تحریم نمایه

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در مقابل تحریم وزارت اطلاعات و چند تبعه ایرانی از سوی ایران، مقابله به مثل می‌کنیم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش خبرگزاری‌ها، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه محکومیت تصمیم اتحادیه اروپا که بر پایه اتهامات بی‌پایه و اساس، چند تبعه ایرانی را مورد تحریم قرار داده، این اقدام را نشانه عدم صداقت کشورهای اروپایی در مبارزه با تروریسم خواند و افزود: اتحادیه اروپا به جای قرار دادن نام گروه‌های تروریستی و جنایتکاری همچون منافقین و الاحوازیه در فهرصت تحریم خود، آنان را در اقدامات ضدانسانی و تروریستی خود آزاد گذارده و حتی تحت حمایت خود قرار می‌دهد؛ اما جمهوری اسلامی ایران را که پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه بوده و اروپا امنیت خود را مدیون آن است، مورد اتهام قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

واکنش قاسمی به تحریم چند تبعه ایرانی توسط اروپا


قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام و در چارچوب عمل متقابل مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.


خبرگزاری ایرنا نیز به نقل از یک مقام آگاه دیپلماتیک نوشته با توجه به حمایت کشورهای اروپایی از گروه‌های شناخته شده تروریستی، جمهوری اسلامی ایران در حال تجدیدنظر در همکاری اطلاعاتی و امنیتی خود با این کشورهاست و به زودی تصمیمات مهمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد.


کیهان امیدوار است این تاکید و تهدید، به سرنوشت تهدیدهای قبلی وزارت خارجه دچار نشود و موجب بی‌اعتباری و نامعتبر شمردن تهدیدهای این وزارت نباشد. به عنوان مثال قریب ۶ ماه است اروپایی‌ها برخلاف آداب دیپلماتیک، آقای اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت کشورمان در اتریش را با اتهامات و ادعاهای واهی بازداشت کرده‌اند؛ و درست و عزتمندانه این بود که وزارت خارجه بلافاصله دست به اقدام متقابل در همان زمان بزند و لااقل احترام پاسپورت ایرانی را برای دیپلمات‌هایمان حفظ کند.

این بازداشت اهانت‌آمیز مقارن با سفر آقای روحانی به اتریش، صورت گرفت. دولت فرانسه نیز مقارن سفر وزیر خارجه به پاریس، اجازه برگزاری نشست به سازمان تروریستی منافقین با شعار براندازی را داد که متأسفانه با واکنش درخور وزارت خارجه روبرو نگردید.

اکنون باید دید آیا وزارت خارجه می‌تواند در تراز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ظاهر شود و معطل فربیکاری و خدعه اروپایی‌ها نماند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    2 0
    باید یه توییت گذاشت مثل ترامپ از Game of Thrones که Immigrants and Drug Traffickers Are Coming. ما نباید جلوی رفتن مهاجرین و صادرات مواد مخدر افغانستان به اروپا رو بگیریم دیگه. چرا ما باید این همه سال به امنیت اروپا کمک کنیم؟ بذار هزینه امنیت خودشون رو خودشون بدن. بعلاوه باید کنترلمون روی دریا سرخ (یمنی ها) و دریای مدیترانه (سوری ها) رو افزایش بدیم.
  • محمـّ؁د IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    2 0
    از این دولت منفعل غرب زده ی غیر انقلابی هیچ توقعی جز ذلت، خفت و خواری نداشته باشید!
  • US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۰
    6 0
    تجارتخانه خارجه ما از کوسفند استرالیا هم یخزده تر است تمام تحقیر های ایران از دولت و وزرای بی عرضه اش است روحانی و وزرایش بای محاکمه شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس