پیشران

برنامه «پیشران» شبکه چهار سیما، سه شنبه شب (۴ دی ماه) با موضوع «قاچاق در اقتصاد ایران» به روی آنتن می رود.

به گزارش مشرق، یکی از مصادیق بارز اقتصاد پنهان در ایران، وجود فعالیت‌های مبتنی بر قاچاق است که عمدتاً‌ به‌علل گوناگونی همچون وجود یارانه‌های سوخت و دیگر کالاهای اساسی در داخل کشور از یک‌سو و اختلاف قیمت کالاهای وارداتی و صادراتی از سوی دیگر به‌وجود آمده است که باعث می‌شود عده‌ای به‌منظور کسب سود به‌علت تفاوت قیمتی ایجاد شده میان کشور ما و کشورهای همسایه اقدام به جابجایی اجناس و فروش آنها در کشور دیگری نمایند.
گلوگاه های شکل گیری قاچاق،راهکارهای مقابله مبتنی بر تجارب سایر کشورها،تکنولوژی های شناسایی قاچاق در گمرک، درصد موفقیت پروژه ایکس ری و نقش سامانه ها در شفافیت و سلامت اقتصادی از جمله مباحثی است که در «پیشران» این هفته مورد واکاوی قرار می گیرد.
مهمانان این هفته «پیشران» دکتر علی رهبری، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور و داود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهند بود.
«پیشران» با اجرای سید مهدی مفیدی در بخش گزارش داخلی به مصاحبه با نمایندگان مجلس در خصوص مبارزه با قاچاق پرداخته است.
برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت ۲۱ سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس