کد خبر 926266
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۰
12

به گفته پلیس تعداد افراد به قتل رسیده در لندن با فعالیت باندهای مواد مخدر رابطه مستقیم دارد.

به گزارش مشرق، آمار قتل در شهر لندن، در سال ۲۰۱۸ به بیشترین میزان در ده سال گذشته رسید.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» بر اساس آماری که پلیس لندن منتشر کرده، در سال ۲۰۱۸ دستکم ۱۳۴ مورد قتل در پایتخت انگلستان رخ داده که در ۲۴ مورد، قربانی کمتر از ۱۹ سال سن داشته است. از این ۲۴ نفر، ۱۸ مورد با چاقو، ۵ مورد با سلاح گرم و یک مورد با ضربه به سر به قتل رسیده‌اند. یک پنجم این مقتولین را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

بالاترین آمار قتل در لندن طی ۱۰ سال اخیر

بحران اسیدپاشی و چاقوکشی در لندن

سفیر ایران در انگلیس تهدید به قتل شد

طی ۱۰ سال اخیر، آمار قتل در لندن بالا بود، اما این آمار در سال ۲۰۱۸ به بیشترین حد رسید. پیش‌تر در سال ۲۰۰۸، تعداد قتل‌ها به ۱۵۴ نفر رسید که نسبت به سال قبل خود ۱۵ درصد افزایش داشت.

«کرسیدا دیک» رئیس پلیس متروپولیتن خشونت‌های خیابانی را «اولویت شماره یک» دانسته و خاطرنشان کرد ۱۲ ماه گذشته «چالش‌برانگیز» بوده است. وی در جلسه‌ای با خبرنگاران گفت تعداد قتل‌های خانوادگی افزایش داشته، اما آمار جوانانی که در خیابان چاقو خورده‌اند، کاهش یافته است.

خانم دیک گفت: «با قاطعیت کامل تلاش می‌کنیم تا جایی که بتوانیم خشونت را در خیابان‌ها کاهش دهیم. چاقو خوردن جوانان برایم معیاری کلیدی است و روند آن رو به کاهش است. فکر می‌کنم باید تلاشمان را در این زمینه در سال بعد حفظ کنیم و این موضوع همچنان دارای اولویت بالا باقی خواهد ماند».

در لندن کودکانی را می‌توان یافت که ۹ سال بیشتر ندارند اما سلاح حمل می‌کنند، به این گمان که امنیتشان را حفظ می‌کند. این در حالی است که مقامات در خصوص «نسل سوخته‌ای» هشدار می‌دهند که به واسطه دشواری زندگی و وجود باندهای مواد مخدر به وجود آمده است.

خانم دیک افزود قدرت اعمال ایست و بازرسی افزایش یافته و ممکن است در مناطق گشت زنی «که احتمال حضور فعالیت باندها وجود دارد» به‌کار گرفته شود.

«استیو اوکانل» رئیس کمیته پلیس و جرایم شورای شهر لندن گفته است آمار قتل در سال ۲۰۱۸ «یک تراژدی نه فقط برای افراد متأثر یعنی خانواده و دوستان قربانیان، بلکه برای تمامی اهالی لندن» بود.

پلیس به ارتباط بین خشونت و «مسیرهای روستایی» شبکه پخش مواد مخدر اشاره کرده که در این مسیرها از افراد آسیب‌پذیر و کودکان برای انتقال غیرقانونی مواد مخدر به مشتریان خود در نواحی روستایی استفاده می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس