کد خبر 911671
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
حقوق نجومی نمایه

با تقسیم این مبلغ به تعداد افراد دریافت کننده، مشخص می شود که حقوق و مزایای ناخالص هر کدام از این افراد، به طور متوسط ۳۵۸ میلیون تومان بوده که ماهانه بالغ بر ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می شود.

به گزارش مشرق؛ اوایل دی ماه ۹۵ و با هدف جبران تلاش برای خدشه دار شدن اعتماد مردم به نظام در جریان حقوق‌ های نجومی و برخورد با این حقوق‌ های «نامشروع» و «غیرمنصفانه» در کشور، ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه به تصویب مجلس رسید و دولت مکلف شد ظرف یک سال پس از ابلاغ این قانون یعنی تا پایان سال ۹۶، نسبت به راه‌ اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند.

اگرچه این دستور تلاش داشت به نحوی امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود. اما تاکنون به صورت کامل توسط دولت اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید:

حقوق ۷۰۰ میلیونی یکی از مدیران بانک تجارت

فیش حقوقی ۳۷ میلیون تومانی یک مدیر پس از بازنشستگی

فیش حقوقی مدیری که حاشیه‌ساز شد +عکس

در عین حال، حساسیت های موجود درباره برخی مجموعه های نزدیک به دولت بخصوص بیمه ها و بانک ها و میزان پرداختی آنها به مدیرانشان نیز مورد توجه افکار عمومی و رسانه ها قرار داشت چراکه به عنوان مثال، مدیرعامل وقت بانک رفاه کارگران در دوره مطرح شدن حقوق های نجومی، اگرچه مستقیما مدیرعامل یک بانک دولتی نبود اما به علت وابستگی این بانک به سازمان تامین اجتماعی و شستا، نمی شد منکر تاثیر مسئولان اجرایی در مدیریت و انتصابات ارشد آن مجموعه شد.

حال با گذشت حدود ۲ سال از آن ماجرا، جدیدترین گزارشات مالی مربوط به بانک رفاه کارگران، میزان پرداختی به مدیران ارشد آنرا تشریح کرده است. طبق صورت های مالی سال ۹۶ این بانک که اخیرا در دسترس قرار گرفته، اعضای موظف هیئت مدیره و مدیرعامل (جمعا به تعداد ۳ نفر)، در سال گذشته به میزان ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال حقوق و مزایای ناخالص دریافت کرده اند.

با تقسیم این مبلغ به تعداد افراد دریافت کننده، مشخص می شود که حقوق و مزایای ناخالص هر کدام از این افراد، به طور متوسط ۳۵۸ میلیون تومان بوده که ماهانه بالغ بر ۲۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان می شود.

معاونین مدیرعامل شامل ۴ نفر نیز در سال ۱۳۹۶ جمعا مبلغ ۷۳۸ میلیون تومان حقوق و مزایا به طور ناخالص دریافت کرده اند که با تقسیم آن بر دریافت کنندگان، مبلغ ۱۸۴ میلیون تومان برای هر نفر در طول سال به دست می آید.

همچنین در این گزارش مالی اعلام شده که اعضای کمیته های مرتبط با هیئت مدیره (غیر از اعضای هیئت مدیره) که شامل ۱۹ نفر هستند، در سال قبل جمعا ۱۷ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال حقوق و مزایا ناخالص، ۳۶۰ میلیون رسال حق حضور و ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال پاداش گرفته اند که جمع آن، مبلغ ۲ میلیارد و ۵۱۱ میلیون تومان می شود.

با تقسیم این مبلغ به تعداد اعضای این کمیته ها، مشخص می شود این افراد نیز سال گذشته ۱۳۲ میلیون تومان به طور متوسط دریافتی ناخالص داشته اند.

تعیین این که مبالغ مذکور در حیطه حقوق های نجومی قرار می گیرد یا خیر، از عهده یک رسانه خارج است اما دستگاههای نظارتی و مسئول، می توانند با بررسی این سند، مشخص کنند آیا دریافتی مدیران ارشد بانک وابسته به سازمان تامین اجتماعی و شرکت های آن، در دایره قانون قرار دارد یا خیر.

(مشرق آماده انعکاس توضیحات بانک رفاه کارگران درباره این خبر است)

منبع: صبحانه

----------------------------

جوابیه بانک رفاه درباره حقوق نجومی دو مدیر این بانک:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 8
    ای بابا ! ماهی بیست سی میلیون هم شد نجومی ؟! الان یه آپارتمان سه خوابه در شمال شهر تهران اجاره کنی ، ماهی ده پانزده میلیون اجاره اش است . آن ده پانزده میلیون بقیه اش هم با این گرانیها ، یه چرخ بزنی خرج شده رفته ! درآمد نجومی یعنی ماهی چند میلیارد تومان ! وگرنه ماهی ۲۹ میلیون که پول نشد !
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    5 0
    فکر کردیم با یه قانون همه چیز تموم میشه، نخیر؛ مقاومت میشه بدجور هم مقاومت میشه. #شفافیت #مالیات #دولت_الکترونیک
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    4 0
    حقوق بانک انصاری ها چقدر است
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    3 0
    توضیح بانک رفاه معلوم است. این بانک دولتی نیست
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
      4 0
      این توضیحات (به عبارتی توجیهات) به درد خودشون میخوره ؛ بانک رفاه کارگران 94 درصد سهامش در مالکیت شرکت شستا هستش که اونم زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعیه ، تامین اجتماعی هم یک نهاد عمومی غیر دولتی هست . درسته غیر دولتیه ولی یک صندوق بین النسلی متعلق به همه افرادیه که حق بیمه میریزند. بیت المال بودن این اموال محرزه؛ هر توضیح و توجیهی مردوده این افراد و مسئولین که حقوق نامتعارف و غیر قانونی میگیرند مدیون همه اند و مشمول الذمه این وسط جایگاه دستگاههای نظارتی کجاست ؟!!! سوال و مطالبه اصلی این باید باشه .
  • فرهادی IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 0
    یک میلیارد و خورده ای برای 3 مدیر بانک رفاه که میشه حدود 30 میلیون؟! چقدر مگر کسورات کم میشه ازش که به حد قانونی برسه؟
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    2 0
    هر کی به هرکی شده است خودشان طرح می دهند تصویب می کنند قانون نظارت وجدان اخرت و مردم بیت المال سیخی چند خودشان خودشان و دارودسته شان
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 0
    روح نوربخش شاد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
    1 0
    الهی بد ببینی اگر پیام منو منتشر نکنی .. اونی که نجومی بگیره توی کشور مستضعفین و اسلامی الهی از گلوی خودش و خانواده اش پایین نره به حق علی؛ یه کم انصاف هم خوب چیزیه والا . فقط اینا خانواده و بچه دارن . بقیه حیوونن و علف میخورن و تفریح هم نمیخواد خرید هم نمیخوان بکنن . یا علی خودت به داد برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس