کد خبر 911345
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
جنگنده‌های ائتلاف سعودی

درحالی که رویترز به نقل ازمنابع میدانی خبر ازتوقف عملیات در الحدیده میدهد منابع نزدیک به انصارالله تنها آرام ترشدن اوضاع راتایید می‌کنند.

به گزارش مشرق، درحالی که رویترز بنقل ازمنابع میدانی خبر ازتوقف عملیات در الحدیده میدهد منابع نزدیک به انصارالله تنها آرام ترشدن اوضاع راتایید می‌کنند

واقعیت آن است که دیر یا زود انتظار می‌رفت که خبر توقف حملات به الحدیده رسانه ای شود چون همانگونه که تجربه های پیشین و بویژه تجربه تهاجمات دو ماه پیش به الحدیده و شکست در آن نشان می‌داد این بار نیز ائتلاف در جنگی حضور مجدد پیدا کرده است که سرنوشت آن از پیش معلوم و جز شکست چیز دیگری نبود. اما در اینکه چرا علی رغم تجربه قبل مجددا ائتلاف تن به پذیرش این ریسک داد را بایستی در اعمال آخرین تلاش‌ها در فرصت باقیمانده یکماهه در قالب ضرب الاجل آمریکایی پیجویی کرد. درواقع در این تلاش ائتلاف در این اندیشه بود که با دستی پر برسر میز مذاکرات حاضر شود.

پیوند زدن جنگ در الحدیده با اقسام مختلف جنگ روانی طی دو سه هفته گذشته در حقیقت نتیجه جنگ را چنان که ائتلاف انتظار داشت رقم نزد و این در حالی است که اخبار مختلفی از حرکت عشایر دیگر نقاط یمن به سمت الحدیده جهت تقویت جبهه دفاع از این شهر ارزیابی‌های ائتلاف در اشغال حدیده تا پایان ضرب الاجل آمریکایی و یا حتی تا پایان سال را با اما و اگرهای جدی مواجه کرد.

بیشتر بخوانید:

کینه شخصی بن‌سلمان از حاج قاسم چیست؟

ازدیدگاه انصارالله ارام شدن حملات ونه توقف آنها بمنظور تجدید قوا از ناحیه امارات و عربستان صورت گرفته است. عدم اعلام رسمی توقف حملات از سوی ائتلاف موید این دیدگاه انصارالله است.

دور از ذهن نیست که ائتلاف  انتظار داشته باشد که با کاستن از شدت حملات و معطوف به جملات شدید سخت و نرم سه هفته گذشته مردم الحدیده این شهر را ترک کنند تا آنگاه بسهولت بتواند پرونده اشغال الحدیده را در سایه عدم مقاومت مردی برای همیشه ببندد این درحالی است که مردم یمن بخوبی واقفند سقوط الحدیده مساوی است با محاصره دریایی، زمینی و هوایی کشورشان و به این خاطر بنظر میرسد این رویای کودکانه پس از چهار سال تحمل سختیها قابل تعبیر نباشد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
    0 6
    همین روش از سوریه و ایران یاد گرفتند که تو حلب پیاده کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس