یمن1.jpg

مناطق مختلف یمن و استان های جنوبی عربستان در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بین رزمندگان یمنی با شورشیان بود.

به گزارش مشرق، مناطق مختلف یمن و استان های جنوبی عربستان در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تحولات میدانی در محورهای مختلف به شرح ذیل است:  

استان مآرب

تازه ترین خبرها از تحولات میدانی یمن حاکیست، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله در یک عملیات دقیق موفق شدند کاروانی از نیروهای مزدور سعودی را در بخش «صرواح» در غرب استان «مآرب» شناسایی کنند.

بیشتر بخوانید:

چه مناطقی از شهر الحدیده در اشغال نیروهای ائتلاف است؟

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی کاروان نظامیان مزدور سعودی را در منطقه «المخدره» درصد کردند و با حملات عافلگیرانه آنان را به شدت هدف قرار دادند؛ شماری زیادی از نیروهای مزدور در جریان درگیری های سنگین یک ساعته کشته و زخمی شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در جریان این عملیات توانستند «علی عمیسان»، فرمانده میدانی نیروهای مزدور در منطقه «المخدره» را به همراه ۵ تن ازهمراهانش به هلاکت برسانند؛ این فرمانده میدانی مسئولیت بخش «مدغل» را هم در این محور برعهده داشت.

حدود ۷ درصد از استان مآرب شامل مناطق غربی از جمله «صرواح» تحت کنترل رزمندگان یمنی است؛ حدود ۹۳ درصد از استان شامل مناطق شمالی، مرکزی، شرقی و جنوبی از جمله «مفرق جوف، ماس، سد مارب، حریب و ...» در اشغال نیروهای مزدور و گروه های تروریستی داعش و القاعده است.

استان الجوف 

از بخش «المتون» در غرب استان الجوف خبر می رسد، دهها تن از نیروهای مزدور حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در منطقه «حام» انجام دادند اما در کمین تله‌های انفجاری گرفتار شدند و ضربات مهلکی را متحمل شدند.

به گزارش مشرق شمار زیادی از از نیروهای مزدور در جریان این کمین کشته و زخمی شدند و شمار دیگری هم که جان سالم به در برده بودند به سمت مناطق شرقی متواری شدند و عقب نشینی کردند.

گزارش ها حاکیست، نیروهای مزدور در این عملیات درصدد بودند بخش «المتون» را به اشغال دربیاورند و مواضع خود را در بخش «المصلوب» تثبیت و به طور کامل امن کنند اما با هوشیاری نیروهای یمنی ناکام ماندند.

براساس اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی ضد حملاتی را از محور جنوبی بخش المتون و مناطق غربی علیه نیروهای مزدور در بخش المصلوب (دروازه شمال شرق ورود به استان صنعاء) انجام دادند و ضربات سنگینی را به نیروهای مزدور سعودی وارد آوردند.

به گزارش مشرق، بیش از ۷۵ درصد از استان الجوف از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و ...» در اشغال نیروهای مزدور است؛ بیشتر مناطق اشغالی استان الجوف بیابانی است.

تحولات میدانی استان نجران عربستان 

خبرها از جنوب غرب استان نجران در جنوب عربستان حاکیست، نیروهای یمنی در حملاتی گسترده و غافلگیرانه به شدت مواضع نیروهای مزدور و نظامیان سعودی را هدف قرار دادند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، مواضع نیروهای مزدور سعودی در منطقه «طلعه» هدف قرار گرفت و دهها تن از آنان در جریان این حملات کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی و پایگاه های نیروهای مزدور وارد شد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی درصدد هستند با نا امن کردن مناطق جنوبی استان نجران عربستان، مسیر کمک رسانی به نیروهای مزدور در استان الجوف را مسدود کنند و یک کمربندی دفاعی و امنیتی در حومه شمال و شمال شرق استان صعده ایجاد کنند.

استان جیزان

از بخش های جنوبی استان جیزان  در جنوب عربستان خبر می رسد، دهها تن از نیروهای مزدور با پشتیبانی جنگنده های سعودی حملات گسترده ای را علیه نیروهای یمنی در محور شرقی کوه «النار» انجام دادند.

گزارش ها حاکیست، نیروهای یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند حملات را در این محور دفع کنند و تلاش نیروهای مزدور را برای سیطره بر محور شرقی کوه «النار» ناکام بگذارنند.

به گزارش مشرق، حدود ۳۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یمنی در تلاش هستند با مشغول کردن نظامیان سعودی و نیروهای مزدور در استان  جیزان، از شدت حملات به شمال استان حجه بکاهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سرباز آل سعود US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    6 57
    بعد از یمن نوبت شما ایرانی هاست که از گرسنگی . . .
    • ایرانی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      27 2
      امریکایی بیا تا تکه تکه شی و جسدت خوراک ماهی های خلیج فارس بشه
    • میم‌کاف IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      20 0
      شما فعلا با کل کشورهاتون در مقابل یمن به زانو دراومدین! اونم اسرائیلتون که ۲روزه به غلط کردن افتاد و درخواست صلح داد! :) دیگه چه خبر؟ میایم بالا سرتون! آماده به دریا زدن باشید!
    • سروش IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      18 0
      شما بفرمایید جنس پوشکت چیه؟ احتمالا آمریکاییه، خیلی مهم نیست فقط یادت باشه دلار تا یه جایی بدردت میخوره ها!!!.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    5 20
    البته به قول مشرق:رزمندگان انصارالله نیویورک را تصرف کردند و ضربات سنگینی به نیروهای ارتش امریکا وارد کردند و ارتش امریکا از نیویورک و حومه ی ان عقب نشینی کرد!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      3 0
      خيلي دردت آمد؟
  • جاوید بن سلمان US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    7 45
    سانتریفیوژ های سعودی پر سرعت تر از همیشه در جهت مهار ایران میچرخند ، به زودی خبر تجهیز ارتش عربستان سعودی به مدرن ترین تسلیحات اتمی را خواهید شنید .
    • AU ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      12 1
      یادمه عربستان به مصر کمی نزدیک شد. جوروسالم پست به شدت ابراز نگرانی کرد. یقین بدانید که هرگز این کار را نخواهند کرد. نه جنگنده هایی که به عربستان می دهند قادر به جنگ الکترونیک هست و نه نیروگاه های اتمی که بر ای آنها می سازند قادر به کار کردن هست. فقط جیبش را خالی می کنند و روی کاغذ طرح های جاهطلبانه برایش می کشند. تنها ملتی پیروز هست که کار کند و زحمت بکشد.
    • کوهرنگ IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      1 0
      فعلا برو شتر بن سلمانت را تیمار وفضله هاش تمیز کن چون می خواهد در مسابقه ملخ خوری وتداور الابل شرکت کنه.خخخخ
    • سید حسن IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
      0 0
      میخواد بلدباشن تا ازش استفاده کنن
  • IT ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    28 7
    یمن تنهاست... مرگ بر مزدوران سعودی و اماراتی
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    8 14
    ما که هر وقت خبر خوندیم نیروهای یمنی کمین زدن ضد حمله شد، نابود کردن مقر زدن غافلگیر کردن تله انفجار گذاشتن چهل نفر هلاک شدن و ...! این طرف مقابل حداقل با اون همه نیرو ابزار و این همه بخش قرمز یعنی کاری نمیتونه انجام بده؟ ؟ یه اسیری چند تا کشته و پیشروی؟
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    2 18
    باید ضربات در مناطق کوهشتانی شدت یابد ام نباید از اهمیت حدیده کاسته شود باید هر چه سریعتر این شهر از محاصره خلاصی یابد وگرنه تمام دشتاوردهای ده سال اخیر حوثی ها به باد می رود
  • حاج سالار IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    4 3
    فکر کنم الان مهمترین محور ، محور الحدیده هست چرا پس هیچ چیزی از الحدیده ننوشتین
  • بهزاد کریمی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
    29 3
    چرا کمک مناسبی به انصارالله نمیشه؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
      6 0
      بابا قید این کشورهای نامسلمان و آدم فروش پست را بزنید و بیائید طبق تکلیفمان از یمن و کشورهای مسلمان دفاع کنیم تا کور شود هر آنکه در او غش باشد تازه این بزدل ها با ورود ایران میخواهند مردم مظلوم را آزار دهند که آنهم بیش از این نمی شود خداوند عذابشان را بیشتر کند . یا حسین فاطمه (ص)
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
    10 6
    باید ایران مستقیم وارد بشه . شتر سواری دولا دولا نمیشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس