بهرام قاسمی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت تحریم چند تبعه ایرانی از سوی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: جمهوری اسلامی در پاسخ به این اقدام و در چارچوب عمل متقابل، اقدامات مقتضی را اتخاذ می‌کند.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت تصمیم غیرمنطقی و تعجب برانگیز اتحادیه اروپا که بر پایه اتهامات بی پایه و اساس، چند تبعه ایرانی را مورد تحریم قرار داده است، این اقدام را نشانه عدم صداقت کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم خواند و افزود: اتحادیه اروپا به جای قرار دادن نام گروه‌های تروریستی و جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه در فهرست تحریم خود، آنان را در اقدامات ضد انسانی و تروریستی خود آزاد گذارده و حتی تحت حمایت خود قرار می‌دهد؛ اما جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و اروپا امنیت خود را مدیون آن است، مورد اتهام قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام و در چارچوب عمل متقابل اقدامات مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا دیروز (سه‌شنبه) اولین دور تحریم‌ها علیه ایران را بر اساس ادعاهای بی اساس دانمارک اعمال کرد.

پلیس دانمارک آبان‌ماه سال جاری بدون ارائه هیچ مستنداتی عوامل منتسب به ایران را به حمله به یک فرد در خاک این کشور متهم کرد و جمهوری اسلامی ایران در همان زمان قویاً این ادعا را تکذیب کرد.

این اقدام روز گذشته اتحادیه اروپا واکنش «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که در سفر هند به سر می‌برد را نیز در پی داشت.

ظریف در این خصوص در توئیترش نوشت: اروپایی‌ها از جمله دانمارک، هلند و فرانسه به منافقین - گروهی که ۱۲۰۰۰ ایرانی را به قتل رساند و به صدام برای جنایت علیه کردهای عراق کمک کرد- و تروریست‌های دیگری پناه می‌دهند که قتل ایرانی‌های بی‌گناه را از اروپا صحنه گردانی می‌کنند. اتهام‌پراکنی علیه ایران، اروپا را از مسئولیت پناه دادن به تروریست‌ها مبرا نمی‌کند.»

گفتنی است، رسانه‌های صهیونیستی پیش از این گزارش داده بودند که اطلاعات منتهی به ادعاهای ضدایرانی دانمارک، از طریق موساد در اختیار کپنهاگ قرار گرفته بود.

این اقدام اتحادیه اروپا در حالی صورت می‌گیرد که بعد از خروج آمریکا از برجام، اعضای این اتحادیه بر تامین منافع اقتصادی ملت ایران از این توافق متعهد شده و حتی در این راستا قرار است که کانال ویژه مالی موسوم به SPV از سوی کشورهای اروپایی در راستای مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد شود که علیرغم وعده‌های داده شده هنوز این سازوکار کلید نخورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس