کد خبر 912887
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
محمد ایمانی نمایه

"اطلاعات مالی کشور"، اهمیت راهبردی و امنیتی دارد و برای دشمن در روزگار جنگ اقتصادی و تحریمی، به شدت قیمتی محسوب می شود.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

میثم نصیری احمد آبادی "رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی" و "مذاکره کننده ارشد در کارگروه ویژه FATF"، هنگامی که در امارات بوده، به کنسولگری آمریکا مراجعه کرده و برای خود و خانواده اش درخواست تابعیت کرده است!

او ظاهرا چند ماه است ممنوع الخروج شده. اما از مدیران ما فوق در دولت هیچ صدایی به توضیح  و توجیه در نمی آید.  این در حالی است که هنوز، ماجرای جاسوس از آب در آمدن عبدالرسول درّی اصفهانی (مشاور مالی  دوتابعیتی و عضو تیم مذاکره کننده برجام) از حافظه ها فراموش نشده است. دشمن از همین مجاری می تواند گراهای دقیق ضربات اقتصادی و مالی را به دست می آورد.

بیشتر بخوانید:

آدرس‌های غلط سیف درباره شیوه تعامل FATF با ایران

چه کسی مسئول مبارزه با پولشویی است؟

"اطلاعات مالی کشور"، اهمیت راهبردی و امنیتی دارد و برای دشمن در روزگار جنگ اقتصادی و تحریمی، به شدت قیمتی محسوب می شود. اهل فن می دانند که اهمیت نفوذ به مرکزاطلاعات ملی، در جنگ اقتصادی و تحریمی چه قدر بالاست. اکنون دسترسی و دستبرد دشمن به اسرار و اطلاعات مهم کشور، به یک دغدغه مهم تبدیل شده است.

آن از سرهم بندی برجام در اثر مشورت های مالی و به اصطلاح تحریمی امثال درّی که موجب معامله نقد با نسیه شد و این هم از ادعای همکاری با FATF برای گرفتن بهانه از دشمن که همزمان معلوم شد آمار 400 صرافی دور زننده تحریم ارزی دست آمریکا افتاده و مورد فشار و تحریم قرار گرفته اند.

عمق و گستره این نفوذ تا کجاست؟ برخی عناصر نفوذی و میدان فعالیت و شبکه همکار آنها را را مرور کنید: دری اصفهانی، کاووس سید امامی، سیامک و باقر نمازی، نزار زکا، جیسون رضائیان و ...

حفظ اسرار از چشم دشمن، شرط اول پیروزی است. چنان که امیر مومنان (ع) فرمود «الظفر بالحزم و الحزم بأجالهًْ الرأی و الرأی بتحصین الاسرار. پیروزی با احتیاط و دوراندیشی است؛ و احتیاط با مشورت و تدبیر؛ و چاره تفکر و تدبیر، حفاظت از اسرار است» (حکمت 48 نهج‌البلاغه).  چرا در برخی مراکز مهم کشور، نسبت به این اصل بی مبالاتی می شود؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس