سرنگونی پهپاد ائتلاف سعودی در شمال یمن

پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله با موشک زمین به هوا، یک فروند پهپاد ائتلاف سعودی را در صعده واقع در شمال یمن منهدم کرد.

به گزارش مشرق، عملیات‌ جاسوسی ائتلاف سعودی با هدف رصد پایگاه‌های نظامی و مقر فرماندهان یمنی در خاک این کشور، معمولا از طریق پهپادهای آن صورت می‌گیرد.

یکی از این پهپادهای جاسوسی ائتلاف سعودی-اماراتی اخیرا در حال پرسه‌زنی روی آسمان صعده واقع در شمال یمن بود که سامانه دفاع هوایی آن را شکار کرد.

در همین زمینه:

فیلم/ لحظه انهدام پهپاد ائتلاف سعودی در یمن

به گزارش المسیره، پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله با موشک زمین به هوا یک فروند پهپاد ائتلاف سعودی از نوع «ch-۴» را سرنگون کرده است.

دانلود

پهپاد سرنگون شده از نوع  سی.اچ-۴ (CH-۴) بوده و ساخت کشور چین است. این پهپاد پیشرفته چینی همزمان قابلیت شناسایی و تهاجمی و توانایی حمل چهار موشک از نوع AR-۱ در ارتفاع هفت هزار و دویست متری را دارد و نسخه پیشرفته‌تر این نوع پهپاد حتی می‌تواند، تا چهارصد کیلوگرم بمب با خود حمل کند.

شبکه خبری «CCTV» چین، دسامبر ۲۰۱۶ در توصیف این پهپاد در گزارشی نوشت، همه می‌دانند که پهپاد  سی.اچ-۴ (CH-۴) پرنده مشهوری است که همزمان قابلیت شناسایی و تهاجمی دارد و اولین پهپاد در نوع خود است که به خارج از چین صادر می‌شود.

برخی این پهپاد را که تاکنون به کشورهایی مثل مصر، عربستان و عراق صادر شده، شبیه پهپاد آمریکایی «MQ-۹» می‌دانند و پرواز در ارتفاع بسیار بالا و در نتیجه دور ماندن از تیررس ضدهوایی‌ها را از ویژگی‌های آن اعلام کرده‌اند.

به نوشته CCTV، طول دو بال آن، ۱۸ متر، وزن آن هنگام پرواز ۱۳۵۰ کیلوگرم و حداکثر قدرت پروازی آن پنج هزار کیلومتر در ارتفاعی بین پنج تا هفت هزار متر است.

پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله، تاکنون ده‌ها پهپاد ائتلاف آمریکایی-سعودی را سرنگون کرده است که از جمله آنها پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام کیو-۹ ریپر» است.

پهپاد مزبور اوایل اکتبر ۲۰۱۷ در منطقه «جدر» در شمال صنعا هدف نیروهای یمنی قرار گرفت و سخنگوی نظامی آمریکا نیز سرنگونی این پهپاد به‌ دست مبارزان یمنی را تائید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    6 0
    پس چینی دیگه.دوقلوی شاهد۱۲۹.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس