2399869.jpeg

در جریان گفت‌وگوهای صلح یمن در سوئد، عملیات علیه نیروهای ارتش و انصارالله در محورهای مختلف با حملات سنگین هوایی جنگنده های سعودی ادامه داشت.

به گزارش مشرق، دور چهارم مذاکرات صلح یمن از پنجشنبه ۱۵ آذرماه با حضور طرف‌های درگیر در بحران در شهر استکهلم پایتخت سوئد آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت و در نهایت طرفین با یکدیگر به توافق رسیدند.

براساس توافق به دست آمده میان نمایندگان کمیته عالی انقلاب یمن (نیروهای مقاومت انصارالله) و هیئت وابسته به دولت مستعفی، آتش بس در شهر و بندر الحدیده از بیست و هفتم آذرماه برقرار می شود.

بیشتر بخوانید:

وقتی که عربستان در برابر فقیرترین کشور عربی راه به جایی نَبُرد

یمن، حق به حقدار می‌رسد

تلاش برای قطع ارتباط و محاصره نیروهای یمنی در استان‌های « البیضاء، إب، تعز و لحج » + نقشه میدانی

کاهش تنش در استان تعز و تبادل اسرا از دیگر مواردی به شمار می آیند که طرفین در شهر استکهلم توافق کردند و دور دوم مذاکرات هم ماه آینده بر سر موضوعات مورد اختلاف میان نمایندگان انصارالله و هیئت وابسته به دولت مستعفی برگزار می شود.  

به گزارش مشرق، در جریان گفت و گوهای صلح یمن در سوئد، عملیات ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی علیه نیروهای ارتش و انصارالله در محورهای مختلف با حملات سنگین هوایی جنگنده های سعودی ادامه داشت.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات ائتلاف علیه نیروهای یمنی اشاره کرد و افزود: حملات هوایی جنگنده های سعودی پس از توافق طرف های درگیر در بحران یمن هم به صورت متناوب جریان پیدا کرد.

 
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

این منبع میدانی با بیان این که حملات هوایی علیه نیروهای یمنی در استان الحدیده شدت بیشتری داشت، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، جنگنده های ائتلاف شهر «حیس» را دو مرتبه و شهرک «الفازه» را یک مرتبه هدف قرار دادند.

وی از ۴۰ حمله موشکی و توپخانه ای به مناطق مسکونی در کیلومتر ۱۶ و شهر «الشعب» خبر داد و افزود: یگان موشکی و توپخانه ای ائتلاف حدود ۱۱۵ مرتبه هم محله های محتلف شهر الحدیده را هدف قرار داد.

این منبع میدانی به اصابت ۱۱ خمپاره به سمت کارخانه «کمران» و منطقه «الحسینیه» در شهر الحدیده اشاره کرد و گفت: ۵۰ خمپاره و موشک و ۱۰ حمله هوایی هم سهم نیروهای یمنی در شهر الدریهمی بود.

به گزارش مشرق، نیروهای مزدور سعودی حملات گسترده ای را از چند محور با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای علیه نیروهای یمنی در ورودی های شهر الدریهمی انجام دادند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید
 

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین هوایی در برابر نیروهای مزدور سعودی مقاومت کردند و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند آنان را در تمامی محورها عقب برانند.

براساس اطلاعات به دست آمده، حدود ۴۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی هم به آنان وارد آمد و در نهایت مجبور شدند از مناطق عقب نشینی کنند.

از منطقه «حاج الاسفل» در غرب استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای مزدور سعودی حملاتی را علیه نیروهای یمنی انجام دادند اما تحرکات آنان در این محور هم رصد شد و ناکام ماندند؛ ۳۰ تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها در این محور از پای درآمدند.

به گزارش مشرق، در جریان حملات نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته دهها تن از شهروندان یمنی کشته و زخمی شدند و حالا باید منتظر ماند و دید پس از برقراری آتش بس، حملات متوقف می شود یا ادامه می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    25 11
    تاریخ اثبات می کند غربی ها همان وحشی های آدم خوار و بدور از تمدن هستند و چیزی از مذاکره نمی فهمند صرفا شیک تر شدن کت شلوار تن می کنند از همان مذاکرات هسته ایی بگیرید تا مذاکرات یمنی ها ، هیچوقت پایبند نبودند همان تاریخ راه غلبه بر استعمارگر را هم نشان می دهد مشت در برابر مشت ، راه همان راه نظامی است و تقویت پهبادی موشکی و کار روی قوای دریایی .
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    5 9
    یمنی ها باید به عملیات های ایذایی شبانه رو بیاورند وقتی موشکهای ضدزره به یمنی ها نمی رسد تنها راه مقابله موشکهای ارپی جی انهم شباه است
  • مرادین سرخ IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    9 30
    کار یمن تمام شد تسلیت
    • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      0 2
      مزه گوشت خاشقچی زیر دندونت مونده حمال صهیونیست؟
  • بنده IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    2 6
    ای کاش تاریخ دردها رو کم میکرد
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 2
    يمن يقينا پيروز خواهد شد،خدا دوست دارد که با مستضعفين مستکبرين را زيرو زبر کند و در هم بشکند. درود بر انصارالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس