کد خبر 897212
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
جوادی آملی

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی باید ضمن شناسایی اتاق فکر دشمن و ظرفیت‌های حوزه با زبان روز به مشکلات فکری امروز جامعه پاسخ دهد.

به گزارش مشرق، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی بعد از ظهر پنج‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران این سازمان که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در امور فرهنگی و تبلیغی تصریح کرد: عمق حوزه علمیه را شناختن و لایه‌های پنهان علوم حوزوی را استخراج کردن کار مهمی است.

بیشتر بخوانید:

دستگاههای مسئول باید به طور جدی پیگیر افزایش صدبرابری آثار ادبی و هنری دفاع مقدس شوند

جلیلی: کسانی که مسئولیت ندارند به دولت کمک کنند

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید ارتباط تنگاتنگ با پژوهشگران و محققان حوزه علمیه داشته باشد و پاسخ شبهات و سئوالات را از آنها دریافت و با زبان روز که در خور فهم مخاطبان است، ارائه کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: ما موظفیم تا نفس می‌کشیم هویت طلبگی خودمان را حفظ کنیم یعنی درس بدهیم یا درس بخوانیم، پژوهش بکنیم و از قلم که خداوند به او سوگند یاد کرده خداحافظی نکنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن به قلم و مسطورات آن قسم یاد می‌کند، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند متولی تولید آثاری باشد که مصداق این قسم الهی باشند که امیدورایم در این راه و اهداف خود موفق و مورد عنایت الهی باشید.

آیت الله جوادی آملی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه دارد با زبان روز به مشکلات فکری امروز جامعه پاسخ دهد که این مهم نیازمند دو اصل گفته شده یعنی شناسایی اتاق فکر دشمن و شناسایی ظرفیت‌های حوزه از سوی دیگر است.

حجت‌الاسلام محمد قمی نیز در این دیدار، استفاده از ظرفیت عظیم حوزه علمیه قم و مراکز پژوهشی و شخصیت‌های برجسته حوزوی را یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس