کد خبر 924848
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
یونسکو

واشنگتن و تل‌آویو به بهانه رویکرد ضد صهیونیستی سازمان یونسکو، بعد از سه ماه به صورت رسمی از این نهاد خارج شدند.

به گزارش مشرق، ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه ۱ ژانویه ۲۰۱۹) در اعتراض به رویکرد ضد اسرائیلی سازمان «آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو) رسماً از این نهاد بین‌المللی خارج شدند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو از حدود یک سال قبل در دستور کار این دو قرار داشته و امروز با پیش رفتن امور اداری آن، فقط رسمی شد.

بیشتر بخوانید:

نماد شکست آمریکا در سازمان ملل

ایالات متحده گفته بود برای اینکه در یونسکو باقی بماند، خواستار «تغییرات بنیادین» در این سازمان، مخصوصاً برنامه «میراث جهانی» آن است که بعضاً اماکن مقدس در اراضی اشغالی را برخلاف خواسته و فشارهای صهیونیست‌ها، میراث اسلامی و فلسطینی نامیده است.

رژیم صهیونیستی نیز طی سال‌های اخیر به دلیل قطعنامه‌های متعدد یونسکو در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اشغالگری اسرائیل، از این سازمان خشمگین بود و بارها تلاش می‌کرد با تهدید یا تطمیع کشورهای عضو را از رأی دادن علیه خود باز دارد.

کارشناسان اما معتقدند که خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو تأثیر اقتصادی چندان مهمی روی این سازمان نمی‌گذارد زیرا یونسکو از سال ۲۰۱۱ به‌دلیل انتخاب فلسطین به عنوان یک عضو دائم، که به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد، با کاهش بودجه از سوی واشنگتن و تل‌آویو مواجه شده بود.

البته وزارت خارجه آمریکا به دلیل تعطیلی ده روزه دولت فدرال هنوز نتوانسته در این باره بیانیه‌ای صادر کند.

اما این اولین باری نیست که واشنگتن به بهانه‌های واهی از یونسکو خارج می‌شود. ایالات متحده در سال ۱۹۸۴ با ادعای سو مدیریت، فساد و جهت‌گیری به سمت شوروی، از یونسکو خارج شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    6 3
    سازمان ها بدون امریکا هیچی نیستن و جنبه تشریفاتی میگیرن و بعد از چند سال از بین میرن
  • قریشی IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    2 5
    بودن اینها هم نه تنها نفعی برای جامعه جهانی نداشت بلکه سراسر ضرر بود . همه بخشهای سازمان ملل تنها ابزاری هستند برای بهره برداری های خودشان و بهانه گرفتن از کشورهای دیگر
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    3 3
    امریکا داره روز به روز منزوی تر مشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس