برجام نمایه

روزنامه‌های بزک‌کننده برجام، خبر مربوط به وضع تحریم‌های جدید در اروپا علیه ایران را در صفحات اول خود (و اغلب حتی در صفحات داخلی) سانسور کردند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وزیر خارجه دانمارک پریروز گفت اتحادیه اروپا با تحریم علیه ایران موافقت کرد.


درحالی‌که برخی کشورهای اروپایی میزبان گروه‌های تروریستی ضدایرانی هستند، «اندرس ساموئلسن» وزیر خارجه دانمارک نوشت؛ اعضای اتحادیه اروپا با اعمال تحریم علیه یکی از سرویس‌های اطلاعاتی ایران به دلیل اتهامات مربوط به طرح‌ریزی ترور در خاک اروپا موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترکیه واردات نفت ایران را از سر گرفت

اروپا قرار بود تضمین بیاورد تحریم آورد!

واکنش قاسمی به تحریم چند تبعه ایرانی توسط اروپا


رویترز به نقل از وزارت خارجه دانمارک و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا در گزارشی نوشت که یک واحد از وزارت اطلاعات و دو ایرانی در لیست تروریسم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.


تصویب تحریم‌های جدید علیه کشورمان در اروپا در حالی است که اروپا از اردیبهشت‌ماه گذشته به دنبال خروج آمریکا از برجام، ۳ بار وعده کرد که مقابل تحریم‌ها می‌ایستد اما در آبان‌ماه و سپس اول ژانویه، مجدداً بدعهدی کرد تا اینکه اخیراً با تصویب تحریم‌های جدید به بهانه‌های واهی، حجت را بر بزک‌کنندگان غرب و برجام تمام کرد.


اما روزنامه‌های آفتاب یزد، شرق، هفت صبح، اعتماد، سازندگی، آرمان، همشهری، اطلاعات، جمهوری اسلامی، ایران و … به سیاق همیشه ترجیح دادند این خبر را در صفحه اول خود منعکس نکنند. اغلب این روزنامه‌ها البته اصل خبر را حتی در صفحات داخلی نیز منتشر نکردند.


این روزنامه‌ها در سال‌های اخیر سهم مهمی در بزک آمریکا و سپس اروپا داشته و وعده‌های فریبکارانه و بی تضمین آنها را بارها تبدیل به تیتر یک خود کردند اما اکنون خبرهای واقعی را که نشانه بدعهدی و بی‌صداقتی و خباثت اروپا و آمریکاست، سانسور می‌کنند.


اغلب این روزنامه‌ها همچنین دیروز، اظهار وزیر اطلاعات و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره دروغ بودن ادعای شکنجه یکی از کارگران بازداشتی نیشکر هفت‌تپه را هم سانسور کردند؛ حال آن‌که اصل ادعای دروغ را با آب و تاب و با مدد گرفتن از برخی نمایندگان معلوم‌الحال مجلس پوشش داده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس