کد خبر 928625
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
حجت الاسلام پژمان‌فر

عضو کمیسیون تلفیق بودجه جزئیات مصوبه این کمیسیون درباره عرضه نفت در بورس انرژی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون تلفیق بودجه 98 با اشاره به جلسات کمیسیون تلفیق، گفت: بررسی بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال 98 در دستورکار اعضای کمیسیون قرار دارد.

وی افزود: با توجه به شیطنت‌هایی که کشورهای مستکبر منطقه و چه جهانی انجام می‌دهند، عرضه نفت در بورس انرژی فرصتی است تا ما بتوانیم در مقابل این سنگ اندازی‌ها بایستیم و راهی برای برون رفت از تحریم‌ها پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

سه دلیل عرضه نشدن نفت در بورس/ آیا شرکت نفت مانع اجرای راهکار ضدتحریمی می‌شود؟

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه در جلسه اخیر کمیسیون پیشنهاد شد در صورتی که ما نتوانیم یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفتی که در بودجه پیشبینی شده در سال 98 صادر کنیم، بتوانیم بخشی از آن را در بورس عرضه کنیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه بتوانیم مسیرهای قابل اعتماد برای فروش نفت داشته باشیم  برای عرضه نفت در بورس ویژگی‌هایی را قرار داده‌ایم، تاکید کرد: خریداران می‌توانند مبلغ خرید نفت از بورس را هم به صورت ارزی و هم ریالی پراخت کنند.

وی ادامه داد: در پیشنهاد جدید ما حجم عرضه نفت در بورس انرژی که پیش از این 500 هزار بشکه بود را به 35 هزار بشکه کاهش دادیم و این فرصت را فراهم کردیم که افراد می‌توانند با کشتی‌های کوچک این میزان را از ما خریداری کنند و منتقل کنند.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه بر اساس این مصوبه زمان باز پرداخت 3 ماهه است، یعنی مشتری 3 ماه فرصت دارد تا مبلق خریداری شده را بپردازد، گفت: همچنین اطلاعات مشتری‌ها محفوظ می‌ماند و مشتری‌ها از طریق یک کد ثبت سفارش می‌کنند و هیچ شخصی از ماهیت خریدار مطلع نمی شود.

حجت الاسلام پژمانفر تصریح کرد: با این شروط قطعا ما مشتری‌های داخلی و خارجی فراوانی خواهیم داشت که می‌توانند به راحتی و کاملا شفاف نفت از بورس خریداری کنند.

در جلسه اخیر کمیسیون تلفیق  اعضای کمیسیون وزارت نفت را مکلف کردند که ماهانه حداقل 2 میلیون بشکه نفت خام سبک ، 2 میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران و یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را به صورت مداوم و منظم با امکان تسویه 100 درصد ریالی در رینگ صادراتی بورس انرژی عرضه نماید.

بر اساس این گزارش وزارت نفت همچنین مکلف است گزارش عملکرد خود را هر 3 ماه به کمیسیون انرژی مجلس ارسال نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس