بهرام قاسمی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی همچون تلاش برای کودتا و اقدامات ضد مردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به حوادث سیاسی داخلی اخیر ونزوئلا و دخالت‌های علنی و نامشروع آمریکا در امور آن کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و یا هر اقدام نامشروع و غیرقانونی هم چون تلاش برای کودتا و اقدامات ضد مردمی، از دولت و ملت این کشور حمایت می‌کند.

وی افزود: ما امیدواریم هرگونه اختلاف و مشکل سیاسی در ونزوئلا توسط مردم و دولت این کشور با به کارگیری راهکارهای قانونی و مسالمت آمیز هر چه سریع‌تر حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش اتحادیه اروپا به اوضاع ونزوئلا

اعلام حمایت اردوغان از مادورو

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخیراً نیز در اظهارنظری به دخالت‌های «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در امور داخلی ونزوئلا واکنش نشان داد و ضمن محکوم کردن این اظهارات مداخله‌جویانه گفته بود: «جمهوری اسلامی ایران از دولت قانونی و ملت ونزوئلا در برابر مداخلات غیرقانونی واشنگتن حمایت می‌کند.»

قاسمی افزوده بود: «ما معتقدیم که راه‌حل مشکلات داخلی ونزوئلا تنها از طریق گفت‌وگوی نیروهای سیاسی داخلی بر اساس چارچوب‌های قانونی این کشور قابل حل و فصل است و هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی این کشور غیر سازنده بوده و صرفاً باعث پیچیده شدن اوضاع خواهد شد.»

شامگاه چهارشنبه سوم بهمن ماه «اماخوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور با حمایت آمریکا و برخی کشورها شامل برزیل، آرژانتین و کانادا، طی سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و سوگند نیز یاد کرد.

به فاصله نیم ساعت از این اقدام، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرده و گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناختند.

مادورو نیز طی سخنرانی در جمع هواداران خود، گوایدو را دست‌نشانده آمریکا خواند و ضمن قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن، ۷۲ ساعت به تمام دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد که از این کشور خارج شوند.

از سال ۲۰۱۷ و به دنبال تشدید بحران سیاسی در ونزوئلا بین اپوزیسیون و رئیس‌جمهور این کشور، اختلافات بین مادورو و مجمع ملی (کنگره) که اکثریت آن در دست مخالفان است، افزایش یافته و تشدید این اختلافات منجر به اقدام دولت در برگزاری انتخابات برای تشکیل «مجلس موسسان قانون اساسی» در سال ۲۰۱۷ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    24 4
    خب دیگه مردم ونزوئلافهمیدن راننده اتوبوس به درد حکومت نمی خوره
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    15 12
    با شکست مادورو شکست نظام ایران نیز هموار خواهد شد
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      7 17
      ای جان قناری این حرکتا سوسل بازیه 88 ده برابر این خیمه شب بازی هارو درآورید اما نه دی رفتید توی پستو واسه ما قپی نیا عمو جون
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      7 5
      کاربر خوش باور! رئیس جمهور مادرو در خرداد ماه 1397 دوره مأموریت اش طی یک انتخابات دمکراتیک برای شش سال تمدید شده است
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    6 16
    امیدوارم سپاه و جبهه انقلاب اینقدر حواسشون به کشور و اوضاع داخلی کشور باشه که مبادا دشمن با همکاری خائنین داخلی با فشارهای اقتصادی و بهم ریختن اوضاع و ایجاد گرونی موفق بشن مردم رو بطور گسترده بیارن کف خیابون..اون موقع سپاه یا باید بروی مردم تفنگ بکشه یا اینکه خودمونو تسلیم کنیم...حیف این انقلابه که اختیارشو بدین دست یه سری دولتمرد فاسد و غربزده که مثل روز روشنه سیاستهاشون در راستای ایجاد تفرقه و نارضایتی بین مردم و در مقابل نظام قرار دادنشونه
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      2 9
      سپاه حافظ این انقلاب هست و با این انقلاب تعریف می شه چی می گی واسه خودت
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      2 0
      حال شما خوب است؟
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    6 9
    سپاه قدس پیش به سوی ونزوئلا
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      3 4
      ارتش ونزوئلا از دولت قانونی این کشور حمایت می کند. ثانیا مردم ونزوئلا همین چند ماه پیش دوره مأموریت رئیس جمهور مادرو را تمدید کردند
  • حقوقدان US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    6 13
    آمریکا قدرت برتر و حاکم جهان است و ما ایرانی ها هم باید نوکری آنها را با افتخار بپدیریم
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
    7 1
    مثلا چطور حمایت می کنید؟
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۴
      3 4
      همین بیانیه یک حمایت بزرگ و دلگرمی بزرگ برای دولت و ملت مظلوم ونزوئلا است. #اراده ـ ملت ـ ونزوئلا
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
      0 0
      توقع نداری که نوع کمکها به تو اعلام بشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس