کد خبر 916501
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸
راکت‌انداز

ارتش آمریکا راکت‌انداز پیشرفته‌ای را دو سال گذشته از طریق اردن وارد سوریه کرد تا به زعم خود با نفوذ ایران در سوریه مقابله کند.

به گزارش مشرق، یک پایگاه خبری سوری اعلام کرد که آمریکایی‌ها یک سامانه راکتی پیشرفته با نام هیمارس (HIMARS) را در جنوب شرق سوریه مستقر کرده‌اند و بوسیله همین سامانه چندی پیش نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات حمله موشکی شب گذشته نیروهای آمریکایی به مواضع ارتش سوریه در منطقه التنف + نقشه میدانی

 خبرگزاری سوریه ساعت هشت شب یکشنبه از حمله راکتی ائتلاف آمریکایی به یک پایگاه ارتش این کشور در السخنه در شرق سوریه خبر داد. پس از آن منابع دولتی سوریه اعلام کردند که موشکها از یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرز عراق و اردن با سوریه شلیک شده است. منظور همان پایگاه معروف «التنف» در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن است.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، نزدیک به معارضان سوریه، آمریکا در دو سال گذشته سلاح و مهمات پیشرفه زیادی وارد این پایگاه کرده است که مهم‌ترینشان سامانه راکت انداز هیمارس (HIMARS) است که در ژوئن ۲۰۱۷ از طریق مرز اردن وارد این پایگاه کرد و روز یکشنبه با ۱۴ راکت نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار داد.

به نوشته این پایگاه خبری، هدف آمریکا از این پایگاه و وارد کردن سلاح‌های پیشرفته مقابله با ایران در منطقه است؛ منطقه‌ای که در مسیر جاده تهران-دمشق قرار گرفته است.

هفته گذشته نیز سرهنگ «جاش ژاکس» سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا (CENTCOM) به شبکه رادیویی «صدای آمریکا» گفت حضور نظامیان ایالات متحده در التنف، صرفا به عنوان وزنه تعادلی در برابر حضور ایران در سوریه است.

سلاحی با قابلیت جابه‌جایی بالا

یک منبع از گروهک «ارتش آزاد» به عنب‌بلدی گفت که سیستم راکتی هیمارس (HIMARS) قابلیت برد ۳۰۰ کیلومتری دارد. این راکت انداز ساخت شرکت «لاکهید مارتین» در سال ۲۰۰۵ به خدمت ارتش آمریکا در آمد و پیش از این در عراق و افغانستان به کار رفته است.

این سامانه قابلیت شلیک همزمان شش راکت ۲۲۷ میلیمتری را دارد و برای به هدف خوردن از سیستم جی پی اس بهره می‌برد. این سامانه می‌تواند پس از شلیک به سرعت از محل دور شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 2
    ظاهراً غیر قابل رهگیری بودند و الا سوریه عکس‌العمل نشان داده بود
    • شهروند IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
      0 0
      با چه وسیله یا سلاحی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس