کد خبر 394245
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹

منابع سوری از ضربات محکم ارتش سوریه به مواضع و مراکز تجمع گروه های تروریستی تکفیری در حومه حلب، ادلب و حمص و هلاکت ده ها تروریست و انهدام چندین خودرو و مقادیر زیادی سلاح و مهمات متعلق به آن ها خبر دادند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نوشت: یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح،‌حملات خود علیه تجمعات گروه های تروریستی تکفیری را افزایش دادند که به انهدام استحکامات و تجهیزات آن ها و هلاکت شمار زیادی از آن ها منجر شد.

یک منبع نظامی به سانا گفت یک یگان از نیروهای ارتش سوریه دریک عملیات ویژه،‌شماری از اعضای گروه های تروریستی را در شهرک الاتارب در غرب شهر حلب به هلاکت رساندند.

منطقه الاتارب در جاده باب الهوی واقع است که یکی از مهمترین گذرگاه های نفوذ تروریست های تکفیری با حمایت دولت ترکیه است به طوری که جیمز کلاپر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) پنجشنبه گذشته گفته بود حدود 60 درصد تروریست های خارجی از طریق ترکیه وارد سوریه می شوند.

گروه‌های تروریستی تکفیری نیز در صفحات خود در پایگاه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شماری از اعضای خود اعتراف کردند.

روز گذشته نیز چندین خودرو تروریست ها دربرخی مناطق حومه حلب از جمله حریتان،‌حندرات،‌الرضوانیه،‌الاتارب، کروم عزیره،‌کفرحمره،‌عندان، بابیص، خان طومان و مصیبین منهدم کرده و شمار زیادی از تروریست ها را هم به هلاکت رساندند.

حملات گسترده ارتش به مخفیگاه‌های تروریست‌ها در حومه حماه و ادلب


یگان هایی از ارتش سوریه همچنین در عملیات خود  علیه تروریست های وابسته به گروه موسوم به فوج صقور الغاب، جبهه النصره و جبهه اسلامی مورد حمایت آل سعود وهابی در حومه شمالی و شرقی حماه و ادلب، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

یک منبع سوری گفت یگان هایی از ارتش سوریه حمله تروریستی به محور الزلاقیات،‌المصافنه والبویضه در حومه شمالی و شمال غربی حماه را دفع کردند.

این منبع خاطر نشان کرد بیشتر تروریست هایی که دست به این حمله زدند، به هلاکت رسیدند و برخی دیگر هم زیر آتش سنگین ارتش پا به فرار گذاشتند.

به گفته این منبع، یگان هایی از ارتش سوریه در عملیات ویژه و متمرکز خود علیه مراکز تجمع گروه های تروریستی تکفیری در روستای اللحایا و جنوب اللطامنه در شمال غربی شهر حماه،‌تلفات زیادی به آن ها وارد کردند.

این منبع افزود این عملیات به هلاکت شماری از تروریست های تکفیری و انهدام تیربارها و توپخانه های سنگین و 12 خودرو حامل تروریست ها و سه خودرو زرهی خبر داد و گفت یگان هایی از ارتش همچنین در چندین عملیات ویژه و گسترده خود علیه مخفیگاه های گروه های تروریستی در شهرک کفریتا در نزدیکی شهرک مورک که ارتش سوریه در اکتبر گذشته پس از نابودی آخرین مخفیگاه تروریست های جبهه النصره بر آن مسلط شد، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساند.

همچنین حملات کوبنده ارتش به مخفیگاه ها و مواضع تروریست های تکفیری در روستای الرهجان در حومه السلمیه به کشته شدن شمار زیادی از تروریست ها و انهدام سلاح ها و مهمات آن ها منجر شد. از سوی دیگر یک یگان از نیروهای ارتش پس از عملیات رصد کردن و پیگرد تروریست ها، شماری از آن ها را در جنوب روستای الفاسده و روستاهای عدله وام میال در حومه شرقی حماه به هلاکت رساندند.

در حومه ادلب هم یک منبع نظامی از حملات گسترده ارتش به مخفیگاه ها و مراکز تجمع تروریست های جبهه النصره،‌گروه های تروریستی موسوم به الجبهه الاسلامیه و حرکه احرارالشام الاسلامیه که از حمایت آل سعود برخودارند، در روستاهای ابوالضهور، الحمیدیه، الغزال و تپه سلمو در منطقه ابوالظور خبر داد.

به گفته این منبع،‌این حملات به هلاکت شمار زیادی از تروریست های تکفیری و انهدام چندین خودرو و تجهیزاتی که برای ارتکاب اقدامات جنایتکارانه علیه مردم حومه ادلب از آن ها استفاده می کردند،‌ منجر شد.

این منبع همچنین گفت یک یگان از نیروهای ارتش، در عملیاتی در شمال ادلب شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند. تروریست ها از ملیت های مختلف همچنان از طریق گذرگاه باب الهوی از ترکیه وارد سوریه می شوند و از حمایت حکومت اردوغان برخوردار هستند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها و انهدام سلاح ها و مهمات آن ها در روستای افس در شمال شهرک سراقب و عملیات نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریست ها در روستای  البویطی در شرق شهر ادلب خبر داد که طی آن شمار زیادی تروریست به هلاکت رسیدند.

این منبع خاطر نشان کرد عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری در روستای الغفر در دشت الروج نیز شماری کشته و زخمی به جا گذاشت،‌این منطقه، نقطه ارتباطی میان مناطق جسرالشغور و اریحا و حارم واقع در نوار مرزی با ترکیه به شمار می رود که تروریست ها از طریق خاک ترکیه وارد سوریه می شوند، این تروریست ها از ملیت های مختلف از جمله ترکی، سعودی،‌قطری و افغانی هستند.

انهدام مخفیگاه‌های تروریست‌ها در حومه شمال و شرق حمص

خبر دیگر اینکه،‌نیروهای ارتش در عملیات خود علیه تروریست های تکفیری در منطقه جزل در حومه تدمر، چندین داعشی را به هلاکت رساندند. در حومه شمال و شرق حمص هم مخفیگاه های گروه های تکفیری هدف حملات نیروهای ارتش قرار گرفت.

به گفته یک منبع نظامی سوری، نیروهای ارتش،‌مراکز تجمع گروه تروریستی داعش را در اطراف چاه های نفت جزل در شمال غرب تدمر هدف حملات خود قرار دادند که طی آن علاوه بر کشته و زخمی شدن چندین تروریست،‌تجهیزات آن ها هم منهدم شد.

بر اساس گزارش سانا،‌گروه تروریستی داعش همچنان به سرقت نفت و فروش آن از طریق دلالان ترک با حمایت مستقیم دولت اردوغان ادامه می دهد که این اقدام، نقض صریح قطعنامه 2199 شورای  امنیت سازمان ملل متحد است که بر ضرورت جلوگیری از خرید نفت و آثار باستانی از گروه های تروریستی تاکید می کند. همچنین باید به اقدام دولت ترکیه در تسهیل ورود هزاران تروریست مزدور به خاک سوریه اشاره کرد.

منبع سوری خاطر نشان کرد نیروهای ارتش،‌در عملیات خود در روستاهای المنوخ، الشنداخیه، رجم القصر، الهبره  الشرقیه و ابولیه در حومه شرقی حمص،‌شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

در تلبیسه نیز نیروهای ارتش، ضمن به هلاکت رساندن شماری از تروریست های تکفیری، سلاح ها و مهمات آن ها را منهدم کردند.

تروریست ها پیشتر متحمل خسارت ها و تلفات سنگین در روستای القنیطرات در حومه تلبیسه شده بودند، تروریست های جبهه النصره در این مناطق به خرابکاری و ویران کردن تاسیسات زیربنایی در حومه شمالی حمص دست می زنند.

منابع سوری همچنین از ضربات محکم نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های گروه های تروریستی در الرستن و تپه الرستن خبر دادند که این عملیات به انهدام سلاح ها و مهمات و هلاکت شماری از تروریست های فعال در منطقه منجر شد.

گروه های تروریستی تکفیری در تریبون های رسانه های مشکوک خود در شبکه های ارتباط اجتماعی به هلاکت شماری از  اعضای خود از جمله سعیدالابراهیم و عبدالوکیل الفرملی اعتراف کردند.

هلاکت شماری از تروریست‌های تکفیری در تپه‌های قلمون در حومه دمشق

در حومه دمشق و در تپه های قلمون و مغرالمیر، نیروهای ارتش در عملیات خود علیه مخفیگاه های تروریست های تکفیری، شمار زیادی از آن ها را کشتند یا زخمی کردند.

بر اساس این گزارش،‌ده ها تروریست که بیشتر آن ها وابسته به جبهه النصره شاخه القاعده در سرزمین شام هستند،‌از طریق رشته کوه های القلمون در نزدیکی مرزهای لبنان با حمایت جریان  المستقبل و برخی رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس که به موضع گیری خصمانه علیه سوریه ها معروف هستند،‌نفوذ می کنند.

از حومه جنوب غربی دمشق هم خبر می رسد که مخفیگاه های تروریست ها هدف حملات نیروهای ارتش قرار گرفت و بسیاری از آن ها به هلاکت رسیدند. تروریست های جبهه النصره با استقرار در روستاهای مجاور روستای مغرالمیر با هماهنگی مستقیم رژیم اشغالگر اسرائیل از انواع کمک های این رژیم برخودار بوده و مجروحان آن ها هم در بیمارستان های رژیم مداوا می شوند.

در هم کوبیده شدن مخفیگاه‌های تروریست‌ها در درعا و حومه قنیطره

یک منبع نظامی سوری به سانا گفت یگان های ارتش سوریه، کانون های تروریستی وابسته به جبهه النصره را در شهر درعا متلاشی کردند. این نیروها همچنین مخفیگاه های گروه های تروریستی در حومه درعا و قنیطره را که مرتکب جنایات علیه شهروندان می شوند،‌هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی در درعا به سانا گفت نیروهای ارتش با تکیه بر اطلاعات مردم محله درعا شماری از تروریست های تکفیری را به هلاکت رساندند و سلاح ها و مهمات آن ها را هم منهدم کردند.

نیروهای ارتش همچنین دو مخفیگاه گروه های تروریستی را در اطراف پارک المخیم در محله درعاالبلد منهدم کردند. بیشتر تروریست های فعال در این منطقه تحت فرماندهی جبهه النصره و آنچه لواء شهداء حوران خوانده می شود، قرار دارند.

در الجیزه واقع در 13 کیلومتری مرزهای اردن،‌یک یگان از نیروهای ارتش سوریه در یک عملیات گسترده،‌شماری از تروریست های تکفیری را که بیشتر آن ها عضو جبهه النصره بودند،‌به هلاکت رساندند.

یک منبع نظامی گفت این عملیات به انهدام تجهیزات سنگین و خودروهای گروه های تروریستی منجر شد.تروریست ها که بیشتر آن ها خارجی هستند با حمایت های رژیم های منطقه ای و حاشیه خلیج فارس ،‌به سوریه نفوذ می کنند.

این منبع افزود در عملیات نیروهای ارتش علیه مراکز تجمع گروه های تروریستی در الشیخ مسکن در شمال درعا،‌ مقادیری سلاح و مهمات آن ها منهدم و طی آن شمار زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند که بیشتر آن ها وابسته به جبهه تروریستی النصره بودند که اقدامات جنایتکارانه خود را با هماهنگی مستمر دشمن اسرائیلی انجام می دهند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش در کفرناسج و اطراف روستای المال، پنج خودرو مجهز به تیربار تروریست ها را منهدم کرده و در تل (تپه)المال،‌الطیحه،‌کفرناسج و تل الحماره در شمال غرب درعا شماری زیادی از تروریست ها در عملیات نیروهای ارتش کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش همچنین ضربات محکمی به گروه های تروریستی در شهرک های سملین و انخل در منطقه جیدور حوران وارد کردند که بر اثر آن استحکامات گروه های تروریستی وخطوط امدادرسانی آن ها با رژیم اشغالگر اسرائیل از هم فرو پاشیده است.

خبر دیگر اینکه در عملیات دقیق نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های تروریستی در شهرک های جاسم و بصرالحریر در شمال غربی شهرک درعا شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند. به گفته منابع سوری،‌تروریست های تکفیری که برخی از آن ها خارجی هستند،‌همواره با حمایت برخی رژیم های عربی به سوریه نفوذ می کنند.

در ورودی شمالی شهر درعا و در اطراف شهرک عتمان ، نیروهای ارتش در یک عملیات هدفمند و متمرکز، شمار زیادی از تروریست ها را به هلاکت رساندند.

منابع سوری اعلام کردند نیروهای ارتش توانستند مقرها و مخفیگاه های تروریست ها را در منطقه اللجاه منهدم کنند، منطقه اللجاه پناهگاه امن گروه های تروریستی به شمار می رود .

اوضاع امنیتی حومه قنیطره


منابع سوری از ادامه جنایات مزدوران رژیم صهیونیستی از جمله جبهه النصره در حومه قنیطره و هلاکت شمار ی از آن ها در عملیات ارتش خبر دادند.

بر اساس گزارش سانا،‌روز گذشته نیز نیروهای ارتش ضربات محکمی به مراکز تجمع گروه های تکفیری در شهر محسره واقع در مرزهای اداری با استان درعا وارد کردند که طی آن شماری زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.

بر اساس گزارش منابع سوری، گروه های تکفیری فعال در حومه قنیطره از حمایت های گسترده رژیم صهیونیستی برخوردار هستند و مجروحان آن ها هم در بیمارستان های رژیم درمان می شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس