بن سلمان و ترامپ

کمیسیون اروپا روز جمعه عربستان سعودی را به فهرست پیش‌نویس کشورهای اصطلاحاً کم‌کار در زمینه مبارزه با تأمین مالی تروریسم اضافه کرد.

به گزارش مشرق، کمیسیون اروپا امروز جمعه عربستان سعودی را به فهرست پیش‌نویس کشورهایی اضافه کرده که به علت کوتاهی در مبارزه با آنچه «تأمین مالی تروریسم» و پولشویی خوانده شده، تهدید علیه اتحادیه اروپا به شمار می‌روند.

رویترز این خبر را به نقل از منابع آگاه منتشر کرده و نوشته اقدام اتحادیه اروپا در شرایطی صورت گرفته که بعد از ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول، فشارهای بین‌المللی علیه ریاض شدت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نامزد خاشقجی ماه آینده اسراری را فاش خواهد کرد

در حال حاضر ۱۶ کشور در این فهرست اتحادیه اروپا قرار دارند. بروکسل از ملاک‌هایی مشابه با «کارگروه اقدام مالی» (FATF) برای قرار دادن کشورها در این فهرست استفاده می‌کند.

عربستان سعودی یکی از کشورهایی است که به فهرست به‌روزشده اتحادیه اروپا اضافه شده است. این لیست هنوز محرمانه است و دو منبع آگاه این خبر را به رویترز گفته‌اند.

رویترز نوشته اقدام اتحادیه اروپا موجب اخلال در روابط مالی عربستان سعودی با این اتحادیه خواهد شد، ضمن آنکه ممکن است بر سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این کشور هم اثرگذار باشد.

این تصمیم مقدماتی برای رسمی شدن بایستی در جلسه دوشنبه هفته آینده به تأیید ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا برسد.

یک مقام اتحادیه اروپا که خواسته نامش فاش نشود به رویترز گفت ممکن است نام برخی کشورهای دیگر هم به این فهرست اضافه شوند. وی اشاره‌ای به جزئیات بیشتر در این مورد نکرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس