666666.jpg

نیروهای یمنی در نتیجه حملات سنگین هوایی و توپخانه ای، بخش های از شمال غرب استان حجه را تخلیه کردند و در آستانه یک خطر جدی هستند.

به گزارش مشرق، صدها تن از نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم عربستان سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن در شمال غرب استان حجه انجام دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: حملات نیروهای مزدور سعودی از مناطق اشغالی شمال و شمال غرب استان حجه علیه نیروهای یمنی در شمال شرق و جنوب شرق منطقه «حرض» صورت گرفت.

بیشتر بخوانید:

تامین امنیت دروازه شرقی استان‌های صعده و عمران در اولویت نیروهای ارتش و انصارالله یمن + نقشه میدانی و عکس

عملیات بزرگ نیروهای یمنی برای کنترل مهم‌ترین پایگاه نظامی نیروهای مزدور سعودی + نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان اینکه حملات نیروهای مزدور با پشتیبانی گسترده جنگنده‌های رژیم سعودی آغاز شد، گفت: حجم حملات هوایی و زمینی باعث شد تا نیروهای یمنی مناطق شمال شرقی و جنوب شرقی منطقه «حرض» را تخلیه کنند.

وی از اشغال مناطق مهمی از جمله «حوثله، الراحله» و بخش‌های مرکزی و غربی کوه «الحصنین» خبر داد و گفت: حمله نیروهای مزدور سعودی برای نفوذ به عمق و شرق منطقه «حرض» با شکست روبه رو شده و نیروهای یمنی در این محورها مقاومت می‌کنند.
 


به گزارش مشرق، درگیری‌ها در حومه شرقی کوه «الهجه» در شرق منطقه «وادی حرض» همچنان در جریان است و نیروهای یمنی با ضد حملات کوتاه و مستمر تلاش می‌کنند تا مانع از سقوط مواضع در این محور شوند و از محاصره منطقه «حرض» جلوگیری کنند.

به گفته منایع میدانی، اگر نیروهای مزدور سعودی در مثلث «عاهم» بتوانند شمال منطقه را به جنوب کوه «الحصنین» متصل کنند، نیروهای یمنی در منطقه «حرض» محاصره خواهند شد و کار برای آنان سخت می‌شود.

اگر چه نیروهای مزدور سعودی با حملات سنگین هوایی و زمینی توانسته‌اند فشار را بر منطقه «حرض» افزایش دهند اما نیروهای یمنی در محورهای دیگر به ضد حملات خود ادامه دادند و ضریات سنگینی را به طرف مقابل وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ویژه یمنی در یک رصد دقیق موفق شدند چند گروه از نیروهای مزدور سعودی را در ارتفاع «العلم» در غرب کوه «النار» در نزدیکی مرزهای مشترک با استان جیزان شناسایی کنند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان‌های موشکی و توپخانه ای قرار دادند.
 


به گزارش مشرق، یگان‌های موشکی و توپخانه ای پس از دریافت اطلاعات، مواضع نیروهای سعودی را در محورهای شناسایی شده به شدت هدف قرار دادند و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کردند.

در جریان این عملیات دقیق، خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور سعودی وارد آمد؛ از صحرای «المیدی» در شمال غرب استان حجه و نزدیکی مرزهای عربستان خبر می‌رسد، یگان موشکی و توپخانه ای تجمع کاروان نظامیان رژیم سعودی را به صورت دقیق هدف قرار داد.

شماری از نظامیان عربستانی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند و چند خودروی نظامی آنان منهدم شد؛ در حال حاضر، صحرای «میدی» در اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی سعودی است.

به گفته منابع میدانی، کمین دقیق نیروهای یمنی در بخش حیران منجر به هلاکت شماری از نیروهای مزدور سعودی و انهدام دو خودروی نظامی آنان شد؛ نیروهای یمنی در یک ماه گذشته با انجام ضد حملات مستمر موفق شده‌اند پیشروی نیروهای مزدور سعودی را در بخش «حیران» متوقف کنند.
 


دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان این ضد حملات کشته و زخمی شده‌اند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد شده است؛ بخش‌های وسیعی از بخش حیران در حال حاضر در اشغال نیروهای مزدور سعودی است

به گزارش مشرق، ۱۰ درصد از مساحت استان حجه (شمال و شمال غرب) به اشغال درآمده است اما نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از خاک این استان از جمله مناطق «شمالی، مرکزی، جنوبی و غربی» در کنترل دارند.

استان حجه در شمال غرب کشور یمن واقع شده و از محور غربی با دریای سرخ، از شمال با استان جیزان عربستا و از محور جنوبی با استان الحدیده و از محور شرقی با استان عمران هم مرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    15 9
    یا قاصم الجباربن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    1 3
    أین مبید العتاة و المردة
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    15 4
    یا من لا حول و لا قوة إلا به
  • جاوید ملک سلمان US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    7 62
    ایرانی ها باید در برابر خاندان آل سعود تعظیم کنند .
    • مظلوم IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      9 7
      منتظر باشین. براتون آموزش عملی تعظیم کردن داریم. همه چی باید زمانش فرابرسه.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      15 1
      کسی که بدون آمریکا دو هفته دوام ندارد دیگران را تهدید نمی کند . اربابت در گوری خواهد خفت که برای دیگران کنده است .
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      11 1
      نوکر اسراییلی دیگه
    • BE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      4 1
      بعد میرن خر از قبرس میارن !
    • سید حسن IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      1 0
      به گفته مقامات امریکایی اگر اونا نبودن عربستانیهای شیرده ظرف یک هفته فارسی صحبت می کردن خفت از این بالاتر
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      1 0
      برای گاو دو کار می شود انجام داد: یا شیرش را دوشید یا اون بایدذبح کرد. فعلا که نفت و پول دارید لذا دارید دوشیده می شوید. هر وقت نفت و پول تان تمام شد اون وقت نوبت ذبح شما خواهد بود.
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      0 0
      کاربر جاوید ملک سلمان!! نکنه شما زیاد هند می روید و زیاد به شما در آن جا تعظیم می کنند.
    • احسان IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      1 0
      فعلا اونی که تغظیم میکنه گاو شیر ده ترامپ هس اخوی چند صباحی صبر کنید نوبت ضبح گاو شیر ده هم نزدیک است
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    15 6
    سعودی و صهیون و اسلاحی سگهای آمریکا هستن بهزودی سلاخیشون می کنیم
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    10 2
    باید ضد حملات همه شبانه و هر شب بصورت کوچک و مستمر باشد باید بک نبرد چریکی فراگیر در مناطق اشغالی یمن حتی در شهر عدن و مخا ادامه یابد باید عملیات چریکی در داخل شهراهای نجران و جیزان و ابها و پایگاههای نظامی سعودی انها را خسته و ناتوان کند
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
      0 2
      چشششم
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    8 7
    تا چشم لیبرال ها کور شه
  • امیرهوشنگ نورا IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    11 4
    سلام، آزاد سازی بندر عدن که پایتخت خود خوانده دولت مستعفی قبلی است، تنها راه نجات از محاصره و پیروزی کامل ملت یمن است. حمایت مستقیم از ملت یمن یک پیشنهاد نیست، بلکه یک ضرورت است، پیش از آنکه خیلی دیر شود. راه عملی آزاد سازی بندر عدن نیز تکیه محض بر حوثی ها نیست، بلکه جلب مشارکت گروه هایی مانند اخوانی های آن منطقه است. و من ا... التوفیق
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    5 0
    مگه اتش بس نیست حقوق بشر غرب کجاست
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
      6 0
      آتش بس توی این قسمت نیست ، اما اینها به همون آتش بس الحدیده هم پایبند نیستند ، بارها و بارها جلو چشم سازمان ملل نقض آتش بس کردند اما ...
  • دوربردترین سلاح IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    10 0
    دعا را فراموش نکنیم
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    7 0
    توی خونه بدون زحمت ، خوندن دعای مرزداران ( ۲۷ صحیفه سجادیه ) چقدر طول می کشه ؟ دریغ نکنیم .
  • شبهای جمعه و دعای کمیل _ برای پیروزی بر دشمنان ... IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    3 0
    دعای کمیل را قدر بدانیم که : " برای کفایت از شر اعداء و فتح باب رزق و آمرزش گناهان نافع است . " و این یعنی کمک این دعا برای غلبه بر دشمن برون و درون و دشمنی که فقر نام دارد و بسا باعث تسلط دشمنان دیگر شود .
  • فراز اول دعای مرزداران IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
    3 0
    اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَالِهِ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمينَ بارالها بر محمد و آلش درود فرست، و سرحدّات و مرزهاى مسلمانان را به عزّتت بِعِزَّتِكَ، وَ اَيِّدْحُماتَها بِقُوَّتِكَ، وَ اَسْبِغْ عَطاياهُمْ مِنْ جِدَتِكَ. پاس‏دار، و نگهبانان مرزها را به قوّتت تأیید کن، و عطایاى ایشان را به توانگرى بى‏پایانت سرشار ساز.
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    0 0
    انصارالله به شیوه ایرانی صبر پیشه کرده و برگ های آس را نگه داشته اینکه کجا بخواهد استفاده کند معلوم نیست مثلا 1 . زدن بندر پورت ، شاهرگ سودان که حتی می تونه به تجزیه برای بار دوم و سقوط حکومت این کشور ختم بشه 2 . انجام عملیات در عمق خاک سعودی برای زدن اهداف سیاسی ، اقتصادی و نظامی که در این راه توان بالای چریکی و یمنی های مقیم کمک کننده خواهند بود 3 . عملیات در دبی و مراکز حساس امارات که گردشگری و اقتصاد این کشور را هدف بگیرد فقط کافیست یک ماشین پر از مواد منفجره یک نقطه نظامی در دوبی را بزند توریست ها 24 ساعته این کشور را تخلیه خواهند کرد 4 . ائتلاف با شاهزادگان ناراضی آل سعود 5 . ائتلاف با مردمان شرق عربستان در عوامیه ، قطیف و ... که اتفاقا روی تمام نفت عربستان نشسته اند و ... انصارالله کلی برگ آس داره که هنوز رو نکرده و این فقط یک معنی می ده هنوز بر جنگ تسلط و کنترل دارند و خیلی نگران نیستند .
  • علی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
    2 0
    10 درصد استان حج که در اختیاز مزدوران سعودی است باید در اسرع وقت ازاد و مزدوران را داخل دریای سرخ بریزند تا نتوانند به استانهای دیگر دست درازی کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس