صندوق بازنشستگی

این رقم در صورتی که به طور میانگین ماهانه محاسبه گردد، بیش از ۱۳ میلیون تومان برای هر کارمند به طور متوسط محاسبه می شود که رقم قابل توجهی است.

به گزارش مشرق؛ یکی از موضوعاتی که پس از افشای ماجرای مربوط به حقوق های نجومی، مورد توجه رسانه ها و افکار عمومی قرار گرفت، میزان پرداختی به مدیران مجموعه های وابسته به دولت و نهادهای مشهوری چون شهرداری ها بود که در این میان، بعضا اسناد و مدارک قابل توجهی نیز به دست آمده است.

جدیدترین بررسی صورت گرفته توسط صبحانه، مربوط به آخرین صورت های مالی سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که از مهمترین زیرمجموعه های صندوق بازنشستگی کشوری وابسته به وزارت رفاه، کار وتامین اجتماعی محسوب می شود.

علی ربیعی چقدر از وضعیت صندوق بازنشستگی مطلع است؟ / 8 میلیارد تومان حقوق، مزایا و سایر برای 48 کارمند! +سند

بر این اساس، اولین نکته ای که مورد توجه بازرس قانونی این شرکت قرار گرفته، آن است که اعلام کرده برخی از معاملات رخ داده در شرکت، بر اساس روابط خاص بین شرکت های گروه وابسته به سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صورت گرفته است
همچنین این گزارش رسمی اعلام داشته که در شرکت اصلی، ۴۸ نفر کارمند رسمی و قراردادی حضور دارند که این رقم در سال قبل تر، ۶۱ نفر بوده اما بخش مربوط به حقوق و دستمزد و مزایا این کارکنان، بیان کرده که در سال ۹۶، بابت کارکنان مذکور در شرکت اصلی، ۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
در عین حال، ستون دیگری با عنوان "سایر مزایای کارکنان" نیز وجود دارد که طبق آن نیز ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است. جمع ارقام ۲ بخش مذکور، شامل بیش از ۸ میلیارد تومان است که با تقسیم آن بر ۴۸ نفر کارمند شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، مشخص شده که به طور میانگین، سهم کارمند ۱۶۶ میلیون تومان در سال می شود.
این رقم در صورتی که به طور میانگین ماهانه محاسبه گردد، بیش از ۱۳ میلیون تومان برای هر کارمند به طور متوسط محاسبه می شود که رقم قابل توجهی است.

علی ربیعی چقدر از وضعیت صندوق بازنشستگی مطلع است؟ / 8 میلیارد تومان حقوق، مزایا و سایر برای 48 کارمند! +سند

بخش دیگری از موارد مربوط به هزینه های شرکت مذکور نیز حاکی از آن است که مبلغ ۲۷۵ میلیون تومان حق الزحمه مشاورین، ۴۹۵ میلیون تومان پاداش هیات مدیره (که معمولا به حساب شرکت ها واریز می شود نه اشخاص) و ۱۱۱ میلیون تومان برای "حق الزحمه خدمات قراردادی " پرداخت شده است.
با توجه به اینکه شرکت مذکور جزء بخش های مهم صندوق بازنشستگی کشوری محسوب و مدیرعامل این صندوق نیز توسط علی ربیعی منصوب می شود، باید از وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی که در مدت تشکیل دولت فعلی، زیر تیغ استیضاح و نظارت مجلس بوده، پرسید آیا چنین حجمی از پرداختی به کارکنان یک شرکت وابسته به این وزارتخانه، طبیعی و مرسوم است و چه کسی باید به آن رسیدگی کند؟ وزارتخانه یا باز هم مجلس و ابزارهای نظارتی!؟
صورت های مالی مذکور نشان می دهد محمدرضا رستمی به نمایندگی از صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرعامل این شرکت و محمد مهدی نواب مطلق به نمایندگی از شرکت خدمات گستر صبا انرژی، رییس هیات مدیره آن است و نمایندگان شرکت بازرگانی صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری آتیه صبا و آزادراه امیرکبیر سایر اعضای هیئت مدیره را تشکیل می دهند.
با توجه به وضعیت و مشکلات مختلفی که بازنشستگان این صندوق به دلایل مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند، صبحانه در آینده نزدیک اسناد دیگری در خصوص ابهامات مالی، مدیریتی و معاملات شرکت های وابسته به آن، منتشر خواهد کرد.
منبع: صبحانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    34 3
    تدبیر و امید!!!!!!
    • AU ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      27 3
      از ماست که بر ماست. باید در همه انتخاباتها با بصیرت رای بدیم.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    20 3
    48 مزدوری که خوب مزدوری میکنن برای مدیران خلافکار بالاسری خودشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس