قبلش را در ۱۰ دیدار به ثمر رساند. در واقع او هر ۵۱ دقیقه یک گل برای پاختاکور به ثمر رسانده است. اسماعیل در دیدار برابر نسف قارشی هت‌تریک کرد و در ۴ دیدار دیگر هم دبل داشته است.

گلزن نیمه دوم!

اسماعیل گونکالوس که در تیم پاختاکور موفق شد ۱۶ گل به ثمر برساند از این تعداد ۱۴ گل را در نیمه‌های دوم مسابقات برای تیمش به ثمر رساند و نشان می‌دهد بازیکنی است که در نیمه مربیان بهرت عمل می‌کند.

پنالتی زن حرفه‌ای!

او در همان لیگ ازبکستان و از مجموع ۱۶ گلی که برای پاختاکور به ثمر رساند، ۹ گل را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرده و از این حیث یک پنالتی زن حرفه‌ای است.

حضور در ایفمارک!

این بازیکن با مدیربرنامه اش هفته گذشته وارد تهران شده و قرارداد داخلی هم با استقلالی‌ها امضا کرد تا برای تست پزشکی به ایفمارک برود. او روز پنجشنبه پس از ورود به تهران راهی این مرکز شد. روز جمعه بهمن) در هتل المپیک استراحت کرد و امروز (شنبه ۶ بهمن) آخرین مراحل تست پزشکی اش را هم انجام خواهد داد تا قراردادش را با این تیم امضا کند.

فوتبالیست ۱.۵ میلیون یورویی!

سایت ترانسفر مارکت که منبع نیمه رسمی برای ارزش‌گذاری روی بازیکنان محسوب می‌شود پس از درخشش اسماعیل در لیگ ازبکستان و زدن ۱۶ گل ارزش یورویی او را ۱.۵ میلیون یورو تعیین کرده است! در حالی که او در آخرین جابه‌جایی از تیم اسکاتلندی به تیم پاختاکور ۳۵۰ هزار یورو ارزش داشته است.

نفر دوم جدول آقای گل ازبکستان!

اسماعیل در لیگ تازه تمام شده این کشور پس از «تیاگو بزِرا» هم‌تیمی خودش در پاختاکور با ۱۷ گل زده به عنوان دومی در جدول آقای گل‌های ازبکستان دست یافت.

گلزنی در جام حذفی!

او فصل قبل در جام حذفی ازبکستان هم در ۴ دیدار به میدان رفت که در کل ۲ گل برای پاختاکور به ثمر رساند تا در ۵۰ درصد مسابقات گلزنی کرده باشد. البته یکی از آن دو گل را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده بود.

حضور در لیگ اروپا!

اسماعیل گونکالوس سابقه ۱۰ بازی در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا را نیز همراه با تیم‌های آپوئل قبرس و ریو اَوه پرتغال در کارنامه اش دارد. همچنین ۳ بار هم در این سطح موفق به گلزنی شده است.

۲ ماه و نیم پیش دبل کرد!

دوشنبه ۱۴ آبان آخرین باری بود که اسماعیل گونکالوس در یک دیدار رسمی موفق به گلزنی شد. دیدار برابر تیم بوکسورو در خانه همین تیم. اسماعیل گونکالوس در آن دیدار گل‌های سوم و چهارم تیمش را در دقایق ۳۵ و ۴۱ به ثمر رساند تا در نهایت با نتیجه پرگل ۶ بر ۲ برنده از زمین حریف بیرون بروند. این دیدار ۲ ماه و ۲۱ روز پیش برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    33 21
    پول مفت بیت المال
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    16 14
    تو این وضعیت اقتصاد و دلار اینو اوزدید چه بشه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    13 16
    2 میلیون دلار ناقابل!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    10 17
    پول یا مفت بیت المال بی نوا
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    4 11
    کاکاسیاه . . . تیرتوپ کن بیت المالو . دو تا لگد به یک توپ پلاستیکی بزن رو چمن قل بخوره بجاش میلیاردها پول مردم گرسنه رو تیرتوپ کن
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
    1 2
    این بابا هر 6 ماه رفته یه تیم دیگه.
  • معین IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
    5 0
    میبینم که دوستان لُـنگی همیشه درصحنه؛ اینجام حضور دارن و مثل همیشه درحال سم‌پاشی دارن جِـز و ولِـز میکنن!! آخه یکی نیس بگه شما رو چ به کامنت در مورد تاج کبیــر.... عزیزان لُنگی مجبور نیستید بخدااا اظهار فضل کنید... لطفاً نظرات گهربارتون رو نگه دارید واس همون تیم در پیتِ‌تون...! جالبه واقعاً؛ چطوره که تیم شما واس یه بازیکن درجه چندم قبیل ⇜منشا⇝ آزاده هزینه کنه؛ و دوستان إرق ملی‌شون گل نمیکنه و دلواپس بیت‌المال مسلمین نمیشن!! اما ما یه بازیکن با درجه کیفی قابل‌قبول بگیریم؛ طوریه..!؟؟؟ متأسفم واقعاً... اگر ذره ای اعتقاد دارید و البته إنصاف... باید به فرمایش بزرگان پایبند باشید که▼ «هرچه برای خود میپسندید؛ برای دیگران نیز بپسندید و هرچه را ناپسند می‌پندارید؛ برای دیگران نیز روا مدارید» ٭إمام حسن(ع)٭

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس