در صورتی که نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و تیپ فاطمیون موفق به تصرف کامل منطقه ملاح بشوند، با اشراف آتشی که بر جاده کاستیلو پیدا خواهند کرد، آخرین مسیر تدارکاتی و تسلیحاتی تروریستها در حلب مسدود خواهد شد.

ارتش سوریه در یک قدمی بزرگترین پیروزی/ حلب در آستانه محاصره کامل قرار گرفت/ خبر خوش برای شیعیان نبل و الزهرا/ کمک خواهی تروریست‌ها با بلندگوی مساجد +فیلم، عکس و نقشه/اماده انتشارگروه بین الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از سه زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «حلب» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «نبل و الزهرا»، تحولات میدانی جبهه «ادلب»  رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه حلب


در ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در محور شمالی شهر حلب برای محاصره تروریستهای تکفیری مستقر در محلات این شهر و جداسازی  این محلات از حاشیه شمالی استان حلب و مرزهای کشور ترکیه، درگیری‌های شدید میان ارتش سوریه و حزب الله از یکسو با تروریستهای تکفیری از گروههای جبهه انصار دین (متشکل از چند گروه از تروریستهای قفقازی ، چچنی ، ازبکستانی ) در محور عملیاتی بریج – اردوگاه حندرات واقع در مدخل شمال شرقی شهر حلب در جریان است.

تحولات میدانی سوریه


 فیلم درگیریهای شدید میان تروریستهای جبهه اسلامی و ارتش در محور عملیاتی بریج را از اینجا دریافت کنید
 
تحولات میدانی سوریه
گروههای تشکیل دهنده جبهه انصار دین وابسته به جبهه النصره
 
تحولات میدانی سوریه
فرمادهان چچنی و سعودی جبهه انصار دین وابسته به جبهه النصره ، نفر دوم از سمت راست صلاح الدین چچنی فرمانده این جبهه می باشد

دو روز پیش نیروهای ارتش سوریه و حزب الله پس از استقرار و تثبیت موقعیت خود بر روی تپه استراتژیک مشرف بر دو منطقه "العویجه و الانذار" موسوم به "مجبل العویجه" اشراف آتش کاملی بر دو میدان "بعیدین و جندول" که در امتداد مسیر جاده ارتباطی – تدارکاتی گروههای مسلح در اتوبان کاستیلو (آخرین شاهراه حیاتی تدارکات نظامی تروریستها از مرزهای ترکیه) قرار دارد، حاصل کرده اند و هرگونه تردد تروریستها و کاروانهای تسلیحاتی و امدادی آنها در این مسیر را رصد و به موشک و خمپاره و توپخانه و آتش مسلسل‌های سنگین هدف قرار می دهند.

فیلم درگیریها میان ارتش سوریه و تروریستهای جبهه اسلامی در محور بریج - اردوگاه حندرات را از اینجا دریافت کنید

تحولات میدانی سوریه
 تپه مجبل العویجه که طی نبردهای سه روز پیش به تصرف نیروهای ارتش و حزب الله در آمده است

خطر محاصره شهر حلب از سوی ارتش سوریه و گروههای هم پیمان آن و دچار شدن به سرنوشت خفت بار تروریستهای تکفیری مستقر در حمص قدیم (بافت قدیمی و تاریخی شهر حمص در غرب سوریه که تروریستهای تکفیری مستقر در آن پس از یک سال و نیم محاصره کامل و شدید از سوی ارتش سوریه و حزب الله و بر جای ماندن تلفات صدها نفری در صفوفشان مجبور به تن دادن به شروط ارتش سوریه مبنی بر تحویل کلیه تسلیحات سنگین و نیمه سنگین و انبارهای مهمات و سلاح و خروج از منطقه و انتقال به منطقه تعیین شده از سوی ارتش شدند) فرماندهان گروههای تروریستی – تکفیری فعال در حلب و افسران سرویس اطلاعاتی کشور ترکیه که عملا طراح و مجری کلیه عملیاتهای نظامی تروریستهای تکفیری در استانهای شمالی کشور سوریه می باشند را وادار به چاره اندیشی برای باز نگاه داشتن خط ارتباط با مرزهای ترکیه جهت جلوگیری از محاصره شهر و ادامه ارسال سلاح و تروریست به داخل شهر حلب کرده است.
 
تحولات میدانی سوریه

در همین راستا طی یک هفته اخیر گروههای مختلف تروریستی زیر مجموعه "جبهه اسلامی" و "ارتش آزاد" که از گروههای وابسته به سرویس اطلاعاتی ترکیه می باشند ، اقدام به عملیات تعریض و بازسازی برخی جاده های ارتباطی فرعی خروجی شهر حلب بویژه در محله "شیخ مقصود در شمالی ترین نقطه این شهر کرده اند.

(محله شیخ مقصود منطقه ای دارای بافت کرد نشین می باشد که از ابتدای وقوع بحران تروریستی در حلب در کنار گروه تروریستی ارتش آزاد ایستاد اما در عملیاتهای نظامی گروههای تروریستی مشارکت مستقیم نداشته است) برخی منابع خبری وابسته به گروههای تروریستی از خروج تدریجی تروریستهای مستقر در داخل شهر حلب از معابر جدید الاحداث و فرار آنها به سمت مناطق حاشیه شمالی این شهر خبر داده اند.

فیلم گشودن معبر تردد جدید در منطقه شیخ رز در محله کرد نشین شیخ مقصود حلب را از اینجا دریافت کنید

 

تحولات میدانی سوریه
تصرف مزارع ملاح – نبردهای شدید در داخل روستای ملاح

به موازات نبردها در محور بریج – اردوگاه حندرات ، از ساعات ابتدایی صبح امروز ، ارتش سوریه و حزب الله حمله وسیعی را به مواضع گروههای تروریستی تکفیری در محور عملیاتی "الملاح"  واقع در حاشیه شمالی شهر حلب با هدف تکمیل محاصره این شهر و شکستن محاصره دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء سازماندهی و اجرا کرده اند که منجر به تصرف مزارع اطراف منطقه ملاح شده است.

در صورتی که نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و تیپ فاطمیون موفق به تصرف کامل منطقه ملاح بشوند، با اشراف آتشی که بر جاده کاستیلو پیدا خواهند کرد عملا این آخرین مسیر تدارکاتی و تسلیحاتی تروریستهای مستقر در هر حلب نیز مسدود خواهد شد. هم اکنون شدید ترین نبردهای نظامی میان نیروهای ارتش، حزب الله، تیپ سر افراز فاطمیون و دفاع وطنی در داخل روستای ملاح در جریان است. بیش از نیمی از روستای ملاح در کنترل کامل رزمندگان شیعه و ارتش سوریه قرار گرفته و نبردها برای تصرف باقیمانده آن نیز ادامه دارد.
 
تحولات میدانی سوریه

تلفات تروریستهای تکفیری در نبرد با شیرمردان ارتش سوریه و مجاهدین شهادت طلب شیعه به حدی بوده است که تمامی رسانه های آنها مملو از پیامهای درخواست کمک و اهدای خون از ساکنین منطقه حاشیه شمالی حلب شده است. بلندگوهای مساجد این منطقه تکفیری نشین بطور مرتب ساکنین این مناطق را دعوت به جهاد علیه ارتش سوریه و اعزام به جهات نبرد برای دفاع از اتوبان کاستیلو می کنند!
   
تحولات میدانی سوریه
تعدادی از هلاک شده های گروه تروریستی جبهه النصره در نبردهای منطقه حاشیه شمالی حلب

هم اکنون  نبردهای زمینی میان دو طرف با شدت هر چه تمامتر در جریان است و یگان توپخانه و موشکی ارتش سوریه بطور همزمان مواضع تروریستهای تکفیری در منطقه ملاح و عقبه تدارکاتی – تسلیحاتی – نیرویی آنها در شهرهای اطراف همچون عندان و حریتان را هدف گلوله باران و موشک باران شدید قرار می دهند.
 
تحولات میدانی سوریه
شهر حریتان هدف موشکها و بمبارانهای شدید نیروهای مجاهد شیعه قرار دارد
 
تحولات میدانی سوریه
تحولات میدانی جبهه نبل و الزهراء

پس از حدود یک هفته ، عملیات نظامی زمینی گروه تروریستی "جبهه النصره" (شاخه رسمی القاعده در سوریه) علیه مردم  بی دفاع دو شهر شیعه نشین "نبل و الزهراء" واقع در حاشیه شمالی شهر حلب مجددا از سر گرفته شده است. نیروهای گروه "جبهه انصار دین"(تروریستهای چچنی،ازبک،قفقازی و سعودی) از روز گذشته حملات شدیدی را در منطقه "جمعیت جود" واقع در جنوب شهر الزهراء بر علیه مواضع نیروهای "کمیته های مردمی دفاع از نبل و الزهراء" آغاز کرده اند.

 فیلم پیام زیبای شیخ احمد حسون مفتی اهل سنت کشور سوریه خطاب به رزمندگان شیعه کمیته های مردمی دفاع از نبل و الزهراء را از اینجا دریافت کنید

تحولات میدانی سوریه 

همزمان با حملات زمینی ، دهها گلوله خمپاره و موشک به منازل شهروندان سوری این دو شهر پرتاب شده است که موجب وارد آمدن خسارات شدید مالی و مجروح شدن تعدادی از ساکنین شده است. بلافاصله پس از این اقدام ، نیروهای مدافع اقدام به مکان یابی منبع پرتاب این موشکها در روستای "بیانون" در جنوب شرقی شهر الزهراء کرده و آن را به وسیله چندین موشک هدف قرار داده اند.

تحولات میدانی جبهه حاشیه شمالی حماه – حاشیه جنوبی ادلب

پس از سلسله عملیاتهای نظامی موفق نیروهای ارتش سوریه مستقر در استان "حماه" واقع در شمال کشور سوریه به فرماندهی سهیل الحسن (معروف به نمر=ببر) که منجر به پاکسازی اکثر شهرهای حاشیه شمالی این استان از اشغال تروریستهای تکفیری از گروههای همچون ارتش آزاد ، حرکت حزم ، جبهه النصره (شعبه القاعده در سوریه) ، جبهه اسلامی و ... گردید از حدود یک ماه پیش تا کنون چشمهای ملت سوریه در انتشار گسترش عملیات نظامی ارتش  ارتش سوریه تا پاکسازی آخرین مقرهای تکفیریها در این استان و استان همجوار "ادلب" بوده است.
 

تحولات میدانی سوریه
مناطق تحت سیطره تروریستها با رنگ سیاه و مناطق تحت سیطره و پیشروی ارتش سوریه با رنگ قرمز نشان داده شده است

از حدود یک هفته پیش تحرکات نظامی دو طرف نشان از آمادگی برای مرحله دوم نبرد حکایت دارد. در همین زمینه نیروهای ارتش سوریه با انتقال گسترده نیرو و تسلیحات سنگین و خودروهای زرهی (تانک و نفر بر) از فرودگاه نظامی حماه به شهر مورک در شمالی ترین نقطه این استان ، و استقرار گسترده هزاران نیروی نظامی از ارتش ، دفاع وطنی ، حزب الله و ... در انتظار اعلان ساعت صفر (دستور حمله) برای هجوم به مواضع تروریستها می باشد.
 
تحولات میدانی سوریه
سرهنگ سهیل الحسن فرمانده کاردان نیروهای ارتش سوریه در استان حماه


به گفته یک منبع نظامی ارتش سوریه ، هدف اصلی دور جدید عملیات در جاشیه شمالی حماه ، گسترش آن به سمت مناطق جنوبی استان همجوار یعنی ادلب است. این منبع نظامی به خبرنگار "مشرق" گفت که ارتش سوریه بنا دارد تا به شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب حمله کند و آن را از تروریستهای تکفیری جبهه النصره بازپس گیرد و پس از آن پیشروی خود را سریعا به سمت شهر "معره النعمان" ادامه دهد.

هدف ارتش سوریه از اجرای عملیات مذکور شکستن محاصره دو پادگان بسیار بزرگ و استراتژیک "الحامدیه" و "وادی الضیف" در جنوب شهر معره النعمان می باشد. هدف اول نیروهای ارتش سوریه و متحدین آن پادگان "الخزانات"  واقع در شمال شهر مورک و جنوب شرقی شهر خان شیخون می باشد که از حدود دو هفته پیش صحنه نبردهای پراکنده و پیشروی ها و عقب نشینی های تاکتیکی نیروهای ارتش سوریه بوده است.
 
تحولات میدانی سوریه

در واقع نیروهای ارتش سوریه برای استفاده از موقعیت مهم این پادگان (که در سال گذشته به اشغال تروریستهای جبهه النصره در آمده بود) جهت استقرار نیرو و آغاز هجوم از دو محور شرقی و حنوبی به شهر خان شیخون در صدد تصرف آن می باشند. از دو روز گذشته بر شدت حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع "جبهه النصره" در منطقه خان شیخون و پادگان الخزانات افزوده شده است. بطورهمزمان یگان توپخانه ای ارتش سوریه مستقر در شمال شهر "مورک" اقدام به گلوله باران شدید این دو منطقه کرده است.
 
تحولات میدانی سوریه

نیروهای جبهه النصره و جبهه اسلامی با درک خطر قریب الوقوع بودن زمان حمله سراسری ارتش سوریه به خان شیخون و اقدام برای شکستن محاصره یک و نیم ساله پادگانهای وادی الضیف و الحامدیه ، از سه روز پیش بصورت گسترده ای در اطراف این دو مقر نظامی ارتش سوریه مستقر شده و بر شدت حملات روزانه خود برای تصرف آنها افزوده اند.

فیلم حملات تروریستهای مجهز جبهه النصره به مواضع ارتش سوریه در پادگانهای وادی الضیف و الحامدیه را از اینجا دریافت کنید
 
تحولات میدانی سوریه
تروریستهای تکفیری چچنی و سعودی مستقر در اطراف پادگانهای الحامدیه و وادی الضیف در جنوب و شرق شهر معره النعمان
 
تحولات میدانی سوریه
استفاده تروریستها از انواع تسلیحات سنگین شامل توپ و تانک در حملات به دو پادگان الحامدیه و وادی الضیف

 در این میان تا روز جمعه گذشته بعلت شرایط جوی (بارانی و مه آلود بودن هوای منطقه) نیروی هوایی ارتش سوریه امکان پشتیبانی هوایی و بمباران مواضع تروریستهای مستقر در اطراف دو پادگان را نداشت و تنها برای هشدار به تروریستها اقدام به پرتاب یک فرودند موشک زمین به زمین با کلاهک خوشه ای به سمت مقر اصلی تروریستهای تکفیری در شهر معره النعمان که به نوعی عقبه امدادی – تسلیحاتی و نیرویی آنها محسوب میشود کرد.

تحولات میدانی سوریه 
ظاهرا تروریست‌ها شلیک موشک هشدار ارتش را مورد عنایت! قرار ندادند ، به همین دلیل همزمان با مساعد شدن وضعیت جوی منطقه از صبح روز شنبه ، هواپیماهای بمب افکن ارتش سوریه اقدام به حملات هوایی مکرر به شهر معره النعمان کرده اند که تا کنون تعداد حملات به 10 مرتبه رسیده است. شدت و گستردگی حملات هوایی ارتش سوریه به مواضع تروریستها در این شهر به حدی بوده است که موجب ترس و وحشت گسترده آنها شده است که این موضوع از رصد فعالیتهای رسانه های وابسته به تروریستها به خوبی قابل احساس می باشد.
 
تحولات میدانی سوریه
حمله به روستای رهجان در نزدیکی شهر سلمیه جنوب استان حماه


 در تحولی دیگر از عصر روز گذشته نیروهای جبهه النصره و ارتش آزاد و جبهه اسلامی برای اینکه تمرکز عملیات نظامی ارتش سوریه را از عملیات پاکسازی در حاشیه شمالی حماه و شهر خان شیخون در استان ادلب منحرف کنند ، اقدام به گشودن جبهه جدید نبرد با ارتش در منطقه "السلمیه در جنوب شرقی شهر حماه کرده اند. به همین هدف نیروهای جبهه النصره روز گذشته اقدام به هجوم گسترده به مواضع نیروهای دفاع وطنی مستقر در روستای "رهجان" واقع در پنجاه کیلومتری جنوب شهر حماه و از توابع شهر "سلمیه" کرده اند.

منابع رسانه ای وابسته به جبهه النصره از اجرای یک عملیات انتحاری توسط یکی از عناصر این گروه تروریستی با نام " فارس الحریری معروف به ابوبکر الکویتی"(دارای اصالت سوری متولد شده در کشور عربی کویت از پدری سوری اهل روستای داعل در جنوب شهر شیخ مسکین و مادری کویتی) در پاسگاه اصلی نظامی در ورودی این روستا و هجوم زمینی و اشغال آن خبر داده اند. این منابع روستای رهجان را روستایی علوی مذهب و از حامیان نظام سوریه مرفی کرده و بر کشتار ساکنین آن (با هدف جلب توجه ارتش سوریه) تاکید کرده اند.
  
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
تصویر عامل انتحاری و لحظه انفجار خودروی انتحاری در مقابل پاسگاه نظامی نیروهای دفاع وطنی در ورودی روستای رهجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    1 0
    اردوغان هنوز وضوش رو نگه داشته خخخخ مطمئن باشید تروریستا محاصره شده تو حلب باید شاهد تکرار سناریوی حمص باشن همین الانشم دارن گله ای فرار میکنن رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه در شب اربعین گل کاشتن حق بر باطل پیروز است.
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    امیدوارم بزودی خبر آزادسازی تمام مناطق سوریه و عراق رو از شر جنایتکاران مزدور سعودی و صهیونیستی از همین سایت مشرق بخونم
  • سید علی ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    خوشحال شدم ممنون مشرق. ان شاءالله به قول دوستمون خبر ازاد شدن کل سوریه عراق رو پخش کنی. زنده باد حزب الله ارتش سوریه عراق
  • عباس م 61 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    بزنید بکشید این ......ها رو.
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    نگارش متن خیلی عجیب بود. مثلا: شهر حریتان هدف موشکها و بمبارانهای شدید نیروهای مجاهد شیعه قرار دارد.. آیا فکر نمی کنید این مطلب تایید جنگ شیعه و سنی است؟
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    مشرق جان با تحلیلهای متخصصان نظامی شما تا الان باید یک میلیون بار ارتش سوریه بر مخالفین پیروز میشد!!!!
  • مشرقی تیر ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اللهم النصر جیوش المسلمین بحق الثقلین !!!
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    زنده باد شیر ایران سردار سلیمانی
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    مشرق عزیزم از اینکه به حرف مخاطبینت گوش میدی و گزارشات رو روزانه منتشر میکنی واقعا ممنونم این اخبار حلب را هنوز بعد جند ساعت از صدا و سیسما و خبرگزاری بی عرضه فارس هم نشنیدیم واقعا سرعت عمل و دقت و تعهدت به مستند کار کردن ادم رو به تحسین وا میداره
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    خدایا پیروزی را زودتر نصیب کن تا اردوغان خیانتکار و آمریکای جنایتکار دماغ سوخته شوند
  • علي ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    تشكر، لطفا هروزه گزارشي از سوريه را منتشر كنيدچون سايتهاي ديگه چيز خاصي منتشر نميكنند. اگر از مبارزه با تروريستهاي داعش در عراق هم اينگونه گزارشات مصل منعكس كنيد خيلي عالي ميشود. با تشكر فراوان
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این یک تجربه ای از کنار هم قرار گرفتن افراد با ملیت مختلف مسلمان در یک موقعیت جنگی هست .هر چند خطای زیادی دارند و روبروی هم هستن. اگر امکان این بود که دریک موقعیت یر علیه اسراییل باشد.انوقت فاتحه اسراییل خونده هست. به امید انروز .انشالله
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    انشالله
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    ایجاد تمام این قائله در سوریه وعراق درحقیقت دست وپا زدنهای آخر صهیونیسم است و إن شاء الله فرزند این زايمان پردرد فرزند مبارکی برای جامعه بشری خواهد بود
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    این یزیدیان زمانه را باید ذبح کرد هنوز انتقام خون امام حسین گرفته نشده
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    I LOVE SURIA THE ASSAD OF ALL ARABS
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    اونجا که گفتی شهر حربتان مورد موشک توپخانه مجاهدین شیعه قرار گرفت خوب نیست به جای مجاهدین شیعه بنویسید نیرو های ارتش سوریه
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    زنده باد بشار اسد بزرگ
  • aras ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    چرت نگو تقریبا تمام تحولات از پیروزی ها تا شکست ها رو کاملا توضیح داده حتی بعضی اوقات چرایی اون ها رو بررسی کرده
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    0 0
    چیه ذبح ذبح راه انداختی تروریستها برای همین وحشیگری منفور هستن شیعه سیدالشهدا (ع)باید از کی الگو بگیره؟!؟!
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 0
    انگار یکیه که مرض داره بیخودی منفی بده! روان آخه این چش بود منفی دادی هان؟ قاطی
  • حسام ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
    0 0
    احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس