شستا

براساس اطلاعات موجود در روزنامه رسمی، مدیر روابط عمومی وزارت کار در هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان نیز حضور دارد.

 سرویس اقتصاد مشرق - قریب به یک ماه قبل و پس از کش‌وقوس‌های فراوان ذی‌نفعان شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی (شستا) با دستور محمد شریعتمداری وزیر جدید کار و رفاه اجتماعی، لیست اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت های تابعه  وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  برای دسترسی عموم منتشر شد.

بیشتر بخوانید

اسامی هیات مدیره‌های شستا و صندوق بازنشستگی کشوری +دانلود

گرچه نفس انتشار این فهرست در راستای شفافیت انتصابات این مجموعه عظیم و در عین حال رانت‌خیز اقدام مثبت و قابل تقدیری است اما در طرف دیگر ماجرا، وجود اسامی افرادی که دو یا چند شغل داشته و طی این سال‌ها از قِبل حضور در این سمت‌ها حقوق‌های کلانی دریافت کرده‌اند مایه تاسف است.

به عنوان نمونه می‌توان به لیست اعضای هیئت مدیره شرکت های زیر مجموعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تامین یا همان هلدینگ تاپیکو از زیر مجموعه های شستا اشاره کرد که آنچه مشخص است محمود مخدومی، مدیر عامل این هلدینگ برای معاونین و مدیران خود در هلدینگ تاپیکو یک پست هم در شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ در نظر گرفته است. بر این اساس ۱۳ نفر از مدیران این هلدینگ در شرکت های زیرمجموعه نیز سِمت دارند.  

بیشتر بخوانید

لیست اسامی ۱۳مدیر دوشغله هلدینگ تاپیکو

همچنین براساس این فهرست مشخص شد، 59 نفر از مدیران این سازمان دو یا سه شغله هستند که این خود نیز نشان دیگری از رانت‌های موجود در این مجموعه است. همچنین حضور 15 نفر از ژن‌های خوب در هیئت مدیره‌شرکت‌ها نیز از دیگر مواردی بود که در این فهرست افشا شد.

بیشتر بخوانید

ژن‌های خوب زیر مجموعه وزارت کار را بشناسیم+جدول

از مواردی که در این لیست مغفول ماند، سمت دوم روزبه کردونی مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. براساس اطلاعات موجود در روزنامه رسمی کشور، کردونی از اردیبهشت‌ماه سال 1396 به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین که هلدینگ تخصصی شستا درحوزه صنایع معدنی و فلزی است، به عضویت هیئت مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان درآمد.

براساس این آگهی در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال 96 آقای کردونی به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به سمت نایب‌ رئیس هیئت مدیره فولاد اکسین منصوب شد و این درحالیست که وی در زمان انتخاب به این سمت، همزمان تصدی سمت مدیرکل دفتر آسیب‌های اجتماعی وزارت کار را نیز برعهده داشت.

علاوه بر این، کردونی از آبان‌ماه سال 1396 به عنوان مدیر روابط عمومی وزارت کار منصوب شد که توقع می‌رفت پس از این تاریخ، وی که در ستاد وزارت مشغول به کار است از حضور در هیئت مدیره این شرکت فولادی استعفا دهد و مسئولیت خود را به شخص دیگری با سابقه مرتبط با حوزه صنایع واگذار کند اما با جستجو در روزنامه رسمی، خبری از تغییر وی یافت نمی‌شود.

این در حالیست که در فهرست اعضای هیئت مدیره شستا که توسط وزارت کار منتشر شده است، نامی از وی به میان نیامده و به‌جای کردونی، محمود یارعلیزاده به عنوان عضو موظف معرفی شده است اما این تغییر در روزنامه رسمی درج نشده است که همین مسئله نیز شائبه‌هایی را بوجود آورده است.

این رویه عدم درج تغییرات در روزنامه رسمی، از ابتدا نیز وجود داشت بطوریکه براساس اطلاعات مندرج در پایگاه اینترنتی شرکت فولاد اکسین خوزستان، کردونی حداقل از تاریخ 10 اسفند سال 1395 به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره در شرکت حضور داشت و این در حالیست که آگهی انتخاب وی در تاریخ 30 اردیبهشت 96 چاپ شده است.

فارغ از اینکه در صورت وقوع این جابجایی،  تغییر در روزنامه رسمی ثبت نشده است، آنچه محل ایراد است تصدی همزمان دو جایگاه توسط تعداد زیادی از صاحب منصبان در مجموعه شستا است که بدان معناست این افراد در شرایطی که یکی از مشکلات کشور پدیده بیکاری است، درچند سمت مشغول به کار هستند. قانون محدودیت‌هایی برای تصدی همزمان چند شغل در نظر گرفته است.

*مشرق آماده است توضیحات نامبردگان حقیقی و حقوقی در این گزارش را منعکس کند.

پس ا زانتشار این گزارش شرکت فولاد اکسین خوزستان با ارسال جوابیه ای خبر از استعفای آقای دکتر روزبه کردونی در مردادماه سال 1396 از عضویت در هیئت مدیره این شرکت خبر داد. متن این جوابیه بدین شرح است:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مبارز با بی عدالتی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    2 0
    سلام قائم مقام وزارت کشور اقای هاشمی عضو هیات مدیره شرکت تهیه تولیئ مواد معدنی زیر مجموعه امیدرو میباشد سال 96 به سازمان بازرسی اطلاع وثبت شد ولی اگر الان باز به سایت شرکت بروید تصویر ایشان را دربین هیات مدیره مشاعده میکنید خانه از پایه ویران است با مدرک فوق لیسانس حسابداری لیسانس حسابداری + حقوق قضایی شغل دائم ندارم لعنت بر شما
  • شفافیت IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 2
    یعنی همه اخبارتون بدون تحقیق هستند که اینجور خبر میزنید؟ خوب کمی سرچ میکردید بعد آبروی یک نفر را می بردید
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    0 1
    یعنی تا الان فکر می کردم اخبار مشرق موثق هست اگر این اقا خبر رو نمی دید و تکذیب نمی کرد اون دنیا می خواستید چکار کنید
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 0
    تو شرکت فولاد اکسین از این موارد زیاد هست مثلا مهدی قمر فرزند منصور قمر مشاور فعلی استاندار در امور صنایع و پتروشیمی ها ، مدیر روابط عمومی فولاد اکسین هست
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 0
    احمد بساق زاده فرزند آقای بساق زاده معاون NPC و برادزاده بساق زاده مدیرعامل لوله سازی اهواز در حال حاضر مشاور این شرکت
  • فاطمه IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 0
    کمی هم به موارد مدیرعامل سابق این شرکت بپردازید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس