کد خبر 922823
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
کاهش 400 هزار تومانی بودجه وزارت نفت در سال 98

براساس لایحه بودجه سال 98 کل کشور بودجه پیشنهادی برای وزارت نفت مبلغ 12 میلیون 400 هزار تومان است که نسبت به لایحه بودجه سال 97 کل کشور مبلغ 400 هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش مشرق، براساس لایحه بودجه سال 98 کل کشور بودجه پیشنهادی برای وزارت نفت مبلغ 12 میلیون 400 هزار تومان است که نسبت به لایحه بودجه سال 97 کل کشور مبلغ 400 هزار تومان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید

چه بلایی بر سر بودجه دفاعی کشور آمد؟

برنامه دولت برای گران‌کردن نوشابه

وام ۲ هزار میلیاردی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

در حالی این بودجه برای وزارت نفت در نظر گرفته شده است که در اساسنامه جدید شرکت ملی نفت حاکمیت صنعت نفت بر عهده وزارت نفت تعیین شده بود؛ و این بودجه به معنی ادامه اختلال در تفکیک حاکمیت و تصدی در صنعت نفت است.

بر این اساس، علیرغم آنکه وزارت نفت نهاد حاکمیتی و حاکم بر فعالیت‌های شرکت ملی نفت است اما بودجه اداره این وزارتخانه هم از شرکت ملی نفت تامین می‌شود و وزارت نفت نمی تواند از مهم‌ترین ابزار خود یعنی تخصیص بودجه در اعمال حاکمیت بر صنعت نفت استفاده کند.

بودجه اصلی صنعت نفت در قانون بودجه زیر ردیف بودجه شرکت ملی نفت تعریف می‌شود و به همین دلیل وزارت نفت به صورت ساختاری امکان اعمال حاکمیت بر شرکت ملی نفت را ندارد.

به عبارت دیگر می‌توان گفت بودجه 12 میلیون و 400 هزار تومانی وزارت نفت حتی به اندازه حقوق یک سال یک کارگر ساده نیز نمی‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس