کد خبر 925406
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
تیم ملی ایران

شاید جام‌ملت‌های ۲۰۱۹ جزو معدود تورنمنت‌هایی باشد که خیال هواداران و کادرفنی می‌تواند از جناح چپ تیم ملی و مدافع چپ راحت باشد.

به گزارش مشرق، دفاع چپ همیشه برای تیم ملی ایران یک پست استراتژیک بوده است. پستی که همیشه حواشی عجیب و غریبی می‌آفریند. پستی که بازیکنانی مانند ستار زارع، پولادی، شاهرودی، مجتبی محرمی، بداوی و … در لیست خاطراتش دیده می‌شوند. نگاهی به اسامی این لیست برای این که متوجه شوید که دفاع چپ ایران در این سال‌ها چه حواشی‌ای داشته کافی است.

بیشتر بخوانید:

سردار آزمون یکی از مهاجمان ترسناک جام ملت‌ها +عکس

ستار زارع و مهرداد پولادی دو بازیکنی هستند که با اخراج‌شان شاید سرنوشت ایران در جام‌ملت‌ها را عوض کردند. در جام ملت‌های ۲۰۰۴ که ایران به مرحله نیمه نهایی رسیده بود به مصاف چین رفت که ستار زارع مدافع چپ تیم ملی در آن بازی بود. زارع در آن بازی اخراج شد تا شاگردان برانکو به ضربات پنالتی رفته و بازی را واگذار کنند. زارع بازیکنی بود که پیش از این هم انتقادات زیادی بر حضور او در تیم ملی مطرح می‌شد و خیلی‌ها اعتقاد داشتند که این بازیکن در حد واندازه پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. ۱۰ سال بعد پولادی هم به سرنوشت زارع دچار شد و تیم ملی مقابل عراق مانند بازی با چین به ضربات پنالتی‌ها رفت و بازنده اخراج شد.

البته داستان‌های مدافعان چپ تیم ملی به همین دو مورد بسنده نمی‌شود و موارد دیگری مانند درگیری بداوی با رحمان رضایی در جریان بازی با عمان یا درگیری مجتبی محرمی با داور یا خط خوردن رضا شاهرودی در آستانه شروع جام ملت‌های ۹۶ توسط محمد مایلی‌کهن را هم به آن اضافه کرد.

امسال جناح چپ ایران در اختیار یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی قرار دارد. حاج صفی که نه مانند بعضی از بازیکنان نسبت به توانایی فنی‌اش اما و اگر وجود دارد و نه مانند بعضی دیگر بازیکن پرحاشیه‌ای است. حاج‌صفی را می‌توان یکی از بهترین مدافعان چپ تاریخ فوتبال ایران نامید.

او در آخرین بازی تدارکاتی ایران مقابل تیم ملی قطر یک خطای پنالتی مرتکب شد که باعث شد تا بازی یک- یک شود. اگرچه اشتباه می‌تواند از هر بازیکنی در هر پستی و با هر سطح فنی سر بزند و به خصوص در بازی‌های دوستانه که درصد آن بسیار بالاتر می‌رود اما این اتفاق باعث شد تا طلسم‌های مدافعان چپ در جام‌ملت‌ها بار دیگر مرور شود. البته هواداران تیم ملی امیدوارند که حاج‌صفی سهم اشتباهاتش را قبل از شروع جام‌ملت‌ها انجام داده باشد و کاملاً آماده و بی‌اشتباه حاضر برای شروع جام‌ملت‌های آسیا باشد. حاج‌صفی که به تازگی وارد باشگاه صدتایی‌ها شده و با وجود جوانی یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان ایران است نقطه قوت تیم کی‌روش به حساب می‌آید. تیم ملی ایران که برای شکستن طلسم ۴۰ ساله قهرمانی پا به امارات می‌گذارد این طلسم‌شکنی را از جناح چپ شروع کرده تا سرانجام به قهرمانی برسند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس