کد خبر 915118
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
رونالدو

نشانه اصلی بیدار شدن فوتبال ایتالیا نه جوانان آینده‌دار تیم ملی این کشور بلکه درخشش باشگاه‌های سرزمین چکمه‌ای در سطح اول اروپاست.

به گزارش مشرق، فوتبال ایتالیا برای جبران لطف یوفا و افزودن یک سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به سری A فعلا سنگ تمام گذاشته و 2 تیمش را در مرحله یک‌هشتم‌نهایی این رقابت‌ها می‌بیند.

علاوه بر رم و یوونتوس که در پایان هفته پنجم مرحله گروهی صعود خودشان به مرحله یک‌هشتم‌نهایی این رقابت‌ها را قطعی کردند، امشب اینتر با یک تساوی خودش را به این جمع اضافه خواهد کرد که در این صورت سری A  برای اولین بار از فصل 2012-2011 در مرحله حذفی صاحب 3 نماینده می‌شود اما اگر این اتفاق رخ ندهد و اینتر و ناپولی به رم و یوونتوس نپیوندد، اتفاقی شکل می‌گیرد که از فصل 2012-2011 تا به  حال تنها در 2 فصل سابقه نداشته است.

بیشتر بخوانید:

هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا

آتش بازی مونیخی‌ها، برد رئال و یووه و شیاطین سرخ

حضور 2 تیم از سرزمین چکمه‌ای در جمع 16 تیم برتر. سری A  با وجود ضعف تدریجی پس از ماجرای رسوایی کالچو پولی در سال 2006،  از آغاز دهه دوم هزاره جدید همیشه حداقل یک نماینده در مرحله یک‌هشتم‌نهایی داشته که البته این دستاورد تا حدود زیادی نتیجه درخشش یوونتوس در  نیم دهه اخیر است.

اعتبار بازگشته 

هر چند تیم‌های میلان از سال 2012 با افت شدیدی مواجه شدند و تنها در  فصل جاری اینتر به انتظار نیم دهه‌ای شهر برای داشتن نماینده در لیگ قهرمانان پایان داد اما در آن سمت یوونتوس به تنهایی برای فوتبال ایتالیا آبروداری کرده است؛ به این معنا که از زمان آخرین قهرمانی یک تیم ایتالیایی در لیگ قهرمانان (اینتر در فصل 2010-2009) تنها 2 حضور سری A در فینال این جام را رقم زد و طبق رسم ناخوشایندش هر 2 فینال را به ترتیب به بارسلونا در فصل 2015-2014 و رئال مادرید در فصل 2017-2016 باخت.

روزهای آینده 

مربیان ایده‌پردازی مانند اسپالتی در اینتر و آلگری در یوونتوس ثابت کردند این سن مربیان نیست که تحول یک تیم را رقم می‌زند و یک مربی چه در حد گتوسو جوان و چه در اندازه‌های امثال مالسانی پیر باشد، اگر ایده نوین و سطح اطلاعات بالایی داشته باشد، می‌تواند تیمش را به مراحل بالا سوق دهد. آلگری به عنوان یکی از بازیخوان‌ترین مربیان حال حاضر دنیا، بیش‌ترین تعویض منجر به گلزنی در نیم دهه اخیر در لیگ ایتالیا را داشته و اسپالتی با بازی هجومی و درگیر کردن تمام عناصر اینتر در دفاع و حمله، جان تازه‌ای به نرآتزوری داد. نتیجه این تحولات، بیداری فوتبال خفته در کابوس ماجراهای کالچو پولی در فصل جاری لیگ قهرمانان است؛ جایی که شاید یک‌چهارم تیم‌های مرحله یک‌هشتم‌نهایی این رقابت‌ها ایتالیایی باشند!

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس