کد خبر 911423
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
سخنگوی جنبش انصارالله یمن

سخنگوی جنبش انصارالله درباره حقیقت ماجرای توقف عملیات نظامی ائتلات متجاوز سعودی-اماراتی در الحدیده و رسانه‌ای کردن آن گفت که هدف دشمن از آن، تجدید قوا و آمادگی برای دور جدید حملات است.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن دیروز پنجشنبه درباره اهداف دشمن از دَم زن توقف عملیات نظامی ائتلاف سعودی در الحدیده روشن‌گری کرد.


او در صفحه توئیتر خود نوشت: دشمن با مطرح کردن چنین موضوعی قصد خرید زمان جهت تجدید قوا و ارسال تجهیزات مورد نیاز و آمادگی برای دور جدید حملات به الحدیده را دارد.

عبدالسلام می‌گوید، حملات ائتلاف متجاوز به یمن، هر دوره با شدت آغاز می‌شود و پس از مدتی کاهش و یا قطع می‌شود، بدون اینکه آتش‌بسی اعلام شود. امروز هم ائتلاف متجاوز با توجه به شکستش در میادین نبرد، سعی دارد اینگونه وانمود کند که توقف حملات در الحدیده، به دلیل فشارهای بین‌المللی یا ارسال کمک‌های بشردوستانه است، اما باید گفت که این یک دروغ بزرگ است.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: تاکنون تدابیر جدی برای یافتن راه‌حل سیاسی واقعی یا آتش‌بس به معنای واقعی کلمه از سوی کشورهای متجاوز اتخاذ نشده است و موضوع توقف عملیات در ساحل غربی یمن تنها تبلیغات رسانه‌ای دشمن و توافقی است که میان خود کشورهای متجاوز و کمیته چهارجانبه آن ( اعم از عربستان، امارات، انگلیس و آمریکا) که خود نقش مستقیم در جنگ علیه یمن و الحدیده دارند، صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

ابهام در سرنوشت منصور هادی و جدال بر سر جانشین وی

توقف حملات ائتلاف سعودی به الحدیده



وی با تاکید بر اینکه حملات هوایی و عملیات نظامی ائتلاف سعودی-اماراتی نه در الحدیده و نه در هیچ منطقه‌ دیگر یمن متوقف نشده است، افزود: جنگ در صورتی متوقف می‌شود که در حمایت از راه‌حل سیاسی جدیت وجود داشته باشد.

سخنگوی انصارالله همچنین به موضع‌گیری اخیر پارلمان اروپا درباره تحریم صادرات سلاح به کشورهای متجاوز اشاره کرد و گفت: ما از مواضع اروپا استقبال می‌کنیم و آن را گامی عملی و واقعی در وهله اول برای کاهش درد و رنج مردم یمن و سپس فرصتی برای برقراری صلح می‌دانیم.

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز دیروز در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» ضمن تکذیب خبر توقف حملات ائتلاف سعودی به استان الحدیده گفته بود که حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه الحدیده، تشدید شده است.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تاکید کرده بود، ائتلاف سعودی نتوانست در الحدیدة پیشروی کند و از نظر نظامی و رسانه‌ای کاملا شکست خورده است، اما این آمریکا است که همچنان بر تداوم جنگ یمن پافشاری می‌کند. باب‌ گفت‌وگوهای سیاسی همچنان است و اگر این تجاوز نبود، شاید میان گروه‌های سیاسی توافق نیز حاصل می‌شد.

یک مقام مسئول در دولت مستعفی روز چهارشنبه گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود «حملات ائتلاف سعودی درالحدیده موقتا متوقف شده است.»

مقام مسئول مدعی شده بود که دلیل توقف حملات به شهر الحدیده، «فرصت دادن به سازمان‌های حقوق‌بشری برای خارج کردن نیروهای کادر خود و برخی از مجروحان از شهر الحدیده و ایجاد گذرگاه‌های امن» است.

ائتلاف سعودی-اماراتی این روزها با تشدید حملات به غرب یمن تلاش می‌کند بندر الحدیده، مهمترین کانال کمک‌رسانی به مردم یمن را اشغال کند تا در مذاکرات صلح آتی در یمن دست برتر را برای امتیازگیری داشته باشد؛ حملاتی که طی بیش از چهار ماه گذشته با مقاومت مردم یمن در جلوگیری از سقوط الحدیده به شکست انجامیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس