کد خبر 928265
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
فتاح و قمی

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و تنی چند از مسئولان این نهاد با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیدار و در خصوص هم افزایی و همکاری بین این دو نهاد گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی صمیمانه با سید پرویز فتاح کمیته امداد امام خمینی (ره)؛ سید محمد رضا حسینی مشاوره ویژه رئیس کمیته امداد، حجت‌الاسلام حسین احمدیان معاون امور فرهنگی کمیته امداد و حسین واعظیان مدیرکل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این نهاد که در دفتر ریاست سازمان برگزار شد، پیرامون ایجاد فصل مشترک همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد بحث و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار با اشاره به این سخن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که فرمودند: اگر اسلام ناب را به مردم عرضه کنید تصمیم می‌گیرند که ایستادگی کنند، اظهار کرد: امید به ایستادگی قشر مستضعف یک نگاه متفاوتی است و پایگاه انقلاب اسلامی در میان همین قشر شکل‌گرفته است بنابراین محور امدادهای فرهنگی در نظام اولویت‌ها باید مناطق محروم باشند و بیشتر گرفتاری‌ها نیز در این مناطق به چشم می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

سهم کمیته امداد در ایجاد اشتغال در کشور

وی در ادامه افزود: فرض را بر این موضوع می‌گیریم که ریشه فقر در جامعه از بین برود و همه در یک سطح زندگی کنند و دیگر موضوعی به معنای فقر وجود نداشته باشد باز باید به سراغ مردم رفت؛ اگر خدمت نباشد تبلیغ هم اثر نمی‌کند؛ نکته دیگر اینکه جامعه تبلیغی فقط به روحانیون معطوف نمی‌شوند. معلم؛ پزشکان، اساتید و مربیان هم جزو جامعه تبلیغی هستند و اگر می‌خواهند فعالیتشان اثرگذارتر باشد حتماً باید به مردم خیر برسانند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اذعان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد هر دو شجره طیبه‌ای هستند که حضرت امام خمینی (ره) بنا نهادند و اگر پیوندی بین این دو شجره طیبه ایجاد شود عامل برکات فراوانی برای جامعه می‌شود.

محمد قمی بابیان اینکه در تثبیت و نهایی کردن طرح‌های راهبردی و بعد عملیاتی کردن آن‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی و ارائه یک برنامه متقن نزدیک شده‌ایم تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای مردمی کردن تبلیغ گام‌های مهمی برداشته است.

وی به ظرفیت‌هایی که کمیته امداد و سازمان تبلیغات می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند اشاره و بیان کرد: بیش از ۵۰ هزار بانوی طلبه از حوزه علمیه خواهران فارغ‌التحصیل شده‌اند که فقط ۳۰۰۰ نفر از ایشان در جامعه فعالیت دارند؛ احیا کردن این ظرفیت ایجاد یک فرصت عظیم تبلیغی برای بانوان جامعه است.

رئیس سازمان تبلیغات با تبیین این موضوع که این سازمان ظرفیت‌های بزرگی در عرصه تبلیغ دارد گفت: سازمان تبلیغات اسلامی ۵۰۰۰ روحانی مستقر در روستاها و حاشیه شهرهای سراسر کشور دارد که این تعداد تا سال آینده به ۵۵۰۰ نفر خواهند رسید. این روحانیون پیش از اینکه پیش‌نماز باشند مبلغ فرهنگی هستند و دربسیاری از زمینه‌ها مانند اشتغال‌زایی و مهاجرت معکوس؛ تأثیرگذارند. سازمان تبلیغات ۵۸۰۰۰ مبلغ را در سراسر کشور ساماندهی می‌کند. همچنین روحانیونی که در پایگاه‌های فرهنگی اجتماعی در سکونت‌های غیررسمی کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند از سطح علمی بالایی برخوردارند و بسیار فعال هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: یکی از موضوعاتی که شاید بر سر آن توافق داشته باشیم احیا ظرفیت مساجد است و در پایگاه‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مساجد است. و برای اینکه توان علمی، فکری و عملی روحانی و امام مسجد افزایش یابد باید حوزه علمیه مبلغانی را برای نسل بعد و مساجد پرورش دهد که در این رابط با آیت‌الله اعرافی رایزنی‌هایی انجام شده و برنامه‌هایی در حال اجرا است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی وجود ۲۰۰۰ دفتر سازمان دارالقرآن در کشور را به‌عنوان یکی از محورهای کار مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد برشمرد و افزود: کارهای رسانه ای خوبی در زمینه فرهنگ صدقه انجام شده و حوزه هنری هم با تو لید آثار فاخر می تواند در این راه بسیار مؤثر باشد.

سید پرویز فتاح کمیته امداد امام خمینی (ره) در این دیدار اظهار کرد: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی مکمل یکدیگر بوده و جدا از هم نیستند چراکه سازمان به دنبال ترویج و نهادینه کردن اسلام ناب در جامعه است و ما نیز همین هدف را داریم.

وی افزود: ایده‌های خوبی که تبدیل به عمل خوب شوند برای پیشرفت جامعه مؤثرند و به‌طور کل عملیاتی شدن ایده ها بسیار حائز اهمیت است. هدف از این دیدار عملیاتی شدن ایدها و ثمره دادن هم افزایی بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی است تا از طریق تبلیغ اسلام نابی که هدف سازمان تبلیغات است و امداد رسانی کمیته امداد کشور، مشکلات برطرف شوند و فرهنگ ایستادگی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد می‌تواند امکانات خوبی در اختیار مبلغان قرار دهد تا در دور افتاده‌ترین روستاها به امر تبلیغ بپر دازند، تصریح کرد: امروز کمیته امداد بیش از هر زمان به کار تبلیغی نیاز دارد به‌عنوان مثال موضوع زکات و تبیین و تشریح آن برای مردم کار علما است چراکه این موضوع احکام و اداب خاص خودش را دارد و بهترین تبلیغ کنندگان آن روحانیون هستند. همین موضوع زکات می‌تواند فصل مشترک همکاری کمیته امداد با سازمان تبلیغات اسلامی باشد.

گفتنی است، در این دیدار که حجت‌الاسلام میر محمدیان معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، محمدمهدی دادمان «دستیار ارشد» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا نادعلی مشاور و رئیس دفتر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سید امیر جاوید رئیس اداره روابط عمومی این سازمان حضور داشتند مقرر شد تا تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد منعقد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس