دستگیری قاتل متواری پیرمرد 88 ساله بعد از 990 روز + جزئیات

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری عامل قتل پیرمردی ۸۸ ساله پس از گذشت بیش از ۹۹۰ روز خبر داد.

به گزارش مشرق، در مورخه ۱۳۹۴/۲۵/۱۲  یک فقره فوت مشکوک در منطقه شهران – خیابان شهید طوقانی به کلانتری ۱۴۲ کن اعلام شد. با حضور مأمورین کلانتری در محل و تأیید خبر اولیه، موضوع به اداره دهم ویژه قتل و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای ناحیه ۲۷ تهران اعلام شد.

بیشتر بخوانید

قتل در تهران دستگیری در ترکیه

دو کودک کاشمری ؛ قربانی قاتل خاموش

کارآگاهان اداره دهم و تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ در بررسی صحنه کشف جسد، اطمینان پیدا کردند که متوفی بر اثر اصابت جسم سخت به قتل رسیده است؛ لذا پرونده مقدماتی با موضوع  قتل عمد تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دختر مقتول که بواسطه عدم پاسخگویی پدرش به تماس های تلفنی وی به محل سکونت مقتول مراجعه و پس از ورود به منزل با جسد پدرش در داخل آشپزخانه روبرو شده بود، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که شب کشف جسد ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ قرار بود تا پدرم برای حضور در مراسم چهارشنبه پایانی سال در خانه ما باشد؛ به همین علت چندین نوبت با تلفن همراهش تماس گرفتم تا به دنبال او بروم اما بر خلاف انتظار پدر پاسخگوی تماس‌های من و دیگر اعضای خانواده نبود تا اینکه من برای پیگیری موضوع به خانه پدرم رفته و در آنجا با جسد وی روبرو شدم.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که چک‌های بانکی متعلق به مقتول در حال وصول در شعبات بانکی شهر تهران است که بلافاصله طی هماهنگی با سیستم بانکی، افراد مراجعه کننده به شعبات مختلف بانکی شناسایی و در تحقیقات از آنها مشخص شد تمامی آنها رانندگان پیک‌های موتوری هستند که جوانی از آنها درخواست کرده تا نسبت به وصول چک‌ های بانکی اش اقدام نمایند.

با توجه به تحقیقات بعمل آمده از رانندگان پیک‌های موتوری و انجام چهره نگارهای متعدد، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که در تمامی موار جوانی حدودا ۴۰ ساله چک‌های بانکی متعلق به مقتول را به رانندگان پیک های موتوری تحویل داده است.

با بدست آمدن تصویر اولیه این شخص، تصویر وی به اعضای خانواده مقتول نشان داده شد که بلافاصله این جوان به هویت امیر متولد ۱۳۵۹ و به عنوان یکی از بستگان آنها شناسایی شد. اعضای خانواده مقتول پس از شناسایی تصویر امیر عنوان کردند که مقتول پس از خرید یک آپارتمان در شهر جدید پرند از امیر، با وی درگیری و اختلاف مالی پیدا کرده است.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سکونت امیر در غرب تهران اطلاع پیدا کردند که او مدت کوتاهی پس از وقوع جنایت به صورت ناگهانی ناپدید شده بگونه‌ای که حتی اعضای خانواده‌اش نیز اطلاعی از محل سکونت جدید وی ندارند؛ اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه امیر در دستور کار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا سرانجام کارآگاهان این اداره اطلاع پیدا کردند که امیر به تازگی به تهران آمده و در حال حاضر در فاز چهارم شهر جدیدی پردیس مخفی شده است.

بلافاصله کارآگاهان اداره دهم با اخذ نیابت قضایی به شهر جدید پردیس اعزام شده و پس از شناسایی دقیق مخفیگاه امیر در یک مجتمع آپارتمانی، در ساعت ۱۳:۰۰ مورخه ۱۳۹۷/۰۹/۲۰  وی را دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

امیر در اظهارات اولیه به سرقت دسته چک و جعل امضای مقتول جهت برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اعتراف کرد اما منکر هرگونه اطلاع داشتن از جنایت شد تا نهایتا پس از ارائه شواهد، دلایل و قرائن غیرقابل انکار لب به اعتراف گشود و صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش در خصوص انگیزه و نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: بنده یک خانه را بهمراه وسایل داخل آن در شهر جدید پرند به مقتول فروخته بودم اما مقتول پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان خرید خانه مدعی شد که من اقدام به سرقت قسمتی از لوازم داخل خانه کردم.

به این بهانه، طی تماس‌های مکرر با من و اعضای خانواده‌ام به من و آنها نسبت دزدی می‌زد و زمانیکه به این رفتارش اعتراض کردیم شروع به ناسزاگویی و فحاشی می‌کرد تا اینکه در مورخه ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ به قصد صحبت به خانه مقتول رفتم؛ زمانیکه وارد خانه مقتول شدم او حتی اجازه صحبت به من نداد و مجددا شروع به ناسزاگویی کردن به من و اعضای خانواده‌ام کرد و همین موضوع باعث عصبانیت من شد.

در یک لحظه مقتول را به عقب هل دادم که وی تعادل خودش را از دست داد و روی زمین افتاد و سرش محکم به زمین برخورد کرد؛ وقتی بالای سرش رفتم متوجه شدم که او نفس نمی‌کشد؛ برای آنکه صحنه را سرقت نشان دهم اقدام به سرقت قسمتی از مدارک مقتول از جمله دسته چک‌های بانکی وی نموده و به سرعت از خانه خارج شدم.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    3 0
    جوان قلدری که پیرمرد ناتوان ۸۸ ساله را به قتل رسانده؟!! این بیشرف انسان که نیست هیچ از حیوان پست تره و مستحق مرگ بسیار سخت باید باشه تا عبرت دیگر مظلوم و ناتوان کشان گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس