کد خبر 929026
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
فرار خاندان سلطنتی پهلوی همراه با چاشنی غارت بزرگ قرن

خاندان سلطنتی و شخص محمدرضا پهلوی طبق برآورده‌ها بالغ بر 100 میلیارد دلار از کشور خارج کردند.

به گزارش مشرق، خاندان سلطنتی با فرار رسیدن روز فرار شاه از کشور، چمدان‌های خود را آماده کردند. خاندان سلطنتی شامل؛ مادر فرح پهلوی همسر محمدرضا پهلوی، رضا پهلوی و دیگران در تاریخ ۲۶ دی ماه سال ۱۳۵۷ از ایران خارج شدند.

بیشتر بخوانید

شاخص‌های اقتصادی ایران در زمان پهلوی

بزرگترین دزد و اختلاسگر تاریخ ایران

بخش زیادی از اشیای گرانبها، طلا و جواهرات سلطنتی ایران که متعلق به مردم این کشور است، توسط خاندان سلطنتی از ایران خارج شد. وزارت خارجه آمریکا، در سال‌های گذشته اسنادی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد، شاه ثروت زیادی داشته است.

در این اسناد آمده است: شاه هنگام کناره‌گیری از سلطنت یکی از ثروتمندترین مردم جهان بود. بر اساس بایگانی وزارت خارجه ایالات متحده، وی نزدیک به ۵۰ میلیون دلار در بانک تهران، ۱۸ میلیون دلار در بانک‌های نیویورک و حداقل ۱۰۰ میلیون دلار در بانک‌های لندن ذخیره کرده بود.

وزیر دربار آن زمان بعدها در خاطرات خود نوشته است؛ در آغاز عملیات خروج خاندان سلطنتی از کشور دستور برچسب و مُهر و موم کردن چمدان‌ها، بسته‌ها و صندوق‌های شاه که منقش به آرم دربار و سلطنتی بود، صادر شد. تاج شاهنشاهی با سه هزار و ۳۸۰ قطعه الماس و ۵۰ قطعه زمرد، ۳۶۸ مروارید و با وزن دو کیلو و ۸۰ گرم و از نظر قیمت غیرقابل تخمین و تاج ملکه با هزار و ۶۴۶ ۱۶۴۶ قطعه الماس در چمدان‌ها بسته شد.

او گفته است، فرح پهلوی دستور داد ۳۸۴ عدد چمدان و صندوق بسته شود. یک تیم از افراد مورد تأیید وی جمع‌آوری و بسته‌بندی همه‌گونه عتیقه، جواهرات و الماس‌های گرانبها، ساعت‌های تمام‌طلا و تاج و نیم‌تاج‌های تمام زمرد را برعهده داشتند. این گنجینه از جواهرات و عتیقه‌جات در مکان‌های امن کاخ نیاوران نگهداری می‌شد.

مقامات دولتی ۱۳ میلیارد دلار ارز در دو ماه خارج کردند که نشان از غارت بزرگ در ایران توسط شاه دارد. تخمین غارت شاه از دارایی‌های مردم بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار می‌شود! شاه در سال ۱۳۵۰ یک جزیره در اسپانیا به مبلغ ۷۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 16
  • احمد بابایی US ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    50 38
    هر چقدر هم پول ببره، نوش جونش!!!
    • DE ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
      28 20
      همیشه خائن از خائن طرفداری میکنه .
    • عباس IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
      7 3
      از گوشت سگ حرومتر...
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    11 5
    مشرق چرا نظرات واقعی و پخش نمیکنی؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    2 3
    مگه ...بوده که اینجوری پول مملکتو ببره
  • میلاد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    اون موقع این همه دارایی بود و اون غارت کرد الان با این همه پیشرفت پس باید بیشتر از اون مبالغ باشه.پس کجاس این مبالغ؟
    • FR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      1 0
      اون موقع برای کشورخرج نمیشدروزانه هفت میلیون بشکه نفت میفروخت باجمعیت سی میلیون نفر وکشور توفقر وفلاکت بود نودپنج درصدروستاهااب وبرق وراه وحمام مدرسه ودرمانگاه وگاز نداشتن تمام جاده های ایران مال بودن هفتاددرصد مردم بیسواد بودن مردم با فلاکت زندگی میکردن الان ایران برای اون زمان نبود الان یک میلیون بشکه نفت برای نودمیلیون نفرمیفروشن
  • حرومش IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
    0 0
    حرومش اگه ۳۵ میلیارد دلار دزدیده باشد الان میشه حدودا ۱۴۴ میلیارد دلار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس