جبهة النصره

عناصر گروهک تروریستی «هیئة تحریر الشام» (جبهة النصرة) پس از درگیری مسلحانه با گروهک «الجبهة الوطنیة للتحریر» تحت حمایت ترکیه در ریف غربی حلب، منطقه «کفرة حمرة» را تحت تصرف خود درآوردند.

به گزارش مشرق، گروهک «الجبهة الوطنیة للتحریر» یکی از شاخص‌ترین گروهک‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» و عناصر «هیئة تحریر الشام» (جبهة النصرة سابق) دوشنبه‌شب در منطقه « کفرة حمرة» واقع در ریف غربی حلب با یکدیگر درگیر شدند.

«محمد ادیب» عضو دفتر اطلاع‌رسانی «الجبهة الوطنیة للتحریر» درباره جزئیات این درگیری گفت که گروهک «تحریر الشام» با وجود توافق قبلی با «الجبهة الوطنیة» (جبهه ملی آزادی بخش) بر سر عدم ایجاد هیچ پایگاهی در منطقه کفرة حمرة، باز هم سعی کرد پایگاهش را در منطقه مذکور ایجاد کند.

ادیب امروز سه شنبه به پایگاه خبری «عنب بلدی» وابسته به معارضان گفت که «ابو ابراهیم سلامه» فرمانده تحریر الشام گروهی از عناصر مسلح خود را برای ایجاد پایگاه به این منطقه اعزام کرد. عناصر تحریر الشام اقدام به تیراندازی به سمت مقر « الجبهة الوطنیة» کردند که در پی آن پنج نفر زخمی شدند.

وی افزود: در تبادل آتش بین عناصر تحریر الشام و الجبهة الوطنیة، دو مسئول تحریر الشام به نام‌های «ابوتراب» و «خطاب ابو کرم» از پای درآمدند.

اقدام خطرناک جبهه النصره در انتقال گاز کلر و سارین در ادلب

این در حالی است که «عماد الدین مجاهد» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی تحریر الشام در گفت‌وگو با پایگاه خبری عنب بلدی، هرگونه تلاش عناصر این گروهک برای تاسیس پایگاهی در کفرة حمرة را تکذیب کرد. مجاهد افزود: کفرة حمرة قبل از آنکه گروهک‌های احرارالشام و نورالدین الزنکی پایگاه‌های خود را در این منطقه باز کنند، تحت سیطره آن قرار داشت.

هیات تحریر الشام در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو نفر از فرماندهان آن که قصد حل برخی اختلافات با گروه وابسته به أحرار الشام ونور الدین الزنکی را داشتند، در یک عملیات برنامه‌ریزی شده ترور شدند.

تحریر الشام یا جبهه النصره شاخه شبکه تروریستی القاعده در سوریه است که در ‌اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی و در اولین سال شروع بحران سوریه تشکیل شد و طولی نکشید که با افزایش قدرت خود به یکی از سرسخت‌ترین گروه‌های تروریستی در این کشور تبدیل شد.

الجبهة الوطنیه للتحریر یک گروه تروریستی است که زیر نظر ارتش آزاد سوریه و تحت حمایت ترکیه قرار دارد و در می ۲۰۱۸ در قالب ائتلاف ۱۱ گروهک در شمال غرب سوریه تشکیل شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس