ظریف نمایه - کراپ‌شده

وزیر خارجه ایران به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خروج از «سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو) واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران امروز سه‌شنبه تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خروج از «یونسکو» را به تمسخر گرفت.

ظریف با اشاره به توافقاتی که تا کنون دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از آنها خارج شده نوشت: «بعد از برجام، توافق نفتا، پیمان ترنس - پسیفیک (TPP) ، معاهده جوی [پاریس] و… رژیم ترامپ- همراه با رژیم اسرائیل- امروز رسماً از یونسکو خارج شدند. چیزی مانده که دولت ترامپ و رژیم دست‌نشانده‌اش از آنها خارج شوند؟ شاید کلاً سیاره زمین!»

بیشتر بخوانید:

اولین نقض حریم‌هوایی لبنان توسط اسرائیل در ۲۰۱۹

ادامه فروپاشی احزاب رژیم صهیونیستی

آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو خارج شدند

تصویب ۲۰ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی طی سال ۲۰۱۸

ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه ژانویه ۲۰۱۹) با متهم کردن سازمان «آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد» (یونسکو) به رویکردهای ضداسرائیلی رسماً از این نهاد بین‌المللی خارج شدند.

ایالات متحده گفته بود برای اینکه در یونسکو باقی بماند، خواستار «تغییرات بنیادین» در این سازمان، مخصوصاً برنامه «میراث جهانی» آن است که بعضاً اماکن مقدس در اراضی اشغالی را برخلاف خواسته و فشارهای صهیونیست‌ها، میراث اسلامی و فلسطینی نامیده است.

رژیم صهیونیستی نیز طی سال‌های اخیر به دلیل قطعنامه‌های متعدد یونسکو در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اشغالگری اسرائیل، از این سازمان خشمگین بود و بارها تلاش می‌کرد با تهدید یا تطمیع کشورهای عضو را از رأی دادن علیه خود باز دارد.

کارشناسان اما معتقدند که خروج آمریکا و رژیم صهیونیستی از یونسکو تأثیر اقتصادی چندان مهمی روی این سازمان نمی‌گذارد زیرا یونسکو از سال ۲۰۱۱ به‌دلیل انتخاب فلسطین به عنوان یک عضو دائم، که به مذاق صهیونیست‌ها خوش نیامد، با کاهش بودجه از سوی واشنگتن و تل‌آویو مواجه شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علي IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    2 7
    ظىيف نفهميده كه بزودي اساسا بنابىتعبيررهبري وسنت الهي خدابرظالمان طغيانگرازصفحه روزگارنابودميشود
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    5 1
    مرگ بر ضد وزارتت ای بزرگمرد.یکی از دلایلش دیپلماسی قوی شما عزیز بزرگوار فرزند انقلاب، دلسوز، شجاع و متدین بوده
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    2 8
    خودت رو ناراحت نکن آقای وزیر اگه از کره ی زمین هم خارج شوند شما همچنان در برجام میمانید و عضو همه ی توافقات می شوید چون به ابلیس ایمان دارید
  • چلارسی IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    4 3
    عجب آقای وزیر توئیتی، ای دارنده مدال لیاقت و مدیریت، ای سیاستمدار، بعد نن جون کروبی بود با امریکا مذاکره و به امضای ظریف اعتماد کرد ای ساده لوح. بقول مثل معروف یه چیزی شده که چشات داره روشن میشه.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
    0 1
    هرهرهرهرهرهر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس