55555.jpg

نیروهای یمنی عملیاتی را با پشتیبانی یگان های موشکی و توپخانه ای از منطقه «وادی ملح» برای تسلط بر پایگاه نظامی مهم و راهبردی «کوفل» آغاز کردند.

به گزارش مشرق، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی غرب استان مآرب حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصار الله در یک عملیات گسترده به مواضع نیروهای مزدور سعودی در جبهه شرقی «صرواح» هجوم آوردند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات خود را با پشتیبانی یگان‌های موشکی و توپخانه‌ای از منطقه «وادی ملح» به سمت پایگاه نظامی مهم و راهبردی «کوفل» انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

فلج شدن تحرکات نیروهای مزدور سعودی در جنوب شرق استان جیزان عربستان

کشته و زخمی شدن ۷۵۰ نیروی شورشی در شمال شرق استان پایتخت یمن

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصار الله یمن پس از درگیری‌های سنگین ۶ ساعته موفق شدند خود را به نزدیکی این پایگاه نظامی بسیار مهم برسانند و ۶۰ تن از نیروهای مزدور سعودی را در این محور کشته و زخمی کنند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با مشرق از ادامه درگیری‌های در محور غربی این پایگاه نظامی خبر داد و افزود: نیروهای یمنی درصدد هستند تا مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند.
 

نقشه میدانی یمن
برای مشاهده اندازه اصلی نقشه، روی آن کلیک کنید

این منبع میدانی با بیان اینکه پایگاه نظامی مهم «کوفل» از اصلی‌ترین مکان‌های تجمع و استقرار نیروهای مزدور سودانی تحت حمایت رژیم سعودی در استان مارب است، گفت: ارتفاعات شمالی و جنوبی حومه این پایگاه نظامی از جمله «اتیاس، کوفل، دهفان و اطهف» در اشغال نیروهای مزدور سعودی است و همین مسئله تثبیت مواضع را برای نیروهای یمنی در این محور سخت کرده است.

وی تصریح کرد: نیروهای یمنی باید همزمان با انجام عملیات برای به کنترل درآوردن پایگاه نظامی «کوفل»، ارتفاعات حومه را هم از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج کنند تا بتوانند مواضع خود را در این محور تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، از محور غربی و شمال غربی پایگاه نظامی «کوفل» خبر می‌رسد، درگیری‌ها در حومه منطقه «وادی ملح» و ارتفاع «الاشقری» میان نیروهای یمنی و مزدوران سعودی در جریان است.
 


بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و انصارالله درصدد هستند بر حومه شمال غرب و غرب پایگاه نظامی «کوفل» سیطره پیدا کنند تا امنیت غرب استان مارب را به طور کامل تأمین کنند.

خبرها از مناطق جنوبی ارتفاع «هیلان» در شرق جبهه صرواح در غرب استان یمن حاکیست، نیروهای یمنی عملیات غافلگیرانه‌ای را علیه نیروهای مزدور انجام دادند و موفق شدند چند پایگاه نظامی را به کنترل دربیاورند.
 

برای مشاهده اندازه اصلی نقشه، روی آن کلیک کنید


حدود ۴۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در این عملیات موفق شدند «بلال شایف علاو»، رئیس عملیات نظامی گردان شاهین ۱ و «عبدالرحمن مصلح» از فرماندهان منطقه هیلان را به همراه «ربیع عبده الهیصمی» از فرماندهان گردان شاهین ۱ به هلاکت برسانند.

در حال حاضر، حدود ۷ درصد از مساحت استان مارب شامل مناطق غربی از جمله «صرواح» در کنترل نیروهای یمنی است اما ۸۸ درصد از خاک این استان در اشغال نیروهای مزدور سعودی است؛ حدود ۵ درصد دیگر از مساحت استان مارب در اشغال گروه‌های تروریستی القاعده و داعش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • FR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    44 3
    نصر من الله و فتح قریب
  • کهنوش بایکمر IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    31 2
    الهم عجل الولیک الفرج
  • محمـّ؁د IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    23 2
    به روحیه ی انقلابی، ایمان وصف ناشدنی، شجاعت تحسین برانگیز و مقاومت حیرت انگیز نیروهای انصارالله یمن واقعا باید درود فرستاد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    11 0
    عقب نشینی در مناطق کوهستانی نوعی خودکشی محسوب می شود یمنی ها باید هر چه سریعتر باید مناطق کوهستانی شرق صنعا را پاکسازی نمایند حریب و مصلوب در اولویت باید قرار بگیرد
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    13 1
    نیروهای مزدور سودانی را عین سگ بکشید دستتون درد نکنه اینها از قاره آفریقا آمده اند آزادی خواهی مردمی را سرکوب کنند مرگ بر بشیر مرگ بر مزدوران سودانی مرگ بر القاعده و امارات و سعودی
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    8 1
    باید ارتش یمن را به موشکهای ضد زره مجهز کرد برخی خیانت ها به انصار الله شده همین دادن موشکهای بالستیک به یمن و خودداری از دادن موشکهای ضدزره از این صنف است
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    3 2
    شبیه سازی جنگ یمن به لبنان بزرگترین خیانت نگیم بزرگترین اشتباه راهبردی ایران در خصوص یمن بوده است چون جنگ یمن بیشتر به جنگ سوریه و یا جنگ ایران و عراق شباهت داشت و جنگ موشکهای بالستیک اصلا نبود بلکه جنگ زمینی و برنده ان در خاک مشخص می شد
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
      2 0
      حق با ایشون هست. دیدیم که پدافند موشکی پاتریوت سعودی به خوبی از مس موشکهای انصار الله برامد. اگر انصار الله به موشک های ضد زره مجهز بود صحنه درگیری خیلی عوض میشد.
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    6 1
    احسنت
  • سیاوش IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۷
    5 0
    احسنت برغیرت وشجاعت مثال زدنی انصارالله وارتش یمن پیروزی باشماست. چون حق باشماست.تاآزادی کامل یمن چندقدم باقیست.
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    2 0
    جنگ یمن ترکیبی ازجنگ کلاسیک وچریکی است که انعطاف انصارلله دراجرای هردونوع رزم عالی بوده است . امادرجنگ داخل سرزمینی عملیاتهای شهادت طلبانه حساب شده میتواند ضمن ایجادرعب آزادسازی مناطق کلیدی را تسریع بخشد . درجنگ چریکی وجود نیروهای شهادت طلب درپیشانی نیروی عمل کننده باعث گیجی نیروی نوک دشمن وتلفات سنگین وتسخیر سریع هدف میشود . تنهاسرعت درشکستن خط دفاعی درسرتاسر مناطق درگیر میتواند وضع رابرگرداند . درغیراینصورت تلفات وفرسایش نیرووتجهیزات ودربعد انسانی جان دادن بسیاری ازمردم مبتلا به بیماریهای واگیر وگرسنگی عمومی ومرگ آینده راغیر قابل پیش بینی میکند . دشمن مردم یمن تمام کمبودهای متنوع هم هست بنابراین یک استراتژی برنده لازم است که دشمن را باوضع جدید ومرگ آور روبرو کند . ناچارملتی که شهادت ومظلومیت راتنفس میکند تکیه برمردانی را باید که بااهدای جان خویش درعملیاتهای استشهادی بزرگ وکوچک جنگ را درداخل مغلوبه کنند . حزب الله لبنان زمان داشت عقبه داشت ومحاصره نبود امابقول سیدمقاومت اهمیت جنگ یمن وقداست وسنگینی آن تابحال قابل مقایسه نیست . ماشینهای پرازمهمات ومردان الهی سواربرآنها دراین زمان لازمه سرعت بخشی به موفقیتها وآرامش قلوب مومنین است . درعین حال انصارالله بیشترازگذشته باید با عشیره های بزرگ وکوچک وآنهاکه به دشمن یمن کمک میکنند باب گفتگو رانبندد وبا صداقت وخلوص خود ادعای طمع انصارالله به قدرت بدون مشارکت سایرین راباطل کند . خوشحالم که درالحدیده گامهایی مهم ودرهایی مهم بازشد وآرزومیکنم بزودی یمن صدای تیروتفنگ را الا برای ابرازشادی ودرجشنهای عروسی جوانانش نشنود . همسایه بد داشتن سرنوشت سالهای اخیر یمن شده است اما این امکان هم وجود دارد که با سقوط آل سعود حرمین شریفین سایه محبت اهل عربستان را بعداز سایه والطاف الهی وخلیفه الله صاحب الامر عج براین ملت ایمانی وبافرهنگ بگستراند .
  • مصطفی AE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    1 0
    بزرگواری که تعیین روش جنگ رو خیانت توصیف کردی یادمون نره این عزیزان بیشتر حمایت معنوی از ایران میگیرند و شاید استشاری ولی در صورت درست بودن فرض اول هم تصمیم گیران فرماندهان و استراتژیست ها هستند و حتما وار رو به خوبی میشناسند.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۸
    0 0
    امنیت استان مأرب؟!!!! این جوری که از نقشه مشخص است کل این استان به جزء چند کوه و تپه در اختیار دولت عدن است. کمی از استفاده از واژه هایتان دقت کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس